Capacity building to boost usage of PPI in Central Europe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Facility management ČSN EN
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní informace o projektu  Název projektu:Posílení inovací prostřednictvím nových klastrových konceptů za podpory nově vznikajících a mezisektorových.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Aktivní inovační podpora malých a středních firem v koridoru od Baltického po Středozemní moře.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
Struktura podnikatelského plánu
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
GILDA - software pro zadavatele veřejných zakázek Veřejné zakázky měst a obcí Květen 2011, Ostrava.
Akcelerační program CLB Písek. Kdo  SMART DIALOG  Centrum energeticky efektivních budov (CLB)  Další partneři:  Jihočeská Agentura pro podporu Inovačního.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Rozvoj inovací v EU.
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Představení projektu KETGATE
Transkript prezentace:

Capacity building to boost usage of PPI in Central Europe Regionální seminář: Zadávání veřejných zakázek za pomoci chytrých PPI nástrojů Capacity building to boost usage of PPI in Central Europe PPI2Innovate – Ing. Martin Januška, Ph.D.

Inovace Podle Oslo manuálu OECD (2005) a strategie The Innovation Imperative (2015) lze inovaci definovat jako implementaci nového nebo výrazně vylepšeného produktu nebo procesu, novou marketingovou metodu, novou organizační metodu obchodní praxe, organizace práce nebo externích vztahů. Jako taková se inovace objevuje v jakémkoli sektoru ekonomiky včetně vládních služeb. Inovace - zabývá se identifikací nových technologií, které mají potenciál řešit aktuální společenské výzvy. PPI - řešení, které již v malém rozsahu na trhu existuje PCP - řešení, které se na trhu ještě vůbec nenachází a musí se navrhnout od úplného začátku – výzkum a vývoj

Rozdíl mezi pcp a ppi Veřejná zakázka, kde veřejní zadavatelé vystupují v roli prvního zákazníka inovativního zboží/ služeb, které je blízko k zavedení na trh nebo je již na trhu v malém komerčním rozsahu dostupné, a to včetně řešení založených na existujících technologiích použitých inovativním způsobem.

Představení projektu Cílem projektu je vytvoření chytrých nástrojů pro zadávání veřejných zakázek metodikou PPI se zaměřením na oblasti: ICT Energy Health Vytvoření inovační sítě Pilotní akce Tréningy Regionální a národní akční plány Detailní info k dispozici na: http://www.interreg-central.eu/Content.Node/PPI2Innovate.html

10 partnerů ze šesti zemí Chorvatsko Česká republika Maďarsko Polsko Croatian Agency for SMEs, Innovations and Investments Česká republika DEX Innovation Centre Maďarsko Somogy County Government Central Transdanubian Regional Innovation Agency Nonprofit Ltd. Polsko Municipality of Lublin Rzeszow Regional Development Agency Slovinsko Ministry of Public Administration ICT Technology Network Institute Itálie Piemonte Region University of Turin

Hlavní kroky zadávaní zakázek na inovativní řešení (PPI) 1. Předběžné aktivity Rámec politiky inovativních veřejných zakázek Určení týmu projektového managementu Stanovení hranic 2. Identifikace a vyhodnocení potřeb Identifikace potřeb Popis potřeb Vypracovaní analýzy nákladů a přínosů 3. Tržní konzultace 4. Vypracovaní zadávací dokumentace a přidělení zakázky Identifikace organizačních modelů a strategií veřejné zakázky Vypracovaní zadávací dokumentace Zadávací řízení 5. Uskutečnění smlouvy a posmluvní otázky

Hlavní kroky zadávaní zakázek na inovativní řešení (PPI)

Proč používat národně přizpůsobené PPI2Innovate nástroje? Zlepšená kvalita a / nebo efektivita veřejných služeb skrz „chytré“ využívání peněz daňových poplatníků Veřejní zadavatelé, kteří zastávají roli prvních kupujících, mohou signalizovat přijetí inovačních řešení na trhu, a tím povzbudit i další subjekty ke koupi inovativních řešení a zakázek Veřejní zadavatelé mohou identifikovat (navrhnout řešení) pro své nenaplněné potřeby, předložit je novým dodavatelům a poskytovatelům služeb a dosáhnout tak inovativního úsporného řešení, jak pro krátké období, tak i pro dlouhodobý efekt do budoucna Dodavatelé mohou získat kontakt s cennými klienty z veřejného sektoru, získat příležitost pro uplatnění výsledků z výzkumu, komercializovat své nápady a zároveň mají možnost obeznámit se s výzvami a prioritami veřejného sektoru

Národně přizpůsobené PPI2Innovate nástroje Vzniklo 18 nástrojů přizpůsobených národním podmínkám a legislativě Tři nástroje v jazyce každé partnerské země České verze k dispozici na adrese: ICT http://www.interreg-central.eu/Content.Node/PPI2Innovate/PPI2Innovate-chytre-IKT.pdf Energie http://www.interreg-central.eu/Content.Node/PPI2Innovate/PPI2Innovate-chytra-energie.pdf Zdraví http://www.interreg-central.eu/Content.Node/PPI2Innovate/PPI2Innovate-chytre-zdravi.pdf

Chytrý PPI2Innovate nástroj pro ZDRAVÍ Snaha o zlepšení kvality zdravotní péče a hledání potenciálních úspor.

