Nábor z ČR do celého světa Jana Krblichová HR Partner & Senior Recruiter 8. listopadu 2018
Linet a geografie ČR – ústředí Linet Group, Linet spol. s r.o. a Borcad Medical Německo – sesterská společnost Wissner Bosserhoff Belgie, Brazílie, Čína, Francie, Itálie, Mexiko, Nizozemí, Rusko, Spojené Arabské Emiráty, Španělsko, Švédsko, USA, Velká Británie – pobočky ve světě Celkem 1600 zaměstnanců
Odlišnosti zemí Pracovně-právní oblast: Výpovědní doba, odměňování, daně, benefity, dovolená… Časové posuny: Velká Británie – mínus 1 hod; Brazílie – mínus 5; Spojené státy – mínus 6; Mexiko – mínus 7; Rusko – plus 2; Čína – plus 6 Kulturní a ekonomické rozdíly: Business etiketa, míra nezaměstnanosti…
Jak se připravit? O každé „nové“ zemi si trochu přečíst, zjistit základní mzdové srovnání a běžné zvyklosti ohledně trhu práce – pomohou např. agentury s mezinárodní působností, pracovní portály Od zástupce naší pobočky v zahraničí zjistit něco o místních specifikách A nakonec se dá hodně dozvědět i od kandidátů
Nábor pro zahraničí - postup Z ČR řízen proces náboru na pozice středního a vyššího managementu v zahraničí, popř. specialistů – závisí na velikosti dané pobočky a jejím personálním obsazení
Zahraniční nábor – získávání kandidátů a první kola Z ČR pozice pro zahraničí inzerujeme na LinkedIn (používáme nástroj Recruiter), vlastních kariérních stránkách – máme v rámci Success Factors - nebo na lokálních pracovních portálech Aktivně vyhledáváme kandidáty – LinkedIn Pro nábor na určité pozice v zahraničí využíváme i lokální personální agentury První kola výběrového řízení, formou strukturovaného pohovoru, provádíme z ČR přes Skype for Business nebo telefon
Výhody Kandidáti vybíráni dle stejných kritérií (respektujeme místní specifika) Používáme katalog typizovaných pozic, inzerce je jednotná Nábor je efektivní, kontrolujeme náklady Využíváme výhod „síťových“ agentur pro různé země Poznáme důležité nové zaměstnance – cenné pro další komunikaci s pobočkou
Úskalí Všichni kandidáti musí komunikovat v angličtině tak, aby se „prodali“ Technologické překážky (nekvalitní zvuk, vypadává obraz) Časový nesoulad Je třeba se „naladit“ na danou zemi – ne vždy jednoduché
Druhá kola výběrových řízení Osobní kontakt je nenahraditelný, proto se druhá kola realizují v dané zemi, a to formou osobního pohovoru zaměřeného na ověření kompetencí Druhá kola vede Country manager, liniový manager, nebo HR specialista, případně se osobně nebo přes Skype for Business účastní také zástupci ČR
Zhodnocení a výběr kandidáta Finálním kandidátům zasíláme Thomas nebo jiné testy a výsledky + kandidáty samotné diskutujeme s těmi, co vedli pohovor v zahraničí Operativní záležitosti k nástupu řeší v zahraničí, nabídku práce zasílá globální personální ředitelka z ČR (centrum of exellence) pro pozice středního a vyššího managementu, ostatním zasílají nabídku přímo z pobočky On-boardingové info zasíláme z ČR, mnozí kandidáti jsou na úvodní zaškolení pozváni do Linetu, kde stráví několik dnů až dva týdny podle typu pozice
Vaše otázky? Děkuji za pozornost. Jana Krblichová