A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
MČ Praha 21 - Újezd nad Lesy Újezd nad Lesy dne 8. března 2012.
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Silnice nebo železnice
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution
Jednáni skupiny „Čistá mobilita“ v rámci České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj Autonomní vozidla Ing. Martin Pichl, Ph.D. zástupce ředitele.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Výbory a pracovní skupiny
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY PRVNÍ ROK ZKUŠENOSTÍ Z APLIKACE MÍSTNÍ STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY Městský úřad Otrokovice Odbor dopravně-správní Mgr. Renáta Krystyníková vedoucí odboru

Město Otrokovice Počet obyvatel: 17 876 Průměrný věk: 44,74 Nezaměstnanost: 2,15 % Rozloha: 1963 ha Hustota: 910osob/km2 Délka komunikací: 82 km z toho místní: 60 km Automobilizace: 435 OA/1000 o. Motorizace: 570 MV/1000 o. 27. července 2019

Pracovní jednání vedení města a dotčených subjektů Veřejné projednání s občany – 25.04.2018 27. července 2019

STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU MĚSTA OTROKOVICE NA OBDOBÍ 2018 -2025 Schválilo Zastupitelstvo města Otrokovice dne 20. 6. 2018 Zpracovalo Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. v úzké spolupráci s Městským úřadem Otrokovice http://www.otrokovice.cz/strategie-bezpecnosti-silnicniho-provozu-mesta-otrokovice-na-obdobi-2018-2025/d-11848/p1=11672 27. července 2019

VÝCHODISKA Revize a aktualizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Strategie bezpečnosti silničního provozu Zlínského kraje na období 2011-2020 Územní plán města Otrokovice Integrovaný strategický rozvojový plán města Otrokovice 2014-2023 Projekt města Otrokovice „Město s dobrou adresou“ Domácí a zahraniční příklady dobré praxe Vyhodnocení analýzy podmínek a charakteristik silniční dopravy, nehodovosti a ekonomických dopadů 27. července 2019

ANALYTICKÁ ČÁST 27. července 2019

Vážné následky nehod v Otrokovicích stouply o 35 %, průměr 2007–2016 průměr 2014–2016 Otrokovice Zlínský kraj usmrcených osob/mil. obyv. 38,3 66,3 18,4 57,6 těžce zraněných osob/mil. obyv. 310,9 333,7 423,1 308,5 lehce zraněných osob/mil. obyv. 2219,0 2041,2,5 2314,7 2230,8   usmrcení těžce zranění lehce zranění MEZN intravilán 4 45 305 23,42 extravilán 3 12 102 11,40 celkem 7 57 407 34,82 Za sledovaných 10 let od roku 2007 do roku 2016 činily ekonomické ztráty z dopravních nehod v Otrokovicích 762 mil. Kč. 27. července 2019

Kriticky závažné lokality 27. července 2019

STRATEGICKÁ ČÁST 27. července 2019

Bezpečnost silničního provozu je třeba vnímat jako součást komplexního, udržitelného a perspektivního systému péče o zdraví všech občanů 27. července 2019

MĚSTO BEZ VÁŽNÝCH NÁSLEDKŮ DOPRAVNÍCH NEHOD. nulový počet usmrcených a vážně zraněných obětí dopravních nehod. OTROKOVICE - MĚSTO BEZ VÁŽNÝCH NÁSLEDKŮ DOPRAVNÍCH NEHOD. 27. července 2019

STRATEGICKÉ CÍLE OTROKOVICKÉ STRATEGICKÉ CÍLE snížit do roku 2020 nejzávažnější následky nehod, tj. počet usmrcených v silničním provozu, na úroveň průměru evropských zemí a současně i snížit o 40 % počet těžce zraněných osob OTROKOVICKÉ STRATEGICKÉ CÍLE po roce 2025 nezemře na následky dopravní nehody žádný člověk, do roku 2025 se sníží počet těžce zraněných na polovinu průměru let 2014–2016, tj. z 8 na 4 osoby, do roku 2025 se sníží počet lehce zraněných na polovinu průměru let 2014–2016, tj. ze 42 na 21 osob a návazně pak po roce 2035 nedojde v silničním provozu k žádnému usmrcení a ani k těžkému zranění, po roce 2035 nepřekročí počet lehce zraněných 10 osob. 27. července 2019

