Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Projekty mezinárodní spolupráce po roce 2014
Ing. Kateřina Lichtenberková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program celoživotního učení Comenius
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha, 6. 5. 2019

ŠABLONY OPVVV Co zůstává? Co je nové? 100% dotace hned od začátku Vyšší rozpočtový strop (300 + 2,5) 8 měsíční vykazování ICT aktivity a úvazky od 0,1 Co je nové? Projekt na 24 měsíců Aktivity ze Šablon I a bagatelní podpora Jednoduchost účtování Možnost využití úspory Co zůstává? V případě SŠ je u Šablon II nutné připojit doložku o schválení Plánu aktivit nebo Školního akčního plánu Rozpočet s PA – 200 000 Kč + 2000 Kč na studenta Rozpočet se ŠAP – 300 000 Kč + 3000 Kč na studenta

Co ukázala praxe ŠABLON I ? DVPP Lze měnit témata během realizace Vyplatí se v databázi MŠMT prověřit akreditaci poskytovatele kurzu Portfolio v elektronické podobě – oceníte při závěrečné zprávě V závažných případech MŠMT dovolí snížit cílovou hodnostu podpořených osob Není nutné dokládat PS – postačí prostý seznam účastníků s prohlášením ředitele Pozor na sloučení témat v Kalkulačce indikátorů – Při realizaci je nutné řídit se tématy vybranými pro Váš projekt Není nutné nastavit počet podpořených osob na maximální hodnotu (netýká se jen DVPP) Co se mění? Nově už pouze 8 hodinové šablony – Menší riziko propadnutí

Co ukázala praxe ŠABLON I ? Personální šablony Vždy mít smlouvy od 1. dne v měsíci Neplacené volno je tabu Během projektu lze měnit úvazek – dočerpání dotace Kvalifikace opravdu musí být hotová ke dni nástupu – Lze udělit výjimku Celková výše úvazku do 1,5 K PS vždy i pracovní náplň První smlouva vždy minimálně na 12 měsíců (kromě Chůvy) – následné smlouvy mohou být kratší Lze využít i smlouvu na dobu neurčitou – dodatek po skončení projektu. Řešení opakovaných smluv na DU.

Co ukázala praxe ŠABLON I ? Pracovní neschopnost a OČR - PN lze vždy krátit na příslušném listu kalkulačky ZOR zadáme počet pracovních dnů od 15. dne V systému ISKP pak za daný měsíc zadáme krácenou hodnotu dle kalkulačky - OČR LZE KRÁTIT TAKÉ - stejným postupem jako u PN nicméně týká se již prvního dne - Tato možnost byla v minulosti některými manažery MŠMT odmítnuta, nicméně je možná a potvrzují jí i výsledky kontrol na místě, které OČR dodatečně krátí. - Není tedy nutné vracet celou částku za daný měsíc !!

OP VVV - Implementace strategie digitálního vzdělávání Výzva vyhlášena 2016 a 2018 – bude znovu otevřena Vznik nových digitálních vzdělávacích zdrojů Propojení formálního a nefor. vzdělávání – spolupráce se science centry, paměťovými institucemi apod. Podpora digitálních kompetencí učitelů – nové vzdělávací programy Sdílení dobré praxe škol Žadatelem je vzorová škola – využívá IT na pokročilé úrovni Minimálně další tři školy jako partneři – možnost finančního příspěvku Trénink pedagogů v digi. vzdělávání, vzorové hodiny, workshopy Nákup technologií do výše 50% rozpočtu

OP VVV- Budování kapacit pro rozvoj škol Opět pravidelně vyhlašovaná výzva 6 klíčových aktivit Podpora zavádění formativního hodnocení – návaznost na projekt ČŠI Tvorba a pilotáž vzdělávacích programů pro vedoucí ped. pracovníky - pedagogické vedení, podpora malotřídních škol, implementace digitálních technologií apod. Tvorba a evaluace programů, které propojí formální a neformální vzdělávání Podpora pracovníků formálního a neformálního vzdělávání – zavádění programů propojujících oba prvky – zisk kompetencí skrze CKP Podpora jazykářů – SOŠ a SOU, tvorba vzdělávacích programů pro jazykáře, vznik digitálních materiálů pro odborný jazyk Tvorba programů pro demokratickou kulturu – aktivní zapojení studentů do veřejného života

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami OP VVV- Plán na 2019 Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V srpnu 2019 Integrovaný regionální Operační program Celá ČR Podpora pedagogických pracovníků při realizaci tranzitních programů Posilování kompetencí pedagogických pracovníků škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení v oblastech: prevence a stabilizace problémového chování dětí a žáků, managementu třídy, rozvoje psychosociálních kompetencí, seberegulace a práce s emocemi, rozvoje kompetencí pro včasné rozpoznání ohrožených dětí. Transformace současného modelu služeb školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy do služeb prevence a včasné intervence s cílem prevence institucionalizace a zkrácení pobytu dítěte v systému ústavní péče a ochranné výchovy Zpracování návrhů na úpravu Rámcových vzdělávacích programů pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a dvouletá.

