Mocniny Rozvinutý zápis čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Výukový materiál pro 8.ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Číselné množiny - přehled
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Autor: Ing. Jitka Michálková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Násobení lomených výrazů
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
Násobení desetinných čísel
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Kvadratické nerovnice
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Posuň čárku 2.
Dělení lomených výrazů
Zlomky a desetinná čísla
Rovnice základní pojmy.
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
OPAKOVÁNÍ ZE 7. TŘÍDY.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Početní výkony s celými čísly: násobení
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Mocniny Druhá mocnina.
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Mocniny Rozvinutý zápis čísla Mgr. Jiřina Sirková

Dvojnásobný počet desetinných míst Mocniny Vypočítejte: Zapamatujte si: 102 = 1002 = 1 0002 = 10 0002 = 100 10 000 1 000 000 100 000 000 0,12 = 0,012 = 0,0012 = 0,000 12 = 0,01 0,000 1 0,000 001 0,000 000 01 Dvojnásobný počet desetinných míst Dvojnásobný počet nul

Zapiš jako mocninu 10: 100 = 102 1000 = 103 100 000 = 105 10 000 = 104 1000 000 000 = 109 1000 000 = 106

Zapiš jako mocninu 10: 0,1 = 10-1 0,01 = 10-2 0,000 01 = 10-4 0,001 = 10-3 0,000 001 = 10-6 0,000 01 = 10-5

Jak to máme s číslem 1? Jak zapíšeme číslo 1 pomocí mocniny se základem 10? 1 = 100 Nultá mocnina z jakéhokoli základu se vždy rovná jedné. 350 = 1 (− 8)0 = 1

Mocnitel se rovná počtu nul za 1. Využití mocnin Naučte se: 10 = 101 10 000 = 104 100 000 = 105 100 = 102 1000 000 = 106 1000 = 103 Mocnitel se rovná počtu nul za 1.

Mocnitel se rovná počtu desetinných míst včetně čísla 1. Využití mocnin Naučte se: 0,1 = 10-1 0,000 1 = 10-4 0,01 = 10-2 0,000 01 = 10-5 0,000 001 = 10-6 0,001 = 10-3 Mocnitel se rovná počtu desetinných míst včetně čísla 1.

Rozvinutý zápis čísla s využitím mocnin se základem 10: Rozvinutý zápis čísel zkrácený zápis čísla = rozvinutý zápis čísla 20 328 = 2.10 000 + 0.1 000 + 3.100 + 2.10 + 8.1 0,381 = 3.0,1 + 8.0,01 + 1.0,001 Rozvinutý zápis čísla s využitím mocnin se základem 10: 20 328 = 2.104 + 0.103 + 3.102 + 2.101 + 8.100 0,381 =3.10-1 + 8.10-2 + 1.10-3

Zapiš ve tvaru a . 10n: řešní 12089 = 1.104 + 2.103 + 0.102 + 8.101 + 9.100 987 = 9.102 + 8.101 + 7.100 2 = 2.100 9503 = 9.103 + 5.102 + 0.101 + 3.100

Zapiš ve tvaru a . 10n: řešení 0,0131= 0.10-1 + 1.10-2 + 3.10-3 + 1.10-4 0,201 = 2.10-1 + 0.10-2 + 1.10-3 9,87 = 9.100 + 8.10-1 + 7.10-2 75,01 = 7.101 + 5.100 + 0.10-1 + 1.10-2

Využití mocnin při zápisu čísel: Každé kladné číslo můžeme zapsat ve tvaru: 20 = 2 . 10 0,2 = 2 . 10-1 3 020 = 302 . 10 0,023 = 23 . 10-3 4 500 = 45 . 102 4,5 = 45 . 10-1 102 000 = 102 . 103 0,103 = 103 . 10-3

Zapiš zkrácený zápis čísel 4 . 10-1 + 7 . 10-2 = 7 . 104 + 5 . 103 + 8 . 100 = 9 . 106 + 3 . 104 + 6 . 103 + 8 . 100 = 3 . 100 + 5 . 10-1 + 8 . 10-2 =

Zapiš zkrácený zápis čísel řešení 4 . 10-1 + 7 . 10-2 = 0,47 7 . 104 + 5 . 103 + 8 . 100 = 7 508 9 . 106 + 3 . 104 + 6 . 103 + 8 . 100 = 9 036 008 3 . 100 + 5 . 10-1 + 8 . 10-2 = 3,58

Zdroje: Učebnice Matematika Aritmetika pro ZŠ a víceletá gymnázia 8 – nakladatelství Fraus 2009