Mezinárodní migrace Zdroj: 5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Socioekonomická charakteristika makroregionu
Socioekonomická charakteristika Číny 4
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
LOTO – ROČNÍ OBDOBÍ Hra je určena pro čtyři hráče. Před započetím hry vystřihněte kartičky označené k vystřižení. Kartičky doporučujeme zalaminovat. Hra.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Dopravní zeměpis Jordánska a Sýrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Vnímání řeči O Budulínkovi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Pracovní smlouva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obrazový materiál pro pracovní list – Retušování
Listina základních lidských práv a svobod
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Zadání samostatné práce.
Čteme, i když to neumíme. Pozoruj obrázky a snaž se pomoci paní učitelce se čtením. Nakonec tě čeká pár lehoučkých úloh. Autorem materiálu a všech jeho.
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Věková struktura obyvatelstva
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
Urbanizace Zdroj obrázku: 5
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Počet obyvatel na Zemi, přirozená měna obyvatelstva
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Rozvíjíme zrakovou paměť
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Změna teploty vzduchu v průběhu času
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Mezinárodní migrace Zdroj: 5 Prezentace je určena pro samostatnou práci s odkazy na internetové zdroje. Pro zapsání odpovědí je pracovní list, který je přílohou této prezentace. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zicha. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Počet obyvatel na Zemi A. Terminologie 1. 2. Přečtěte text o migraci (zdroj 1) a s využitím zdroje č. 2 nebo 3 vysvětlete pojmy: migrace (vnitřní, mezinárodní), imigrace, emigrace, reemigrace, migrační saldo, „pull“ faktory, „push“ faktory, nelegální migrace, uprchlík (běženec). Do pracovního listu zapište stručnou definici. 1. Terminologie 1. Migrace Demografie.info 2. Migraceonline.cz Abeceda migrace 3. Migrace MU Brno Migrace ve světě Prohlédněte si mapu „migrační saldo“ a pokuste se uvést příklady „pull“ faktorů pro státy s kladnou hodnotou migračního salda (migračním ziskem) a příklady „push“ faktorů pro státy se zápornou hodnotou migračního salda (migrační ztrátou). Zapište do pracovního listu. 2. Imigrační politika EU V abecedě migrace nebo vyhledáním na internetu vysvětlete pojmy azyl, azylant. Zapište definici. Za jakých podmínek se v ČR podle Listiny základních práv a svobod – článku 43 poskytuje azyl cizincům a komu může být odepřen? Listina základních práv a svobod Úmluva o právním postavení uprchlíků (stažení ve formátu pdf) 3. 4. Dokážete vysvětlit rozdíl mezi uprchlíkem a ekonomickým migrantem? Nápověda: článek Migrace v číslech (na konci textu). Volitelný úkol: Prohlédněte si animaci migračních proudů lidí usilujících o azyl v ekonomicky vyspělých zemích (délka 1 minuta). Které státy jsou nejčastějším cílem těchto migrantů? V 1 Google

B. Migrace ve světě S využitím následujících zdrojů označte v pracovním listu pravdivost tvrzení, tři chybné údaje opravte. 5. Terminologie Stránky Mezinárodní organizace pro migraci (IOM) Zdroj č. 1: Světová migrace (IOM) Stránky Metrocosm.com Zdroj č. 2: Migrace ve světě – animace Stránky České televize Zdroj č. 3: Článek ČT24 Stránky OSN Zdroj č. 4: UN.org (počty) Zdroj č. 5: UN.org (procenta) Statistika OECD Zdroj č. 6: OECD.stat (v části „variable“ nastavte „inflows of asylum seekers by nationality“ (příliv žadatelů o azyl) a seřaďte státy u daného roku sestupně (šipky) Stránky Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky Zdroj č. 7: UNHCR Stránky Amnesty internacional – ČR Zdroj č. 8: Článek Migranti a uprchlíci Zdroj č. 9: Článek „Počet uprchlíků roste…“ Migrace ve světě Imigrační politika EU Volitelný úkol: Na stránkách IOM (zdroj 1) porovnejte Německo a Franci se státy Švédsko, Dánsko, Česká republika. Jak se liší struktura imigrantů podle státní příslušnosti těchto dvou skupin vybraných států? V 2 Google

Vývoj počtu obyvatel v budoucnu C. Imigrační politika EU V pracovním listu upřesněte text o imigrační politice EU. Využijte internet. 6. Terminologie Volitelný úkol: Jaký je váš názor na imigrační politiku EU, změnil/a bystě něco? Jaký je váš názor na povinné kvóty na přerozdělování migrantů? Byly podle vás správným řešením? Migrační kvóty: Článek iDnes.cz, migrační kvóty (wikipedie) V3 Migrace ve světě Imigrační politika EU Volitelný úkol: Souhlasíte se systémem sdílené zodpovědnosti za žadatele o azyl? Pokud ne, zdůvodněte proč. Článek a video: Vysvětlení reformy Dublinských pravidel ( video 1,5 min.) Azylová politika EU V4 Google

Migrační saldo Zdroj: 5

Použitá literatura a zdroje obrázků: Anděl, Jiří. a kol.: Makroregiony světa. Regionální geografie pro gymnázia. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2010. ISBN 978-80-86034-78-2. Klímová, Eva. Školní atlas světa. Praha: Kartografie Praha, 2007. 2. vyd. ISBN 978-80-7011-925-9. Matoušková, Alena a kol.: Geografie pro střední školy. Socioekonomická část. Praha: SPN, a. s. 2014. ISBN 978-80-7235-545-7. Wikipedia.org. Azylová a přistěhovalecká politika EU. [online]. 13.11. 2011 . [cit. 2018-01-02]. Dostupný na WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Azylov%C3%A1_a_p%C5%99ist%C4%9Bhovaleck%C3%A1_politika_EU>. Kamalthebest. Commons.wikimedia.org: Net Migration Rate.svg [online]. 2017. [cit. 2017-10-26]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International na WWW: <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Net_Migration_Rate.svg>.