ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Lesní obratlovci – savci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_42_ZIMA Téma: Výklad na téma ZIMA Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_60_LÉTO Téma: Výklad na téma léto Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Živočichové Dělení.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_47_JARO Téma: Výklad učiva o jaru Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Rostliny.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
SPOLEČNÉ ZNAKY ČLOVĚKA S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Živočichové.
Živé organismy.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_293_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIVOTA_ŽIVOČICHŮ Téma: DÝCHÁNÍ, VÝŽIVA, VYLUČOVÁNÍ, ROZMNOŽOVÁNÍ A VÝVOJ ŽIVOČICHŮ Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21. 2975 Anotace:

ANOTACE: prezentace slouží k výkladu nové látky v předmětu člověk a jeho svět ve 3. ročníku ZŠ žáci poznávají zástupce živé přírody seznamují se společnými znaky živočichů uvědomí si význam neživé přírody pro živočichy a ostatní zástupce živé přírody na závěr učivo opakují

Datum vytvoření: 6. dubna 2012 Klíčová slova: dýchání, růst, rozmnožování, pohyb, výživa, kyslík, oxid uhličitý Metodické pokyny: listy 1 – 3 jsou úvodní listy 4 obsahuje informace o zástupcích živé přírody list 5 shrnuje význam neživé přírody pro živé organismy na listě 6 jsou vyjmenované společné znaky živočichů na listech 7 – 14 jsou rozebrané jednotlivé znaky živočichů list 15 obsahuje opakování formou otázek a odpovědí list 16 obsahuje použité zdroje

Rostliny, houby a živočichové patří do ŽIVÉ PŘÍRODY. Jsou to živé přírodniny.

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ 1. Dýchají 2. Rozmnožují se 3. Mláďata rostou a vyvíjejí se 4. Přijímají vodu a potravu 5. Reagují na změny teploty prostředí 6. Pohybují se ve svém okolí a vnímají smysly 7. Vylučují

1. Dýchají Všichni živočichové při dýchání spotřebovávají kyslík a vylučují oxid uhličitý. Živočichové žijící na souši, dýchají kyslík ze vzduchu. Vodní živočichové dýchají kyslík rozpuštěný ve vodě.

2. Rozmnožují se Od každého druhu živočicha existují vždy dva jedinci – SAMEC A SAMICE Aby mohlo vzniknout mládě, musí dojít ke spojení dvou živočichů a k oplodnění samičí buňky buňkou samčí. Někteří živočichové rodí živá mláďata, jiní snáší vajíčka, ze kterých se mláďata líhnou.

3. Mláďata rostou a vyvíjejí se Mláďata jsou po narození slepá. Savci sají mateřské mléko, ptáčata čekají s otevřeným zobáčkem na potravu, kterou jim přinesou rodiče. Postupem času rostou, vyvíjejí se a mění v dospělého jedince.

4. Přijímají vodu a potravu Voda je pro živočichy nezbytná. Je součástí jejich těl. Potrava jednotlivých živočichů je odlišná. Každý živočich je součástí POTRAVINOVÉHO ŘETĚZCE

5. Reagují na změnu teploty prostředí Letní spánek – řada živočichů období letních veder prospí Zimní spánek – někteří živočichové přečkávají zimu spánkem (veverky, ježci, medvědi, křečci nebo ve stavu strnulosti (netopýři)

6. Pohybují se ve svém okolí a vnímají smysly Živočichové se pohybují z místa na místo různými způsoby – chůzí, plazením, plaváním, létáním. Uveďte příklady. Mohou se pohybovat více způsoby? Pomocí smyslů vnímají své okolí. Smysly mají přizpůsobeny svým potřebám a prostředí – zrak, sluch, čich, hmat, chuť.

sluch zrak hmat čich chuť

7. Vylučují 1. při dýchání – oxid uhličitý 2. pevné nestrávené zbytky potravy v podobě trusu 3. vodu v moči a potu

OPAKUJEME: 1. Jaké společné znaky živočichů si pamatujete? 2. Jak reagují živočichové na změny tepla? 3. Mohou se pohybovat z místa na místo? Jaký pohyb znáte? 4. Jak živočichové dýchají? 5. Co vylučují? 6. Jak se rozmnožují? 7. Jaké používají smysly, proč mají některé smysly lépe vyvinuty?

POUŽITÉ ZDROJE: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, 2002. ISBN 80-7289-044-1. Program Microsoft Office 2010 Prvouka MediaDIDA Vlastní