Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Elektronická učebnice - I
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Složky krajiny a životní prostředí
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Člověk a jeho svět 4. ročník
2. část – neživá příroda Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Jméno autora výukového materiáluSoňa Maruničová Datum (období, ve kterém byl vytvořen)11/2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen5. ročník Vzdělávací.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
VY_52_INOVACE_ 08_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Jak lidé využívají přírodu
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.34_Živá_a_neživá_příroda.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_32_INOVACE_272_Krajinná sféra
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová Datum (období,ve kterém byl vytvořen) 05/2012 Ročník,pro který je výukový materiál určen 5. ročník Vzdělávací oblast /obor/ tém. okruh/ téma Přírodověda – závěrečné shrnutí učiva – informační gramotnost Metodický list/anotace Prezentace slouží k získávání informací, k ověřování nabytých vědomostí a opakování naučeného. Práce s učebnicí.

ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ UČIVA 5. ROČNÍKU

Nalistuj v učebnici strany 7 - 9, ale věcně napiš odpověď. 1. Při procházkách přírodou spatříte mnoho rozmanitých druhů živých organismů. Obklopuje nás však také neživá příroda. Víte, z čeho se skládá živá a neživá příroda? Jsme součástí přírody i my? Nalistuj v učebnici strany 7 - 9, přečti si je a stručně, ale věcně napiš odpověď. ! Pamatuj si vše, co si přečteš. Použiješ to ještě při odpovědích na další otázky.

☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů. Příroda je tvořena částí živou a neživou. Je rozmanitá a neustále se mění. Součástí živé přírody jsou rostliny, živočichové a ostatní živé organismy včetně člověka. Součástí neživé přírody je vzduch, voda, půda, nerosty a horniny.

2. Víte, které podmínky života jsou pro všechny živé organismy žijící na zemi nezbytné? ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů. Základními podmínkami nezbytnými pro život na Zemi jsou : voda, vzduch, živiny, teplo a světlo pocházející ze Slunce.

3. Co jsou horniny a z čeho jsou složeny? ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů. Horniny tvoří povrch naší planety Země. Jsou složeny z nerostů (minerálů).

4. Napiš, co znamená, že nerosty a horniny jsou nerostnými surovinami. ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů. Nerosty a horniny, které člověk zpracovává na nejrůznější výrobky, nazýváme nerostné suroviny. Patří mezi ně nerudní suroviny, rudy a energetické suroviny.

Hodnocení : Sečti body, které jsi získal /a a zapiš si známku Hodnocení : Sečti body, které jsi získal /a a zapiš si známku. 8 bodů = 1  4 body = 3 0 bodů = 5  Gratuluji všem, kteří získali 8 bodů, cením si snahy těch, kteří získali alespoň 4 body a držím palce těm, kteří nezískali bod žádný, aby to příště vyšlo .... ;-)

Zdroje: Přírodověda 5, člověk a jeho svět doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc. Mgr. Věra Štiková, doc. RNDr. Josef Trna, CSc. ISBN 80-7289-063-8