Změna teploty vzduchu v průběhu času

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny teploty vzduchu v průběhu času
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Čtení s porozuměním Interaktivní prezentace
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
LOTO – ROČNÍ OBDOBÍ Hra je určena pro čtyři hráče. Před započetím hry vystřihněte kartičky označené k vystřižení. Kartičky doporučujeme zalaminovat. Hra.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
Spotřebiče U každého spotřebiče vyber jednu správnou odpověď. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné.
Název učebního materiálu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je (doplňte jméno a příjmení autora). Dostupné z Metodického portálu.
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
LOTO – ROČNÍ OBDOBÍ Hra je určena pro čtyři hráče. Před započetím hry vystřihněte kartičky označené k vystřižení. Kartičky doporučujeme zalaminovat.
zpracovaný v rámci projektu
Žáci dostali tento domácí úkol:
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA… 1. Kartičky k rozstříháme, zalisujeme a rozházíme po třídě. 2. Žáky rozdělíme do čtyř skupin. Každá skupina si vylosuje jedno.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Prvouka – části lidského těla a kostra
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
pedagogických pracovníků (NÚV).
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Změna teploty vzduchu v průběhu času Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Máte doma teploměr na měření venkovní teploty? Sledujete zpravodajství o počasí (např. v televizi)? Jak často se díváte na venkovní teploměr? K zapisování teploty se používá přístroj, který se nazývá termograf.

Termograf V meteorologických stanicích se teplota vzduchu měří plynule. K zapisování teploty se používá automatický přístroj, který se nazývá termograf. Skládá se z bimetalového teploměru, který je spojen se zapisovacím zařízením. Ručka teploměru je opatřena hrotem, který se dotýká papíru navinutého na kovový válec. Válec je poháněn hodinovým strojkem tak, že se rovnoměrně otáčí.

Třída se rozdělí do čtyř skupin Třída se rozdělí do čtyř skupin. Každá skupina si překreslí do sešitu tabulku a vypracuje graf. Zvolí si správná měřítka tak, aby se graf vešel na stránku sešitu. V následujících listech jsou ukázky vypracovaných grafů.

Vypracuj grafy z tabulek, ve kterých jsou zaznamenány průběhy teplot vzduchu: čas (h) 1 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 teplota °C -3 -4 -2 -1 0 2 6 10 9 7 5 3 0 2 čas (h) 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 teplota °C 15 12 11 14 15 18 24 26 25 20 19 16 15 čas (h) 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 3 -10 teplota °C -12 -12 -9 -8 -8 -7 -6 -6 -9 -11 -12 -12 čas (h) 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 4 teplota °C 3 2 2 3 4 5 9 10 9 8 6 4 3

Graf tabulky 1 ? Z kterého ročního období pochází tento graf? Teplota °C 10 Graf tabulky 1 Z kterého ročního období pochází tento graf? Jedná se o jaro. 9 8 ? 7 6 5 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 Čas h 2 4

Graf tabulky 2 ? Z kterého ročního období pochází tento graf? Teplota °C 26 25 Graf tabulky 2 24 23 Z kterého ročního období pochází tento graf? 22 21 ? 20 Jedná se o léto. 19 18 17 16 15 14 13 12 11 14 16 18 20 6 8 10 12 22 24 Čas h 2 4

? Graf tabulky 3 Z kterého ročního období pochází tento graf? Jedná se o zimu. Teplota °C -12 ? -11 -10 Graf tabulky 3 -9 -8 -7 -6 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 Čas h 2 4

? Graf tabulky 4 Z kterého ročního období pochází tento graf? Teplota °C Z kterého ročního období pochází tento graf? Jedná se o podzim. ? Graf tabulky 4 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 Čas h 2 4

Víš, že se můžeš také stát meteorologem, pokud vlastníš venkovní teploměr? Zadání úkolů a ukázka vypracovaného úkolu žákem 6. ročníku.

Staň se meteorologem! Dokážete i vy vypracovat tento domácí úkol? Žáci dostali tento domácí úkol: Musí si vybrat některý den v týdnu a sledovat: venkovní teplotu v hodinových intervalech a naměřené teploty teploměrem zanést do tabulky (nejméně 10 měření); sestrojit spojnicový graf venkovní teploty. b) Dokážete i vy vypracovat tento domácí úkol? Ukázka vypracovaného domácího úkolu žákem 6. ročníku ZŠ

Druh teploměru: lihový teploměr s rozsahem -30° C až 50° C Jméno a příjmení žáka: Zdeněk Novák třída: 6. A Datum sledování venkovní teploty a povětrnostních vlivů: sobota 12. května 2007 Druh teploměru: lihový teploměr s rozsahem -30° C až 50° C Tabulka naměřených hodnot venkovní teploty: Čas (h) 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Teplota (°C) 2 4 Teplota (°C) Graf Čas (h)

GROBE, Hannes. Wikimedia. org: Thermoschreiber lambrecht hg [online] GROBE, Hannes. Wikimedia.org: Thermoschreiber lambrecht hg [online]. 2016-04-02 [cit. 2019-02-14]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 na WWW: <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Thermoschreiber_lambrecht_hg.jpg>. Autorem grafů na snímcích 6, 7, 8, 9, 12 je Zdeněk Hanzelín.