Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Objemové jednotky a jejich převody
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření délky pevného tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
Hustota a její měření.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Vlastnosti látek − hustota
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Opakování fyzikálních veličin-správný zápis fyzikálních veličin
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výpočet hmotnosti tělesa
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Fyzikální veličiny.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Vlastnosti látek − hustota
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách můžeme zjistit jejich přesné hmotnosti. Obr.1 - foto autor mosaz 8,6 g hliník 2,7 g dřevo 0,7 g

hustota je nová fyzikální veličina, kterou značíme písmenem ρ (čti ró) Krychlička z mosazi je při daném objemu nejtěžší, budeme říkat, že mosaz má z uvedených materiálů největší hustotu. hustota je nová fyzikální veličina, kterou značíme písmenem ρ (čti ró) používáme dvě jednotky hustoty: kg/m3 (čti kilogram na metr krychlový) g/cm3 (čti gram na centimetr krychlový) hustotu jednotlivých látek lze najít v Tabulkách pro základní školy, hustota je zde uvedena v jednotce kg/m3

Význam fyzikální veličiny hustota: dřevo ρ = 0,7 g/cm3 hliník ρ = 2,7 g/cm3 mosaz ρ = 8,6 g/cm3 Obr.2 – foto autor Hliníková krychle o objemu 1 cm3 váží 2,7 g. Dřevěná krychle o objemu 1 cm3 váží 0,7 g. Mosazná krychle o objemu 1 cm3 váží 8,6 g.

Převody jednotek hustoty: 1 g/cm3 = 1 000 kg/m3 1 kg/m3 = 0,001 g/cm3 např. 2,7 g/cm3 = 2 700 kg/m3 0,7 g/cm3 = 700 kg/m3 8,6 g/cm3 = 8 600 kg/m3 1 000 kg/m3 = 1 g/cm3 7 800 kg/m3 = 7,8 g/cm3.

Úkol : 1. Vyhledej v Tabulkách hustoty těchto látek: beton, diamant, nafta, máslo, bronz, voda, led, černé uhlí. 2. a) Vyjádři hustotu látek v kg/m3 : sklo 2,5 g/cm3, nafta 0,94 g/cm3 b) Vyjádři hustotu látek v g/cm3 : diamant 3 500 kg/m3, benzín 770 kg/m3.