Chytrý PPI2Innovate nástroj pro IKT Velmi rychle se rozvíjející trh, kde veřejný sektor musí být schopen dostatečně rychle reagovat. Nutnost sledovat aktuální trendy v IKT.

Chytrý PPI2Innovate nástroj pro ENERGII Potřeba reagovat na snahu o zajištění udržitelnosti spotřeby energie.

Obsah chytrých nástrojů 1 TEORETICKÉ POZADÍ 1.1 Veřejné zakázky jako hybná síla pro inovace 1.2 Přístup k inovativním veřejným zakázkám: PCP (Veřejné zakázky v předobchodní fázi) a PPI (Veřejné zakázky na inovativní řešení) 1.2.1 Veřejné zakázky v předobchodní fázi (PCP) 1.2.2 Veřejné zakázky na inovativní řešení (PPI) 1.3 Kontext politiky EU 1.3.1 Kontext politiky EU v oblasti IKT 1.4 Hlavní překážky PPI 1.4.1 Hlavní překážky PPI v oblasti IKT 1.5 Cíl této příručky

Obsah chytrých nástrojů 2 PRAKTICKÝ PŘÍSTUP 2.1 Obecné poznámky 2.2 Předběžné aktivity 2.2.1 Rámec politiky inovativních veřejných zakázek 2.2.2 Určení týmu projektového managementu 2.2.3 Stanovení hranic 2.3 Identifikace a vyhodnocení potřeb 2.3.1 Identifikace potřeb 2.3.2 Popis potřeb 2.4 Předběžná tržní konzultace a uveřejnění předběžného oznámení 2.4.1 Vlastnosti předběžné tržní konzultace a uveřejnění předběžného oznámení specifické pro IKT

Odkazy na praktické dokumenty Pro seznámení se s řízením o inovačním partnerství je možné využít Metodiku pro využití řízení o inovačním partnerství, vytvořenou Magistrátem hl. m. Prahy dostupnou na http://penizeproprahu.cz/wpcontent/uploads/2017/06/MHMP_Metodika-IP_final.pdf Rozsáhlé školení pro zadavatele veřejných zakázek respektující legislativu ČR je dostupné na Portálu o veřejných zakázkách Ministerstva pro místní rozvoj na adrese http://www.portal-vz.cz/cs/Informacni-systemy-a-elektronicke-vzdelavani/Vzdelavani/Archiv/Skoleni-ZZVZ Jakýkoliv PPI projekt musí odpovídat legislativním podmínkám ČR a je tedy vhodné, aby se realizátoři podprobně seznámili se zmíněným školením.

Obsah chytrých nástrojů 2 PRAKTICKÝ PŘÍSTUP 2.5 Strategie zadávání veřejných zakázek při nákupu inovativních řešení: realizace zadávacího řízení 2.5.1 Identifikace modelu organizace (KDO BUDE NAKUPOVAT) a následná strategie veřejné zakázky (JAK NAKUPOVAT) 2.5.2 Vypracování zadávací dokumentace 2.5.3 Vyhodnocení nabídek a přidělení zakázky 2.5.4 Vlastnosti vyhodnocování nabídek a přidělení zakázky specifické pro IKT 2.6 Provedení zakázky a otázky jejího plnění 2.6.1 Provedení zakázky na IKT a otázky jejího plnění

Odkazy na legislativu ZAMĚŘENÍ: UVEŘEJNĚNÍ PŘEDBĚŽNÉHO OZNÁMENÍ Uveřejnění předběžného oznámení není povinné (článek 48 směrnice Evropské unie č. 24/2014) a stejným způsobem je na něj nahlíženo i v národní legislativě o veřejných zakázkách (článek 246 zákona o veřejných zakázkách č. 120/2016). Existují dvě výhody, které by měly být brány v potaz: - uveřejnění předběžného oznámení snižuje časové limity na podání nabídek v dalších fázích procesu PPI, - možnost posouzení zájmů relevantních zúčastněných stran, které jsou součástí procesu PPI veřejných zadavatelů.

Obsah chytrých nástrojů 3 ŘÍZENÍ RIZIK 3.1 Identifikace rizik 3.2 Vyhodnocení rizik 3.3 Řízení rizik 3.4 Povaha rizik v každém kroku tendru 3.4.1 Vyhodnocení potřeb 3.4.2 Plánování a organizace 3.4.3 Dialog s trhem 3.4.4 Implementace strategie zadávání veřejné zakázky a zadávací řízení 3.4.5 Následná evaluace 3.5 Rizika specifická pro oblast IKT

Konkrétní příklady Příklad z ČR v oblasti IKT: Projekt ELZA - ELEKTRONICKÉ ZPRACOVÁNÍ ARCHIVÁLIÍ (https://www.tacr.cz/index.php/cz/elza.html) Technologická agentura ČR vyhlásila dne 27. 2. 2014 veřejnou zakázku na Řešení výzkumné potřeby Ministerstva vnitra České republiky. Cílem veřejné zakázky je vytvoření volně dostupného software pro popis archiválií, který bude určen všem archivům a dalším tzv. paměťovým institucím v ČR. Veřejná zakázka byla poprvé v ČR vyhlášena metodou PCP (zadávání veřejných zakázek v předobchodní fázi, anglicky „precommercial procurement“).

Děkuji za pozornost Dotazy?