Degradace různých plastů pomocí bakterií:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Makroskopické a mikroskopické pozorování mikroorganismů Mgr. Petra Straková Podzim 2014.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Základní mikrobiologický rozbor vody
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Grafické znázornění síly
Počet čísel Počet hodnot
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Poměr.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Matematika Koule.
Střední příčky trojúhelníku
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Matematika Komolý rotační kužel
VESMÍR.
Poměr v základním tvaru.
2.2 Kvadratické rovnice.
Skládání sil, rovnováha sil
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Mikrobiologický ústav LF MU a FN u sv. Anny v Brně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
3. ročník Písemná práce 3.
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-08 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Poměr v základním tvaru.
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Transkript prezentace:

Degradace různých plastů pomocí bakterií: Test životaschopnosti bakterií

Skupinová práce 12 skupin Máme 6 různých plastů, každá skupina analyzuje jeden druh plastu, takže vždy dvě skupiny pracují se vzorkem stejného plastu. Pro každou skupinu jsou připraveny tři nádobky. Pseudomonas fluorescens (P) Bacillus subtilis (B) Bez bakterií (C) Evreux meeting

1. Příprava Sepněte si vlasy. Připravte své pracovní místo (podle obrázku). Zapalte Bunsenův hořák. Bunsenův hořák vytváří sterilní prostředí v okruhu 40 cm. Evreux meeting

Příprava Petriho misky 1.4 Podél okraje na dno Petriho misky napište: Datum Druh plastu Druh bakterie Číslo skupiny Na dno Petriho misky namalujte dvě čáry, tak jako je znázorněno na obrázku. Nepište čísla z obrázku. date – plastic material – type of bacteria – group number Evreux meeting

2. Odběr vzorku Sterilizujte inokulační smyčku v plameni Bunsenova hořáku po dobu 10 sekund. Vršek smyčky by se měl rozpálit doruda. Ochlaďte smyčku na agaru Odeberte vzorek tekutého media sterilizovanou smyčkou Evreux meeting

3. Inokulace - očkování Pracujte v blízkosti Bunsenova hořáku. Inokulujte agar vzorkem bakterií, jako je znázorněno. Nikdy zcela neotevírejte Petriho misku. Mezi následujícími kroky vždy zavřete Petriho misku. Když otevíráte Petriho misku, ujistěte se, že víčko vždy kryje Petriho misku. Evreux meeting

Nanášení bakterií Nejprve zlehka naneste vzorek na první část Petriho misky. Při hrubém nanášení můžete poškodit agar. Otočte Petriho misku o 90° proti směru hodinových ručiček a zlehka naneste vzorek na druhou část. Otočte Petriho misku o 45° proti směru hodinových ručiček a naneste zlehka vzorek na třetí část. Evreux meeting

4. Inkubace Petriho misky inkubujte při teplotě 37° C po dobu 24 hodin. Při analýze se dívejte na třetí část Petriho misky, protože právě zde se nachází kolonie vzniklé z jediné buňky. Evreux meeting

Úkoly Pozorujte výsledky. Vidíte nějaké rozdíly ve stupni rozkladu daného plastu s Bacillus subtilis (B) a Pseudomonas fluorescens (P)? Vyfoťte každou pozorovanou Petriho misku pro dokumentaci a zhodnoťte výsledky. Připravte prezentaci vašich výsledků a představte ji ostatním. Evreux meeting

Úkoly Pozorujte výsledky. Vidíte nějaké rozdíly ve stupni rozkladu daného plastu s Bacillus subtilis (B) a Pseudomonas fluorescens (P)? Jsou na plastu pozorovatelné nějaké díry nebo trhliny? Je plast křehčí než dříve? Vyfoťte každou pozorovanou Petriho misku pro dokumentaci a zhodnoťte výsledky. Jsou viditelné kolonie bakterií? Porovnejte své výsledky s kontrolním vzorkem. Připravte prezentaci vašich výsledků a představte ji ostatním. Můžete porovnat své výsledky se skupinou, která měla stejný plast. Evreux meeting