NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lenka.
Advertisements

Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_30 Autor: Zdeňka Matoušová Období: listopad 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základy automatického řízení 1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Výtvarné umění starověku - souhrnný test
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Výtvarné umění starověkého Egypta
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
CIVILIZACE ?????.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír Rychlý NÁZEV: VY_32_Inovace_Dějepis_1 ČÍSLO DUM: 6 TÉMA: Dějepisná soutěž pravěk a starověk ROČNÍK: 6. OBDOBÍ REALIZACE: 2/2012

Anotace: Hra na principu soutěže Riskuj. Hrají skupiny žáků, kteří odpovídají na otázky z období pravěku a starověku. Zpracováno v programu Power Point.

100 200 300 Úvod do dějepisu Vývoj člověka Neolit Zemědělství Egypt Mezopotámie 100 200 300

Do kterého století patří rok 1326 př. n. l.? zpět

Řekni libovolný rok ze 4. stol. př.n.l. zpět

Na které 2 skupiny dělíme historické prameny Na které 2 skupiny dělíme historické prameny? Ke každé uveď dva příklady. zpět

Uveď 3 instituce, které se zabývají sběrem a uchováváním historických pramenů. zpět

Co udává obecně letopočet, čím začíná náš letopočet Co udává obecně letopočet, čím začíná náš letopočet? Kolik let uběhlo od události, která se stala v roce 1000 př.n.l.? zpět

Na jaká období dělíme pravěk podle používaných materiálů? zpět

Kdy se na zemi objevil člověk dnešního typu? zpět

Vyjmenuj čtyři druhy člověka ve správném pořadí. zpět

Kdy se na zemi objevil nejstarší druh člověka? zpět

Co popisuje evoluční (vývojová) teorie, kdo jí vymyslel? zpět

Kdy začíná neolit (neolitická revoluce)? zpět

Jaký byl hlavní rozdíl mezi neolitem a paleolitem v získávání potravy? zpět

Vyjmenuj dva rozdíly mezi neolitem a paleolitem kromě získávání potravy. zpět

Popiš, jakým způsobem v neolitu stavěli domy. zpět

Kdy přibližně končí neolit a které období podle používaného materiálu následuje? zpět

Kde a proč obecně vznikaly první zemědělské civilizace, jaké přírodní podmínky byly výhodné? zpět

Vyjmenuj hlavní oblasti, ve kterých vznikly první státy + řeky? zpět

Podle čeho archeologové rozlišují archeologické kultury – 2 příklady? zpět

Řekni alespoň 2 archeologické kultury, které byly v pravěku na území ČR. zpět

Vysvětli, proč v jižních oblastech vznikly státy a ve střední Evropě ne? zpět

Jak se jmenuje egyptské písmo, na co se hlavně psalo? zpět

Proč Egypťané mumifikovali mrtvé? zpět

Kdy začaly dějiny Egypta, jak nazýváme kratší úseky egyptských dějin? zpět

Vyjmenuj různé vrstvy egyptské společnosti podle významu. zpět

Jak se jmenovalo město na kterém dnes leží Luxor a Karnak? Jak se jmenoval faraón, jehož hrobka nebyla vykradena? zpět

Čím se proslavil král Chammurapi. zpět

Jak se jmenovalo písmo, kterým se psalo v Mezopotámii, na co se hlavně psalo? zpět

Jak se jmenoval první známý národ v Mezopotámii, v jakém typu státu žil? zpět

Čeho byl v Mezopotámii nedostatek, co se naopak vyváželo? zpět

Které dvě mocné říše se v průběhu dějin střídaly v Mezopotámii, řekni i názvy jejich center. zpět