Nový svět v éře akcelerující změny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Advertisements

Obchodní akademie a VOŠ Valašské Meziříčí Středoškolské studium – OA, VSČ, IT Vyšší odborná škola – IT v podnikové praxi Bakalářské studium – denní i distanční.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Základy financí1 Aktuální finanční trendy. Základy financí2 Globální megatrendy Globalizace Demografický vývoj Klimatické změny Energie.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N17_Sonety TEMA: Český jazyk.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Hospodářský cyklus Pavel Seknička. Hospodářský cyklus - základní charakteristika Hospodářský cyklus představuje výkyvy ve výstupu, příjmech a zaměstnanosti,
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
2 Marketingové koncepce
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Podpora v nezaměstnanosti
Josef Středula, předseda ČMKOS
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Malé a střední podnikání
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Inovace a regionální rozvoj
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regionální seminář „sociální podnikání“ v Pardubicích
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Ekonomika– národní hospodářství
Charakteristika primární péče
Univerzitní město Olomouc
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Přehled nejdůležitějších novinek
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
Manufaktury a první stroje
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Prodeji produktu nebo služby
Soutěž Bohatství Země 2018 Geologická část Vojtěch Wertich
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Nabízené služby společnosti
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Nový svět v éře akcelerující změny Milan Zelený ZET Foundation

Evoluce se přesunula od biologických na kulturní a společenské aspekty AKCELERACE RYCHLOSTI ZMĚNY díky přetváření vlastního prostředí od vynálezu zemědělství Post-darwinismus Akumulace přetváření prostředí Vynález zemědělství Podobenství o jeskyni Strategie „Prvního kroku“ Transdisciplinární inovace („foch“, specializace)

Pronikání nových technologií Pozor na rezistenci! Míra pronikání Koncepce Náběh Rezistence Útlum Exploze Akcelerace Čas

Hospodářská metamorfóza Stát ? Služby Průmysl Zemědělství

Doprovodné jevy a trendy Desintermediace. Vyloučení mezičlánků, hledání přímého propojení mezi výrobcem a poskytovatelem služeb a zákazníkem. Moderní technologie mění potřebu i role agentů, dealerů a úředníků. Samoobsluha a self-service (outsourcing to customer). Zákazník je stále více vybaven a připraven k poskytování sebeslužeb, od bankomatů a čerpání benzinu až po nákupy přes internet, drobné zdravotní úkony a práce v domácí ekonomice. Masová kustomizace. Zákazník vyžaduje stále více produktů a služeb "šitých na míru": individualizace nahradila masovou výrobu a nyní přechází v masivní kustomizaci na lokální úrovni. Nejdříve prodat a pak vyrobit je nové paradigma relokalizované výroby.

Deglobalizace ⍣ Globalizace? 1. Outsourcing; 2. Přeshraniční toky Do r. 2006: růst světového HDP +3,5% < obchodu +8% Od r. 2008: růst HDP > růst obchodu Inv. v zahr. aktivech pod 40%; nad 50% před r. 2008 +1,9% roční růst glob. finančních aktiv; propad od r. 2007 ze +7,9% -60% přeshr. kap. toků z vrcholu r. 2007 -$3,7 bil. přeshr. pohledávek bank Eurozóny +$15,4 bil. státní dluh od r. 2007 -7% podíl rozvojových ekonomik na glob. zahr. investicích v akciích a obligacích

Ekonomika na českém území

Znaven tím vším, já chci jen smrt a klid, jen nevidět, jak žebrá poctivec, jak dme se pýchou pouhý parazit, jak pokřiví se každá dobrá věc, jak trapně září pozlátko všech poct, jak dívčí cudnost brutálně rve chtíč, jak lidskou slušnost korumpuje moc, jak zchromlá vláda na nás bere bič, jak umění je pořád služkou mocných, jak blbost zpupně schopným poroučí, jak prostá pravda je všem jenom pro smích, jak zlo se dobru chechtá do očí. Znaven tím vším, už chci být, lásko, v hrobě, jen nemuset tím sbohem dát i tobě.

Matto Grosso do Sul Čtyři Baťova města Batayporá Bataguassú Batatuba Mariápolis (Plus 70 dalších měst, Jako Bataville, Batanagar, Cali-Bata, Batawa, Batavia, aj.)

„Bylo-li v Evropě dvacet milionů nezaměstnaných, bylo to proto, že scházelo milion vychovaných, vycepovaných, odvážných podnikatelů, kteří by našli způsob, jak tyto lidi zaměstnat.“ JAB

J. A. Baťa: „Průmyslové město” (1939) Dnes bychom tomu říkali Znalostní město, s atmosferickým satelitem, úplnou digitalizací, podnikatelskou univerzitou, kustomizovanou produkcí, vertikální farmou a additivní výrobou.

Rychlostí myšlenky… Namísto globální logistiky fyzických produktů a objektů, je místní relokalizovaná produkce podpořena toky digitálních informací (software, algorithmy, recepty, programy, methody, atp.)

Pochopit Přizpůsobit se využít Příležitostí