Výpočet Q – obchod se zbožím OBCHODNÍ MARŽE, PŘIRÁŽKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Daně Co si myslíš o daních ty? Je v pořádku, že existují?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
MARŽE PODNIKU „Účetním rozumíme člověka, který o věcech, o kterých nevíte, účtuje způsobem, který nechápete…“ :o)
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
K ALKULACE Kalkulace je postup rozpočítání nákladů na kalkulační jednici a stanovení ceny, případně zisku Kalkulační jednice – výrobek, služba.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
Účtování zboží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
Výnosy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Výkaz zisku a ztráty - příklady
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník. Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Prodáváme obuv I. PIKTOGRAMY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní formy prodeje
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Tržní rovnováha a efektivnost
Výpočet Q – obchod se zbožím OBCHODNÍ MARŽE, PŘIRÁŽKA
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Cvičení č. 3 Produktivita, hospodárnost, životní cyklus
Pracovní list Bod zvratu.
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Cvičení č. 3 Produktivita, hospodárnost, životní cyklus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ing. Veronika Dostálková MBA
Středověká velká násobilka
Kalkulace nákladů pro více výrobků
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
KATALOG ZBOŽÍ zpracování.
Rozdíl mezi CF a výpočtem zisku
účelové členění nákladů
5. Tematický celek - Krátkodobý finanční majetek
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Název projektu: ICT ve výuce
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Účelové a druhové členění nákladů Účelová a druhová výsledovka
Transkript prezentace:

Výpočet Q – obchod se zbožím OBCHODNÍ MARŽE, PŘIRÁŽKA

Vyjdu z nákupní (velkoobchodní ceny), ke které stanovím svoji obchodní marži/přirážku Obchodní marží obecně rozumíme rozdíl mezi prodejní („tržní“) a nákupní („skladovou“) cenou prodaného zboží/služeb. Je třeba mít na paměti, že obchodní marže není zisk! V účetnictví se obchodní marže vypočte velmi jednoduše, a to jako rozdíl konečného stavu účtu 604 – Tržby za prodané zboží a konečného stavu účtu 504 – Náklady na prodané zboží.

Příklad výpočtu MARŽE: Marže = (ProdC - NákC) / ProdC * 100 Nákupní cena Maže v % Marže v Kč Prodejní cena A: 7 000 Kč 30 % 3000 10 000 B: 600 25 % 200 800 C: 40 50 % 40 80 Příklad výpočtu PŘIRÁŽKY: Přirážka = (ProdC - NákC) / NákC * 100 Nákupní cena Přirážka v % Přirážka v Kč Prodejní cena A: 7 000 Kč 43 % 3000 10 000 B: 600 33,33 % 200 800 C: 40 100 % 40 80 Proč obchodníci uvádějí raději Marži? (Protože Marže v % vypadá nižší než přirážka – viz zboží C).

Úvaha: Prodávám určitou skladbu zboží. Pro každý druh zboží stanovím svoji přirážku/marži v % (s ohledem na ceny konkurence) a spočtu svoji prodejní cenu. Při předpokládaném prodeji kusů (q) každého daného zboží spočtu očekávaný celkový výnos z přirážky/marže v Kč (měsíc, rok). Tato suma přirážky/marže musí pokrýt veškeré náklady (fixní/provozní tj. mzdy, energie, nájem, režie; variabilní náklady neřeším) a ještě mi musí přinést očekávaný zisk.