VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 10_Soustava rozmnožovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
Advertisements

Polární pás.
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_09_05_podnebné pásy (polární pás)
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-13 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3E_KOV_07_PODNEBI.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
Savci biomů světa 8. ročník.
Test Čtvrtek, 2.3..
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Polární oblasti.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Tundra a polární pustina
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Procvičení a upevnění učiva
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TÉMA: Přírodní společenstva
Přírodní krajiny - test
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
VY_32_INOVACE_18_05_podnebné pásy (subtropický pás)
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_24_SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : prosinec 2011

Polární pás nejsevernější část severní polokoule, nejjižnější část jižní polokoule podnebí velmi studené, většina krajiny pokryta celý rok sněhem málo druhů živočichů, žijí ve velkých skupinách, mají hustou srst se silnou vrstvou tuku přechod mezi mírným pásem a polárním = tundra (v nejteplejším období sníh krátce roztává, ale zem je stále promrzlá, takže žádné stromy v oblasti kolem pólů polární pustiny, severní pól Arktida, jižní pól Antarktida Ve kterých světadílech se polární pás rozkládá ? Troufneš-li si, urči i některé státy. Řešení Amerika, Asie, Evropa, Antarktida; Aljaška, Kanada, Grónsko, Švédsko, Norsko, Rusko

rostliny : mechy, lišejníky, zakrslé dřeviny (břízy, vrby)

živočichové: medvěd lední, tuleň, mrož, tučňák, liška polární, sovice sněžná

Přesmyčky. Vylušti název živočicha a spoj ho s obrázkem KALA ŇIOPŽM BOS UBIRAK Pižmoň Alka ÁUČCTŇI OUŠPYR NÍOLS IVOSEC ÍŽNSĚN Rypouš sloní Sob karibu Tučňáci Sovice sněžní

Která zvířata žijí v polárním pásu Která zvířata žijí v polárním pásu. napiš jejich jména, ostatní také pojmenuj a urči jejich domovský podnebný pás Liška polární , polární pás Kuna,mírný pás-jehličnaté lesy Velbloud, tropy-poušť Zajíc pampový, mírný pás-step Tuleň, polární pás Jelen,mírný pás-listnaté lesy Slon, tropy-savana Mrož, polární pás

Víte, že ? Doplň slova vybraná ze seznamu do článku o polární oblasti. Arktida (oblast kolem _________ pólu) a Antarktida (světadíl na _____ polokouli) jsou nejchladnější oblasti na Zemi. Kdyby led na pólech roztál, hladina moří by vystoupila o několik _______ _____ a zaplavila by New York, Londýn, Paříž. V polárních oblastech panuje půl roku polární noc a půl roku polární den. Hranice polární oblasti kolem okraje severního polárního kruhu tvoří ______. Lemují jižní okraj arktických polárních pustin a tvoří přechod k tajze. Tundra je charakteristická zmrzlou půdou, která v létě taje pouze na povrchu. Rostou zde mechy a _________ . Typickým zvířetem jsou sobi, kteří bývají využíváni jako ___________ zvířata. Obyvatelé tundry jsou ________ v Kanadě, Grónsku a na Aljašce, Laponci na severu Skandinávského poloostrova. lišejníky desítek metrů Eskymáci tundry severního hospodářská jižní

Podtrhni u každé otázky správnou možnost Podtrhni u každé otázky správnou možnost. V podtržených slovech zakroužkuj první písmeno; jen u otázky č.7 a 8 poslední písmeno. Písmena piš do tajenky Zvíře charakteristické pro poušť je MROŽ, SLON, VELBLOUD V polárních pustinách žijí HADI, LEDNÍ MEDVĚDI, OPICE Na poušti rostou KAKTUSY, JEHLIČNATÉ LESY, LISTNATÉ LESY V tropických pralesích žijí OVCE, OPICE, TUČŇÁCI V tropických pralesích je častý SNÍH, SUCHO, DÉŠŤ V polárních pustinách kryje zemi LED, PÍSEK, TRÁVA Ve stepích a savanách rostou PALMY, TRÁVA, LESY Celou poušť pokrývá LED, BAŽINA, PÍSEK Tajenka : _ _ _ _ _ _ _ _ Tajenka VLKODLAK

