Nejmenší společný násobek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - II
Lomené algebraické výrazy
Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číselné soustavy a kódy
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Sčítání desetinných čísel
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
Společný dělitel … a jak ho najít.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Násobení a dělení číslem 5
8.1.3 Lineární obal konečné množiny vektorů
Posuň čárku 2.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
Opakování fyzikálních veličin-správný zápis fyzikálních veličin
Dělení se zbytkem 3. ročník ZŠ.
KMT/DIZ2 Číselné obory na ZŠ (číslo a číslice, různé významy čísla,
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
AUTOR: Martina Dostálová
Opakování 2. písemná práce
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
Sčítání a odčítání racionálních čísel
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Dělitelnost přirozených čísel
Dělitelnost přirozených čísel
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

Nejmenší společný násobek, (zpaměti či pomocí rozkladu na součin)

SPOLEČNÉ NÁSOBKY zpaměti Čísla 6, 12, 18 atd. jsou SPOLEČNÉ NÁSOBKY čísel 2 a 6. Číslo 6 je NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK čísel 2 a 6. zápis: n(2, 6) = 6

SPOLEČNÉ NÁSOBKY ZPAMĚTI Čísla 20, 40, 60 atd. jsou SPOLEČNÉ NÁSOBKY čísel 4 a 5. Číslo 20 je NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK čísel 4 a 5. zápis: n(4, 5) = 20

Nejmenší společný násobek je dělitelem každého společného násobku. NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK ROZKLADEM Př.: Rozlož čísla 18 a 45 na součin prvočísel, najdi jejich nejmenší společný násobek. 18 45 2 . 9 3 . 15 18 = 2 . 3 . 3 3 . 3 3 . 5 45 = 3 . 3 . 5 n(18, 45) = 2 . 3 . 3 . 5 = 90 Nejmenší společný násobek je dělitelem každého společného násobku.

NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK NESOUDĚLNÝCH ČÍSEL Př.: Rozlož čísla 9 a 28 na součin prvočísel, najdi jejich nejmenší společný násobek. 9 = 3 . 3 28 = 2 . 2 . 7 n(9, 28) = 2 . 2 . 3 . 3 . 7 = 252 n(9, 28) = 9 . 28 = 252 Nejmenší společný násobek nesoudělných čísel je součin těchto čísel.