Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Co je hotové a moc se o tom neví
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a odborné vzdělávání

Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 3.2 Podporovat kvalitní výuku a učitele jako její klíčový předpoklad 3.2.5 Srozumitelněji popsat cíle vzdělávání 3.2.6 Modernizovat systém hodnocení na úrovni dítěte, žáka, studenta Jasněji vymezit očekávané cíle vzdělávání jako referenční body pro sledování pokroku v učení srozumitelné pro žáky a studenty, rodiče, zaměstnavatele i veřejnost; neomezovat na znalosti… Rozvíjet evaluační nástroje k monitoringu všech aspektů žákova výkonu (tedy i jiných než vědomostních)… s ukázkami vyhodnocených žákovských prací

Možnosti zkvalitnění fungování KD orientace na žáka orientace na výsledky učení a jejich hodnocení nejde o cíle vzdělávání definované pro učitele (tj. k čemu má učitel žáky vést), ale o výsledky učení definované pro žáky (tj. co má žák prokázat, že umí a jak to bude hodnoceno)

Možnosti zkvalitnění fungování KD systematická podpora škol při tvorbě ŠVP formou nabídky modelových osnov pro ŠVP; jasně odlišit jednotlivé části KD dle jejich určení – tzn. část normativní a část ilustrační příp. odlišit určení jednotlivých částí cílovým skupinám (např. pokyny pro tvorbu ŠVP určeny pouze pro školy a učitele). dvoustupňová tvorba KD srozumitelnost, přehlednost (jasná struktura) RVP pro učitele, popř. pro rodiče a žáky

Soustava kurikulárních dokumentů Úrovně EQF Stupně vzdělání RVP pro stupně vzdělání vymezuje očekávané výsledky učení naplňující všeobecné vzdělávání RVP pro obory vzdělání SŠ vymezuje očekávané výsledky učení naplňující všeobecné vzdělání rozšiřující, resp. aplikační, resp. průpravné a základní odborné vzdělání NSK- PK/ÚPK - kvalifikační a hodnoticí standardy pro výstupní kvalifikace vymezují očekávané výsledky učení naplňující specifické odborné vzdělání směřující ke konkrétní kvalifikaci NSK Doporučené metodické kurikulární dokumenty   předškolní Ve vazbě na očekávané výsledky učení vymezené v RVP doporučují způsoby jejich ověřování a hodnocení a učební činnosti žáků, které zpravidla vedou k jejich dosažení 1 Základy vzdělání primární 1.- 3. ročník 4. - 5. ročník Základní vzdělání nižší sekundární 6. - 7. ročník 2 8. - 9. ročník Střední vzdělání s VL E střední vzdělání s VL 2leté Šití prádla 3 E střední vzdělání s VL 3leté strojírenství Strojírenské práce H střední vzdělání s VL 3leté Obráběč kovů 4 Střední vzdělání s MZk L0 střední vzdělání s MZ a OV 4leté Seřizovač M střední vzdělání s MZ 4leté odborné Zabezpečovací systémy K střední vzdělání s MZ 4leté všeobecné gymnázium

Národní program vzdělávání společná východiska učit se být autonomní osobnost učit se pracovat a jednat tvořivý inovátor učit se poznávat úspěšně se učící žák učit se žít s ostatními odpovědný občan

Rámec pro revize RVP VV

Nové pojetí KD očekávané výsledky učení způsoby ověřování ověřování učitelem standardizované testování portfolio prací doporučené učební činnosti ukázky prací žáků obecné cíle vzdělávání

RVP Ilustrační část Nové pojetí KD Deklarativní část Normativní část Obecné cíle, k čemu směřujeme RVP Normativní část Očekávané výsledky učení = vzdělávací standard na národní úrovni Ilustrační část Příklady vhodných učebních činností žáků Doporučené způsoby ověřování výsledků učení žáků, způsoby jejich hodnocení

Cíle revize RVP SOV Lepší základy pro celoživotní učení Snížení počtu oborů vzdělání aby: byla umožněna žákům postupná profesní volba a odsunuta brzká specializace; byl posílen společný základ v oborech středního vzdělání Usnadnění přechodu na trh práce propojení RVP s NSK, příp. jinými kvalifikačními soustavami podpora spolupráce se zaměstnavateli

Cíle revize RVP SOV Prostupnost a flexibilita organizačního uspořádání vzdělávacích programů Vertikální i horizontální prostupnost bez slepých uliček, žák může kdykoliv navázat na přerušené vzdělávání a pokračovat k získání vyššího stupně včetně uznání předchozího učení Flexibilní organizace výuky ve formě modularizace a kreditního systému Flexibilní reakce na měnící se potřeby trhu práce

Propojení RVP/ŠVP s profesními kvalifikacemi NSK PK PK PK (Ú)PK   Maturitní zkouška Kategorie L0, M (Ú)PK PK PK PK Výuční list Kategorie H Závěrečná zkouška Kategorie E (Ú)PK PK PK PK

Kvalifikační pyramida NSK (Úplné) profesní kvalifikace ŠVP RVP pro obor vzdělání SŠ Užší odborný základ Širší odborný základ   Všeobecné vzdělání průpravného charakteru   RVP pro stupeň vzdělání Všeobecné vzdělání „pro všechny“ 9 oblastí všeobecného vzdělání + klíčové kompetence  

RVP a podpůrné systémy RVP podmínky a prostředí škol vzdělávání a profesní rozvoj učitelů ŠVP standardizované hodnocení RVP

děkuji