V dnešní hodině se vypravíme k naší nejdelší

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Svatý Václav – místa a památky spojené s jeho jménem
Advertisements

PÍSEŇ O JEDNOM STAROBYLÉM MOSTU
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE. v této úvodní části pracujte v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu prezentace v případě, že je k dispozici.
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
SVĚT HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
RÉBUSY jsou hlavolamy Nechat děti vysvětlit co jsou rébusy, teprve potom kliknutím potvrdit správnou odpověď.
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_852_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
V L T A V A v obrazech.
Moderní učitel.
HUDEBNÍ FORMY Pokud budete pracovat v základním nastavení PowerPointu, potom vždy po splnění úkolu přepněte do režimu „ Prezentace “ a přehrajte zvukovou.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Český hudební romantismus
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY
Výukový materiál Bedřich Smetana
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
V L T A V A Vltava je nejdelší českou řekou (je dlouhá 433 km) a zároveň patří k významným symbolům naší národnosti. Vyjadřuje to množství uměleckých děl.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku vlastivědy- tématu Česká republika, podtématu města. Jedná se o prezentaci na interaktivní.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PARDUBICKÝ KRAJ POLOHA Pardubický kraj leží na pomezí Čech
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
DUCHOVNÍ LOVECKÉ HUDBY
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Opakování Osmisměrka.
Řeky ČR Člověk a jeho svět – vlastivěda 4.ročník školní rok 2010/11
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Název školy: Základní škola Netvořice
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Autor: Mgr. Karolina Pátková
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Klenot Prahy … … Karlův most !! Stereo Zvuk
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

1 2 3 4 5 6 V dnešní hodině se vypravíme k naší nejdelší a možná i nejkrásnější řece. Její jméno zjistíš po vyluštění následující doplňovačky. 1 název Dvořákovy nejznámější symfonie 2 název noty trvající dvě doby 3 pomlka, která trvá jednu dobu 4 značka pro tón 5 pomlka trvající 1/2 doby 6 značka pro ticho v hudbě V tomto snímku využít psaní v interaktivní tabuli při režimu „ Prezentace “, nebo v základním nastavení Power-Pointu doplňovat pomocí klávesnice a myši. ( provedené změny neukládat )

KONTROLA ŘEŠENÍ 1 N O V S Ě T K Á 2 P Ů L 3 Č R Ť 4 A 5 M I 6 název Dvořákovy nejznámější symfonie 2 P Ů L název noty trvající dvě doby 3 Č R Ť pomlka, která trvá jednu dobu 4 A značka pro tón 5 M I pomlka trvající 1/2 doby 6 značka pro ticho v hudbě

na úvod trocha vlastivědy - tok řeky Vltavy zachycený v mapě Popsat tok řeky ze zeměpisného hlediska, vyjmenovat a ukázat přítoky a podobně.

BEDŘICH SMETANA nyní si pojďme poslechnout, jak Vltavu ve své symfonické básni pomocí tónů vymaloval náš slavný hudební skladatel BEDŘICH SMETANA

BEDŘICH SMETANA VLTAVA Nejprve si projít jenom obrázky k plánu Smetanovy symfonické básně ( s výkladem ), teprve podruhé nechat k jednotlivým scenériím znít hudbu ( obrázky posouvat vždy kliknutím ). Při opakování a procvičování mohou obrázky posouvat někteří z žáků.

ke kterému se posléze přidá druhý pramen první pramínek řeky ke kterému se posléze přidá druhý pramen Řeka Vltava má dva prameny: Teplá Vltava a Studená Vltava.

dravá horská bystřina se změní v říčku protékající zalesněnou krajinou

z lesa se ozývá vytrubování lovců ( fanfáry lesních rohů )

Vltava protéká zabydlenou krajinou a k jejím břehům doléhá veselá hudba venkovské slavnosti ( polka )

potom se setmí, vyjde měsíc, na nebi se rozzáří hvězdy a u vltavských tůní možná tančí víly

z ranní mlhy nad vodou vystupují siluety starobylých hradů

ale to už se mohutný říční proud valí směrem ku Praze

dříve, než se tam dostane, musí však protéct skalnatou soutěskou nazývanou Svatojánské proudy ( to podle sochy svatého Jana z Nepomuku )

zde se voda doslova vařila a toto místo bývalo v dřívějších dobách postrachem vorařů

dnes je pohřbeno pod hladinou vltavské přehrady

Vltava protéká Prahou pod Vyšehradem ( ozve se ústřední motiv ze symfonické básně Vyšehrad )

Vltava mizí v dáli, aby u města Mělník spojila své vody s vodami řeky Labe

VLTAVU ještě jednou Nyní si poslechněme a podívejme se, s jakým zaujetím hudebníci Smetanovu skladbu hrají.

B. Smetana: Vltava ( z cyklu Má vlast ) délka ukázky 11:50 min. Přehrát video-ukázku symfonické básně Vltava. Karlovarský symfonický orchestr řídí Jan Kučera. Při opakovaném poslechu rozlišovat jednotlivé obrazy. Pojítkem celé skladby je hudba, která nám může připomenout českou lidovou písničku Kočka leze dírou. https://www.youtube.com/watch?v=7cE-VRhIynQ

seřaď správně jednotlivé obrazy v symfonické básni Vltava V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Přeskup lístečky podle toho, jak se skladba odvíjí. Po splnění úkolu přepni do režimu „ Prezentace “ a přehraj zvukovou ukázku Smetanovy Vltavy kliknutím na ikonku reproduktoru. Úkol můžeme splnit v některé z dalších hodin při opakování.

BEDŘICH SMETANA VLTAVA konec prezentace BEDŘICH SMETANA VLTAVA