Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra matematiky Didaktika matematiky Akademický rok: 2003 – 2004 Zpracoval: Jan.
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Mgr. Vladimír Wasyliw - s využitím práce Mgr. Petra Šímy – SŠS Jihlava
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Základy infinitezimálního počtu
Úplné kvadratické rovnice
Rozcvička Urči typ funkce:.
Mnohočleny a algebraické výrazy
KVADRATICKÁ FUNKCE.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rostoucí , klesající a konstantní fce
LINEÁRNÍ FUNKCE.
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
Funkce lineární kvadratická nepřímá úměrnost exponenciální
vlastnosti lineární funkce
Slovní úlohy řešené pomocí lineárních a kvadratických rovnic
2. M Definiční obor, obor funkce. Vrchol paraboly: V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší bod)  Mění se průběh funkce V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2.1.1 Kvadratická funkce. Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
Graf kvadratické funkce
Průběh funkce 2. M.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Kvadratická funkce a její graf Mic haela Koubová Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Matematika.
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozcvička Urči typ funkce:
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Rozcvička Urči typ funkce:
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_
Graf, vlastnosti - výklad
2.1.1 Kvadratická funkce.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Grafické řešení kvadratických nerovnic
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_06.43.10.124 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_06.43.10.124 Předmět Matematika – 9.ročník Téma Kvadratická funkce Autor Mgr. Petra Hladíková Metodický popis (anotace) Kvadratická funkce

Předpis kvadratické funkce je f: y = ax2 + bx + c, kde a є R -{0}, b,c є R. Výraz y = ax2 + bx + c se nazývá kvadratický trojčlen. ax2 ……….kvadratický člen kvadratického trojčlenu bx ……….. lineární člen kvadratického trojčlenu c ………… absolutní člen kvadratického trojčlenu

Grafem kvadratické funkce je parabola. Graf kvadratické funkce je souměrný podle své osy, která je rovnoběžná s osou y a prochází vrcholem paraboly.

Je-li koeficient a>0 tak je funkce klesající v intervalu ( -∞,x > a rostoucí v intervalu <x, ∞), a vrchol je její minimum. Je-li koeficient a<0 tak je funkce rostoucí v intervalu ( -∞, x > a klesající v intervalu <x, ∞), a vrchol je její maximum.