RISKUJ – opakování geometrie, 4.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Advertisements

Základní konstrukce Kolmice.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Geometrická tělesa kolem nás
Vzdělávací obor: Matematika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Obsahy základních obrazců
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Třeťáci a matematika XIV Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Obvody základních obrazců
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Zdroj obrazového materiálu
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Konstrukce mnohoúhelníku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočty povrchu a objemu složených těles
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

RISKUJ – opakování geometrie, 4.ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).  

Geometrické obrazce v rovině Vzorce pro výpočet S a O 100 200 500 1000 Geometrické obrazce v rovině 100 200 500 1000 200 500 1000 Geometrická tělesa 100 Postupy při rýsování 100 200 500 1000 Různé 100 200 500 1000

Vzorec pro výpočet obvodu čtverce je: a) O = 4 · a b) S = 4 · a c) O = a + b + c Návrat

Vzorec pro výpočet obsahu čtverce je: a) S = 2 · (a · b) b) S = a · b c) S = a · a Návrat

Vzorec pro výpočet obsahu obdélníka je: a) S = a · b b) S = 4 · a c) O = a + a + a Návrat

Vzorec pro výpočet obvodu obdélníka je: a) O = a + b + c b) O = a + b c) O = 2 · (a + b) Návrat

Tři vrcholy a tři strany má: a) čtyřúhelník b) trojúhelník c) čtverec Návrat

Čtyři vrcholy a čtyři stejně dlouhé strany má: a) čtverec b) obdélník c) kružnice Návrat

Trojúhelník, jehož jeden úhel je pravý, se nazývá: a) rovnostranný trojúhelník b) rovnoramenný trojúhelník c) pravoúhlý trojúhelník Návrat

Mezi geometrické útvary v rovině nepatří: a) kužel b) čtyřúhelník c) kosodélník Návrat

Osm vrcholů a šest stěn má: a) kužel b) jehlan c) kvádr Návrat

Osm vrcholů a šest shodných stěn má: a) kvádr b) krychle c) jehlan Návrat

Ve kterém řádku jsou jen tělesa? a) kvádr, krychle, kužel, koule b) jehlan, kužel, kruh, koule c) kvádr, krychle, válec, čtyřúhelník Návrat

Mezi tělesa nepatří: a) jehlan b) kosodélník c) válec Návrat

Rovnoběžky rýsujeme pomocí: a) kružnice b) osy souměrnosti c) dvou pravítek Návrat

Čtverec nebo obdélník rýsujeme pomocí: a) pravítka s ryskou b) trojúhelníkové nerovnosti c) osy souměrnosti Návrat

Aby bylo možné narýsovat trojúhelník, musí platit: a) trojúhelníková nerovnost b) rovnoběžnost přímek c) trojúhelníková rovnost Návrat

Kolmice rýsujeme pomocí: a) min. dvou pravítek b) pravítka s ryskou c) kružnice Návrat

Vrcholy a body značíme: a) malými psacími písmeny b) malými tiskacími písmeny c) velkými tiskacími písmeny Návrat

Přímky značíme: a) malými psacími písmeny b) velkými psacími písmeny c) velkými tiskacími písmeny Návrat

Poloměr kružnice značíme: a) r b) d c) p Návrat

Průměr značíme: a) d b) r c) p Návrat