výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Advertisements

Minerální výživa rostlin
Heterotrofní výživa rostlin
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Způsoby výživy rostlin
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinné orgány – I. část – vegetativní Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/8.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
HOUBY Stopkovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Co to je buňka? Může představovat: –samostatný organismus (například u trepky velké) –nebo jen část celku neschopnou samostatného života (nervová buňka).
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Minerální výživa rostlin Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
2. Houby vyšší z podhoubí vyrůstá plodnice – klobouk + třeň
Vegetativní orgány Kořen
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Heterotrofie u rostlin
Způsoby výživy rostlin
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lišejníky - Lichenes.
Lišejníky.
Houby s plodnicemi. AUTOR: Eliška Jurčicová
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
Základní škola, Hradec Králové
Minerální látky jako podmínka života
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
A B C a c b 2.1 Cévy a sítkovice
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová
Cizopasné houby Klára Dominová 3.A.
Lišejníky - podvojné organizmy
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
3. Houby Houby – mají buňky bez chlorofylu
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
Získávání energie pro život
Transkript prezentace:

výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus holoparazité hemiparazité mixotrofie symbióza mykorrhiza hlízkové bakterie lišejník fotosyntéza – zdrojem C je CO2 většina zelených rostlin C z organických látek nezelené rostliny z odumřelých těl organismů z živých těl organismů nezelené rostliny, neschopné fotosyntézy haustoria do xylému i floému (voda, min. l., asimiláty) zelené, schopné fotosyntézy haustoria do xylému (voda, minerální látky) zelené rostliny, neschopné vytvářet všechny organické látky masožravé rostliny – lapací zařízení (hl. N a P) vzájemně výhodné soužití soužití kořenů vyšších rostlin s houbou soužití bobovitých rostlin s hlízkovými bakteriemi poutajícími vzdušný N2 houbové vlákno + zelená řasa / sinice

získávají pouze část živin saprofyticky hnilák hlístník hnízdák

holoparazité kokotice podbílek šupinatý

hemiparazité ochmet jmelí bílé

hemiparazité světlík černýš všivec

masožravé rostliny láčkovka rosnatka

MYKORRHIZA př. kozák březový + bříza

LIŠEJNÍK provazovka