AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_05
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_06_Abeceda 2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda TEMA: Literatura pro devátý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: výukový materiál je zaměřen na avantgardní směry, které vznikají na počátku 20. století Klíčová slova: futurismus, kubismus, dadaismus, surrealismus Specifické pomůcky: informace o jednotlivých směrech Klíčové kompetence: kompetenci k učení, k řešení problému, komunikativní Metodické pokyny: žáci se rozdělí dle počtu na 4 skupiny. Každá skupina dostane jeden směr. Dostane text, který si přečtou, vypíší důležité informace a poté je sdělí svým spolužákům. Důležité informace vypisuje vybraný žák z každé skupiny na tabuli a ostatní ze skupiny to komentují tak, aby se zapojili všichni členové. Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

20. – 30. léta 20. století = předvoj v umění literárním i výtvarném nové myšlenky, techniky důraz na fantazii

znaky 1) krize klasické perspektivy – nerespektování reality 2) abstrakce 3) nové techniky v literatuře i malířství

nové směry Futurismus Kubismus Dadaismus Surrealismus

ve skupině Přečti si pozorně informace o daném směru Vypiš důležité informace, v nichž by mělo zaznít: doba vzniku, typické znaky, hlavní představitelé, (zajímavosti) Poté si zvolte mluvčího a zapisovatele Zapisovatel jde k tabuli a vypíše pro ostatní důležité informace, které mu mluvčí diktuje Ostatní členové skupiny doplňují to, co se v textu dozvěděli