Metodický list Digitální učební materiál je určen pro 5.ročník Přírodověda, oblast Člověk a příroda, část Polární podnebný pás. Je připraven pro společné opakování žáků na interaktivní tabuli, je třeba popisovač. Snímek č. 2: stručné shrnutí poznatků o polárním pásu s úkolem pro žáky. Na kliknutí myší se zobrazí řešení. Snímek č. 3 a 4: rostliny a živočichové polárního pásu obrazem, jednotlivé snímky se zobrazují automaticky po 2 s v pořadí uvedeném v nadpise. Snímek č. 5: žáci napíší správný název živočicha a spojí ho s obrázkem, na kliknutí si opět mohou svůj výsledek zkontrolovat. Snímek č. 6: žáci napíší názvy živočichů, které žijí v polárním páse, poté i názvy a domovinu ostatních. Kliknutím se opět projeví správné odpovědi. Snímek č. 7: žáci doplní z předloženého seznamu vhodná slova, aby vznikl srozumitelný text (řešení tohoto úkolu je na snímku za metodickým listem). Snímek č. 8: žáci zakroužkují podle návodu správná písmena a vyřeší tajenku, klik myší je zde opět pro kontrolu správnosti.

Víte, že ? Doplň slova vybraná ze seznamu do článku o polární oblasti. Arktida (oblast kolem _________ pólu) a Antarktida (světadíl na _____ polokouli) jsou nejchladnější oblasti na Zemi. Kdyby led na pólech roztál, hladina moří by vystoupila o několik _______ _____ a zaplavila by New York, Londýn, Paříž. V polárních oblastech panuje půl roku polární noc a půl roku polární den. Hranice polární oblasti kolem okraje severního polárního kruhu tvoří ______. Lemují jižní okraj arktických polárních pustin a tvoří přechod k tajze. Tundra je charakteristická zmrzlou půdou, která v létě taje pouze na povrchu. Rostou zde mechy a _________ . Typickým zvířetem jsou sobi, kteří bývají využíváni jako ___________ zvířata. Obyvatelé tundry jsou ________ v Kanadě, Grónsku a na Aljašce, Laponci na severu Skandinávského poloostrova. severního jižní desítek metrů tundry lišejníky hospodářská Eskymáci

Použitý materiál Přírodověda 5, učebnice pro 5.ročník základní školy Člověk a jeho svět, Matyášek, Štiková, Trna, nakl. Nová škola 2010 Soubor námětů, úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5.ročník, Mühlhauserová, 2004 Pozadí na snímcích : http://www.local-iceland-tours.com/MicroDNN/Portals/IcelandTours/LIGHTS.jpg Obr.na snímku č. 2 : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/LocationPolarRegions.png/330px- Obr.na snímku č. 3: http://09au1905.files.wordpress.com/2009/11/moss.jpg http://www.dereila.ca/woods/Lichen3a.jpg http://www.libenas.cz/fotosvet/finsko/etapa4/img00018.jpg Obr.na snímku č. 4: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/50429000/jpg/_50429048_z927144-polar_bear-spl.jpg http://zsvlcany.szm.com/ch2.jpg http://i55.tinypic.com/km1d3.jpg http://www.seaworld.org/animal-info/animal-bytes/animalia/eumetazoa/coelomates/deuterostomes/chordata/craniata/aves/sphenisciformes/images/pic-emperor-penguin-03.jpg

http://www. freizeitfreunde http://www.freizeitfreunde.de/system/files/images/e23726424b694f0471ed58056564bdd8/Polarfuchs2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Snowy_Owl_-_Schnee-Eule.jpg/250px-Snowy_Owl_-_Schnee-Eule.jpg Obr.na snímku č. 5 : http://files.exoticka-zvirata.webnode.cz/200000652-da558db4f5/alka%20mala%20a%20alka%20uzkozoba%20.jpg http://www.myfirstbrain.com/thaidata/Image.asp?ID=1377307 http://nd03.jxs.cz/435/028/aa2811a458_65877017_o2.jpg http://cs.petclub.eu/graphics/articles/102/images/full/tt.jpg http://www.kompas.estranky.cz/archiv/iobrazek/1515 http://farm4.static.flickr.com/3239/2305689791_fbc01e6321.jpg Obr.na snímku č. 6 : http://www.e-planeta.cz/images/162.jpg http://museumimb.ru/assets/gal/80/morj_fukuda_1.jpg http://www.travelwithachallenge.com/Images/Travel_Article_Library/Marine_Wildlife_Pictures/Babyseal.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg/240px-07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg http://www.huntingdeerblinds.com/images/free_deer_hunting_tips_big_buck1[1].jpg http://www.podsvinihorou.cz/img_getfoto.php?id=1234302117

http://www. morcata. cz/bellis/omorcatech/pribuzenstvo/marastepni/2 http://www.morcata.cz/bellis/omorcatech/pribuzenstvo/marastepni/2.jpg http://4.bp.blogspot.com/-ULSr3kMYONo/T0yD49GpU8I/AAAAAAAAAPQ/zql_7S2krmk/s1600/Elephant.jpg