Ionty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ionty Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Advertisements

Ionty.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Výukový materiál:VY_32_INOVACE_Ionty Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IONTY. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/ Datum: Název.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Chemická reakce a její rovnice
IONTY Co jsou ionty Co je elektronegativita a jak souvisí s ionty
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Redoxní reakce (oxidačně – redukční)
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
ATOM.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLON Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Periodická soustava prvků
Obecná a anorganická chemie
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Stavba atomu 8. ročník.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Orofacionální cvičení I
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
Interaktivní elektrický obvod
Vedení proudu v kapalinách
Vedení proudu v kapalinách
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní větné členy 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Základní větné členy 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník)
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Období: září – prosinec2011
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4.3 Typy chemické vazby Elektronegativita - schopnost atomu přitahovat vazebný elektronový pár. (Značíme X, najdeme ji v periodické tabulce prvků) např.
VY_32_INOVACE_G Ionty Tento materiál byl vytvořen jako projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Transkript prezentace:

Ionty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vznik iontů Ionty jsou kladně (Na+) nebo záporně (Cl-) nabité částice hmoty. Ionty vznikají přijetím nebo ztrátou elektronů z elektronového obalu neutrálního atomu. Prvky přijímají nebo ztrácejí elektrony proto, aby získaly stavbu elektronového obalu jako nejblíže postavený vzácný plyn.

Elektronegativita Je schopnost atomu poutat valenční elektrony. Značí se X. Zapisuje se desetinným číslem nad chemickou značkou prvku. Je-li X < 2, prvky zpravidla ztrácejí valenční elektrony a vytvářejí ionty s kladným nábojem - kationty. Je-li X > 2, prvky zpravidla přijímají elektrony a vytvářejí ionty se záporným nábojem - anionty.

Úkol 1: Zodpověz otázku a doplň text: Kdy je částice elektricky neutrální? Doplň: Kationt je částice s ……. nábojem, aniont je částice se …….. nábojem. Kontrola: Nesloučené atomy mají stejný počet p+ a e-. kladným záporným

Úkol 2: Podle hodnoty X vyber prvky, které tvoří kationty nebo anionty: Cu, S, K, Mg, O, F, Na, Fe, Zn, Pb, N, Hg, C, Li, Ba, Al Kontrola: Kationty: Cu, K, Mg, Na, Fe, Zn, Pb, Hg, Li, Ba, Al Anionty: S, O, F, N, C

Příklady vzniku iontů Vznik kationtu: Nao - e- → Na+ Vznik aniontu: Clo - e- → Cl- {17-17+}o - e- → {18-17+}

Úkol 3: Napiš počty elektronů u níže uvedených iontů: Mg2+ Br- Fe3+ O2- Kontrola: 18 10 36 23

Úkol 4: Příklady k procvičení Doplň chybějící údaje v zápisu: Cu0 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → P0 → P3- Zapiš schéma vzniku: K+ O2- Al3+ Kontrola: Cu0 - 2e- → Cu2+ S0 + 2e- → S2- P0 + 3e- → P3- K0 - e- → K+ O0 + 2e- → O2- Al0 - 3e- → Al3+