Švýcarsko a jezera velký počet jezer (široká horská údolí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Silniční doprava z pohledu studentů.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
SILNIČNÍ DOPRAVA Technika služeb v cestovním ruchu
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
VY_32_INOVACE_04 Vodstvo Ameriky
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Švýcarsko Krátká Josefína 8.A
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
JONÁŠ PETŘÍČEK VÝLETNÍ TRASA ŽENEVA Ženeva leží v jihozápadním cípu Švýcarska na hranici s Francií. Je to jedno z nejdražších měst. Nedaleko Ženevy.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál stručně opakuje učivo o Švýcarsku, seznamuje žáky.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
spojené s pevninou dvěma mosty.
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
Oblast: Střední Evropa Švýcarsko
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Švýcarsko vlajka a znak.
ŠVÝCARSKO LICHTENŠTEJNSKO
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
ŠVÝCARSKO 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Alpské země Rakousko Švýcarsko.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Švýcarsko.
Švýcarsko Učivo 8. ročníku Název školy
Historie železniční dopravy
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Doprava a dopravní služby
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Trasování a sestavení programu zájezdu
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dopravní služby v CR.
Alpy Vytvořili: Filip Ozga a Erik Šamša. Základní informace Nejvyšší bod m.n.m. (Mont Blanc) Délka km Rozloha km² Světadíl- Evropa.
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Transkript prezentace:

Lodní doprava (trajekty, přívozy) jako součást veřejné hromadné dopravy ve Švýcarsku

Švýcarsko a jezera velký počet jezer (široká horská údolí) 27 jezer s rozlohou > 1 km2 největší jezera: Ženevské (580,03 km2), Bodamské (536 km2), Neuchatelské (215,2 km2), Lago Maggiore (210,12 km2), Luzernské (113,72 km2) jezera mnohdy spojují dvě významná města na jezerech na hranicích probíhá pohraniční styk s okolními státy (Bodamské, Ženevské)

Trajekty a přívozy ve Švýcarsku (1/2) na území Švýcarska dohromady 37 linek trajektů a přívozů linky v rámci VHD, ale i soukromé přívozy (např. 2 nich na řece Aare u Bernu) na linkách v rámci VHD přesně stanovený JŘ, povětšinou linky v provozu po celý rok dva druhy přívozů; smíšená přeprava osob a nákladu nebo výlučně přeprava osob důležitá integrace do větších dopravních celků (dopravní + tarifní) – např. i možnost uskutečnění cesty na tzv. InterRail Pass (Zürichsee v úseku Curych - Rapperswil)

Trajekty a přívozy ve Švýcarsku (2/2)

Bodensee (1/3) význam lodní dopravy především v příhraničním styku v provozu 2 linky pro osobní přepravu (Rorschach – Altenrhain – Rheineck, Lindau – Romanshorn – Insel Mainau – Meersburg) a 1 linka pro kombinovanou přepravu

Bodensee (2/3) přívoz mezi městy Romanshorn (CH) a Friedrichshafen (D) kombinovaná přeprava osob a nákladu provozují společnosti BSB a SBS Schifffahrt AG JŘ každé společnosti taktový (1 hodina); každá společnost pluje danou hodinu v opačném směru cena jednosměrného jízdného 10 CHF, zpáteční 20 CHF cena za přepravu vozidel dle délky vozidla (20 – 43 CHF)

Bodensee (3/3)

Zürichsee (1/5) význam lodní dopravy především jako doplňková doprava k příměstským železničním linkám v okolí Curychu v provozu okružní linky a také linky spojující protilehlé břehy

Zürichsee (2/5) provozovatel lodní dopravy: společnost Die Zürichsee Schifffahrtsgesellschaft integrace do dopravního systému Zürcher Verkehrsverbund (ZVV) -> platnost zónových jízdenek na lodích okružní linka v relaci Zürich – Rapperswil: - krátká a dlouhá okružní jízda (1,5 a 4 hodiny) - jízdné: 8.2 CHF (krátká), 24 CHF (dlouhá) linka v provozu po celý rok, přes léto perioda 1 hod, v zimě 90 minut

Zürichsee (3/5) přívozy

Zürichsee (4/5)

Zürichsee (5/5)

Ženevské jezero (1/3) největší jezero; u hranic s Francií lodní doprava má spíše povahu výletní -> trajekty přívozy mezi protějšími břehy (Genéve – Nyon)

Ženevské jezero (2/3) provozovatel lodní dopravy: společnost CGN v provozu několik linek (Genéve – Nyon, Lausanne – Evian-les-Bains, …) provoz celoroční; JŘ nepravidelný, rozdílný dle ročních období přeprava max. osobního kola (dle místa na lodi) jízdné závislé na délce uskutečněné cesty; 1. a 2. třída platnost skupinového jízdného + jízdné pro děti 6-15 let

Ženevské jezero (3/3)

Závěr systém trajektů a přívozů na velmi dobré úrovni doplňková role k ostatním druhům dopravy dopravní a tarifní integrace nezanedbatelná součást cestovního ruchu