VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referát na téma lesotundra - tundra - polární pustiny
Advertisements

VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Cizokrajné ekosystémy
PODNEBNÉ PÁSY.
Tulák sob a jiné zajímavosti
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Tundry a polární oblasti
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Tundry a polární oblasti Živočichové (1)
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Šířkové pásy studený pás.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tundra.
Tundry a polární oblasti.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
Podnebné pásy – mírný pás
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
Přizpůsobivost živočichů
VY_52_INOVACE_09_02_rostlinstvo a živočišstvo v Evropě
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků a následnému zopakování a procvičení učiva o přírodních oblastech světa – o polárním pásu. Žáci se na začátku.
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
VY_32_ INOVACE_ 11_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 15_ VLASTIVĚDA 4
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_ INOVACE_ 04_ PŘÍRODOVĚDA 5
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
14. g Tundra Subpolární p. pás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tundra TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
VY_32_ INOVACE_ 15_ ČESKÝ JAZYK 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Polární oblasti TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POLÁRNÍ PÁS Autor: Mgr.Renata Viktorinová

POLÁRNÍ PÁS OVĚŘENÍ VE VÝUCE: 25.10.2011 PŘEDMĚT: Přírodověda ROČNÍK: 5. KLÍČOVÁ SLOVA: polární pás, tundra, Arktida, Antarktida, živočichové polárního pásu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Informatika – vyhledávání informací, práce s internetem ANOTACE: DUM opakuje poznatky o mírném pásu a procvičuje poznatky o pásu polárním. Charakterizuje jeho podnebí. Vede žáky k vyhledávání informací o živočiších polárního pásu podle předem zadané osnovy.

Opakujeme: Jaké znáš podnebné pásy? Krátce je charakterizuj. Vyjmenuj krajiny mírného podnebného pásu. Vyjmenuj 10 živočichů, které můžeme najít v mírném pásu. Vyjmenuj 4 listnaté a 4 jehličnaté stromy. Pojmenuj jejich plody.

Zakreslete polární podnebný pás: Polární pás se nachází v nejsevernější části severní polokoule a v nejjižnější části jižní polokoule. Zakreslete polární podnebný pás:

Doplň správně tato tvrzení: Podnebí je zde velmi __________ . Většina krajiny je po celý rok pokryta ______ . Místa, kde mírný pás přechází v pás polární nazýváme __________ . Sníh v tundře na krátkou dobu ___________ . Půda však zůstává stále ___________. Proto zde rostou hlavně _____________ . Kolem pólů se nacházejí ___________________ . tundra chladné promrzlá sněhem lišejníky a mechy roztává polární pustiny – Arktida, Antarktida

Pojmenuj živočichy polárního pásu: Jsem dravý pták. Jsem bíle zbarvená, protože žiji na severu v tundře, kde většinou leží sníh. Mám velké oči, zahnutý zobák a ostré drápy. Živím se malými hlodavci a menšími savci. Jsem přežvýkavec , příbuzný jelenovi. Mám široké paznehty, takže se nebořím do sněhu, ani do bahna. Živím se bylinami a lišejníky. Lidé mne chovají pro mléko, maso, kůži či nošení břemen. SOVICE SNĚŽNÍ SOB POLÁRNÍ

Arktida nebo Antarktida? Vyhledejte informace: Kde žiji? Jak jsem přizpůsoben životu v této oblasti? Jak se umím pohybovat? Čím se živím? Kdo je mým nepřítelem?

Žiji na severní polokouli – Arktidě. Mám hustou srst se silnou vrstvou tuku. Své doupě si vyhrabávám ve sněhu. Umím velmi dobře plavat, potápět se, šplhat i přeskakovat ohromné díry v ledu. Lovím tuleně a ryby. Mými nepřáteli jsou mroži a kosatky. Žiji na jižní polokouli – Antarktidě. Mé tělo je přizpůsobeno potápění – mám plovací blánu mezi prsty, má křídla slouží jako vesla. Černá barva na mých zádech se rychleji ohřeje na slunci. Mám silnou vrstvu podkožního tuku a velmi husté peří. Umím lovit a potápět se. Neumím létat. Lovím ryby a hlavonožce. Mými nepřáteli jsou tuleni, kosatky a draví ptáci.

POLÁRNÍ PÁS velmi studené podnebí většina krajiny celý rok pod sněhem tundra = místa, kde přechází mírný pás v polární, sníh zde krátce roztává polární pustina: Arktida (severní pól), Antarktida (jižní pól) Rostliny: Živočichové: (doplň podle učebnice)

Použité zdroje: Vlastní fotografie