VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM VE FINSKU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v předškolním vzdělávání
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
Různé role zástupce ředitele školy
Role asistenta v Montessori pedagogice
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Sdružená/komunitní škola brno
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
Vítejte v Církevní základní škole a mateřské škole Přemysla Pittra.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Výstupy z Úvodního semináře
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
Komunikace mezi generacemi
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Děti a koncepce : Program, Aktivity, Metodika :
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Žáci-cizinci na českých školách www.meta-os.cz2 Žáci-cizinci: kolik a odkud? Školní rok 2008 / 2009: základní školy střední školy
Proč a jak učit psát cizince analfabety a poloanalfabety
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Institut Celoživotního Vzdělávání
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
VÝUKA V PŘÍRODĚ Mgr. Milada Kučerová
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Mabistrát hlavního města Prahy
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Druhý stupeň malotřídně
Digitální učební materiál
Pracovní stáž Malta 2019.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM VE FINSKU Finsko, Kitee, květen 2019 VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM VE FINSKU

Město Kitee, Severní Karélie Škola Arppen koulu

Vzdělávání žáků s OMJ Podpora vlastní identity Podpora mateřského jazyka Individuální vzdělávací plán Znaková řeč (pro cizince i při inkluzi) Asistent třídy Asistent pro dítě (pomocník)

Metody práce Žáci jsou zařazeni v běžných třídách Od 1. ročníku se vzdělávají ve finštině Angličtinu se začínají učit ve 3. ročníku Málo dětí ve třídách Personální podpora Slabikování Piktogramy, obrázky Didaktické hry

Vybavení školy a tříd Moderní Podnětné Bezpečné

Přátelské prostředí, pozitivní pedagogika

Zdravé stravování

Tradice, estetika, umění

Puhoksen koulu, 0. ročník (přípravná třída) Příprava na úspěšný vstup do školy Učí se číst a psát Zkušenosti s uprchlíky Děti z bilingvního prostředí Větší počet rusky mluvících dětí

Názornost a srozumitelnost všude

Závěr Žáci s odlišným mateřským jazykem se zařazují do běžných tříd Podpora je jim poskytována podle individuální potřeby Možnost individuálních vzdělávacích plánů Znalost finštiny je podporována hrou s ostatními dětmi Výrazná je personální podpora dítěte i celé třídy (asistenti) V prvních ročnících vyučující používá i znakovou řeč Názorné učebnice a metodiky

Děkuji za pozornost. Mgr. Ivana Heboussová Mgr. Petra Henderson Základní škola Praha 10, Křimická 314 E-mail: info@krimicka.cz, 720 069 799