Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1 Mgr. Jitka Klimková únor 2012 ZŠ a MŠ Nedašov
Anotace Zlomky Autor Mgr. Jitka Klimková listopad 2011 Jazyk Český Očekávaný výstup Znázorní a pojmenuje zlomky Speciální vzdělávací potřeby Žádné Klíčová slova Zlomek, čitatel, zlomková čára, jmenovatel Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 4.ročník Celková velikost 2,18MB
Matematika Zlomky Spustíte prezentaci – každá akce následuje po kliknutí myši.
= + Pojem zlomek bochník Zapisujeme: Rozdělíme-li celek na části, dostaneme zlomky. = + jedna polovina bochníku jedna polovina bochníku bochník 1 bochníku 1 bochníku Zapisujeme: 2 2
3 4 Části zlomku Zlomek: čitatel zlomková čára jmenovatel (počet dílů) (na kolik dílů je celek rozdělen)
Čtení zlomků Petr pořádá oslavu, na kterou pozval kamarády. Koupil pizzu. Jak ji může rozkrájet? ?
Doplňte: 2 Nejprve Petr rozkrojil pizzu na ....... stejné části. Jedna část je …………………………… pizzy. jedna polovina zapisujeme: čteme: 1 jedna polovina 2
4 Potom Petr rozkrojil pizzu na ....... stejné části. Jedna část je …………………………………pizzy. jedna čtvrtina zapisujeme: čteme: 1 jedna čtvrtina 4
8 Nakonec Petr rozkrojil pizzu na ....... stejných částí. Jedna část je …..…………………… pizzy. jedna osmina zapisujeme: čteme: 1 jedna osmina 8
Urči, jak velká část dortu zbyla po oslavě. 3 5 2 2 4 8 8 3
Urči, jak velkou část čokolády dala Terezka kamarádce. 5 6 10 3 4 10 10 10
Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. Klipart [online]. [cit. 14.11.2011]. Dostupný na WWW: Klipart – MS Office Vlastní tvorba