REALIZAČNÍ ČÁST Nápravná opatření musí být volena tak, aby postupně vytvořila bezpečný dopravní prostor, kde se po bezpečné komunikaci pohybují bezpečné dopravní prostředky s účastníky respektujícími pravidla silničního provozu. 27. července 2019

Bezpečná pozemní komunikace Aplikace legislativy pro bezpečnější poz. komunikace Úpravy dopr. prostoru pro zranitelné účastníky Zkvalitnění DZ, vybavení komunikací a povrchových vlastností vozovek Nasazování systémů ITS pro monitorování a řízení provozu Aplikace evr. směrnice „Bezpečná infrastruktura“ a její rozšíření Rozvoj Zón 30 a Obytných zón Úpravy křižovatek Zabezpečení žel. přejezdů a přechodů 27. července 2019

Bezpečné dopravní prostředky Rozšíření informovanosti řidičů o možnostech nových technologií a jejich dopadu na bezpečnost 27. července 2019

Bezpečné chování Podpora zkvalitnění výuky v autoškolách Zvýšení vymahatelnosti práva Zajištění průběžného vzdělávání Dohled nad dodržováním pravidel sil. provozu 27. července 2019

ROK 2018 Zahájení projektové přípravy na změnu světelně řízené křižovatky na okružní křižovatku Schváleno sídliště Trávníky a lokalita Přístavní zónou 30 – probíhají projekční práce Dopravně-bezpečnostní akce – Dětská výtvarná soutěž; MOTOBESIP; Dětská policie; Když řídím, piju nealko; Dopravní výchova; Netradiční dopravní výchova; Dopravní soutěž pro žáky 9. třídy ZŠ s autoškolou Komunikace s občany – parkovací kotouče s informací o strategii a Vizi nula ROK 2019 Opatření proti vniknutí zvěře – spolupráce s mysliveckým sdružení Schválena část Kvítkovic zónou 30 – probíhají projekční práce Dopravně-bezpečnostní akce – Osvětlení cyklisté, Školení řidičů nákladních vozidel Dektruck KOMUNIKACE ! 27. července 2019

Předpokládaná roční finanční náročnost realizace Akčního programu: FINANČNÍ RÁMEC STRATEGIE Předpokládaná roční finanční náročnost realizace Akčního programu: Komunikace 14 710 tis. Kč Vozidlo 20 tis. Kč Účastník 2 360 tis. Kč Podpůrná opatření 210 tis. Kč CELKEM 17 300 tis. Kč V návrhu rozpočtu na rok 2019 je požadováno na aktivity v rámci BESIP částka bezmála 880.000 Kč. 27. července 2019

ZAJIŠTĚNÍ REALIZACE ÚČINNÁ POLITICKÁ PODPORA KLÍČOVÁ ROLE STRATEGIE FUNKČNÍ KOORDINACE A ZAPOJENÍ VŠECH SUBJEKTŮ I OBČANŮ ÚČINNÁ LEGISLATIVA ZAJIŠTĚNÍ FINANCOVÁNÍ PŘESVĚDČIVÁ PROPAGACE PRŮBĚŽNÉ MONITOROVÁNÍ A VYHODNOCOVÁNÍ PŘENOS POZNATKŮ A ODBORNÁ PODPORA 27. července 2019

OTROKOVICKÁ VÝZVA MĚSTO BEZ VÁŽNÝCH NÁSLEDKŮ NEHOD Připojte se k nám a podnikněte potřebná opatření k tomu, aby se i vaše město stalo MĚSTO BEZ VÁŽNÝCH NÁSLEDKŮ NEHOD Kroměříž, Valašské Meziříčí, Vizovice. 27. července 2019

Děkuji za pozornost Mgr. Renáta Krystyníková, vedoucí odboru Městský úřad Otrokovice, odbor dopravně-správní nám. 3. května 1340, 765 02 Otrokovice 577 680 452 577 933 369 720 402 354 e-mail: krystynikova@muotrokovice.cz 27. července 2019