Jak úspěšně využívat dotace na mobility pro školy PhDr. Jan Hauser Praha, 6. 5. 2019

Mobility Kdo může jet? Žáci a studenti Pedagogičtí pracovníci Management škol

Mobility: dotační příležitosti Erasmus+ Projekty individuálních mobilit Projekty víceleté spolupráce

Mobility: možnosti a příklady Erasmus+ Mobility pracovníků ve vzdělávání Škola nebo konsorcium škol pro zahraniční kurzy nebo stínování výuky Konsorcium: min. 3 školy, jedinou žádost podává koordinující škola Účast pedagogů i nepedagogů na tematických vzdělávacích kurzech či stínování výuky v zemích EU (MŠ, ZŠ, SŠ) Příspěvek na ubytování, cestovné, kurzovné, diety, pojištění, administrativní náklady formou paušální platby Výzva 1x ročně na začátku kalendářního roku, výsledky do konce června Projekt na 12-24 měsíců Obvyklý příklad: Vyjíždí učitelé odborných předmětů s komunikativní znalostí jazyka, učitelé cizích jazyků, vedoucí pracovníci ve školách či zástupci MČ z oblasti školství. Mobilita (kurz) trvá 1 nebo 2 týdny

Mobility: možnosti a příklady Erasmus+ Mobility žáků v odborném vzdělávání Pro žáky středních odborných škol, učilišť, vyšších odborných škol a absolventů těchto typů škol (absolvent = do jednoho roku po ukončení školy). Trvání mobility 2 týdny – 12 měsíců Délka projektu 1-2 roky Výzva 1x ročně na začátku kalendářního roku, výsledky do konce června Výjezdy obvykle ve skupinkách na střední školu s obdobným zaměřením v zahraničí Pobyt zpravidla 2 týdny – 3 měsíce Odborný program v partnerské škole a ve spolupracujících podnicích

Mobility: možnosti a příklady Erasmus+ Mobility žáků - vzdělávací výměny mládeže Mládež z nejméně 2 států EU (raději více) Setkání v délce 5 - 21 dní Účastníci ve věku 13-30 let, důraz na děti/mladé lidi z marginalizovaných skupin (např. z dětských domovů) 16-60 účastníků (bez vedoucích) min. 4 účastníci z každé země (bez vedoucích) aspoň 1 vedoucí z každé země Akce musí být vzdělávací, nikoliv prázdninová Uzávěrky žádostí o podporu v roce 2019: 12. 2., 30. 4., 1. 10. - projekt může začít cca 3 měsíce po uzávěrce Délka trvání projektu: 3-24 měsíců Oprávnění žadatelé: školy, neziskové organizace, veřejná správa Financování: cestovní náklady paušálem dle vzdálenosti, náklady na organizaci, náklady pro účastníky se speciálními potřebami

Mobility: možnosti příklady Erasmus+ Projekty víceleté mezinárodní spolupráce Výměna dobré praxe (bez intelektuálních výstupů) Strategická partnerství (s intelektuálními výstupy) Rozpočtované projekty Mzdy Cestovné Služby pro aktivity, akce Komunikace Další potřebné náklady dle tématu projektu

Mobility: dotační příležitosti Norské fondy / EHP přes DZS Projekty mobilit Vytváření a inovace společných studijních programů Pro MŠ, ZŠ, SŠ, také kraje a obce Mobility pro žáky/studenty i pro zaměstnance škol Partnerství s alespoň jednou institucí z donorského státu Výše grantu na projekt: 1500 – 100 000 EUR, bez spolufinancování, platby 80/20 Grant hradí cestovní náklady, pobytové náklady, náklady na účastníky se specifickými potřebami, mimořádné náklady pro účastníky s omezenými příležitostmi, organizaci mobilit Žáci SŠ: 14 let a více, výjezd skupiny studentů do partnerské školy v zahraničí (5 dní - 4 týdny), studijní pobyt v partnerské škole (1-6 měsíců), praktická stáž v podniku nebo v partnerské škole (5 dní – 4 týdny) Zaměstnanci: výukové pobyty, stínování a studijní návštěvy (1 týden – 2 měsíce)

Jak připravit žádost o grant Navázání partnerství Sepsání projektu v souladu s pravidly, obsah musí být relevantní z pohledu programu a výzvy Je nutné promyslet praktické věci Proces výběru účastníků Zajištění adekvátní podpory pro účastníky Zajištění uznávání mobilit do domácích vzdělávacích programů Komunikační plán Indikátory – dopady, hodnocení výsledků projektu (zejm. počty účastníků mobilit a přínosy pro ně, případně pro vysílající instituci) Sestavit rozpočet a zajistit cash-flow projektu Zajistit povinné přílohy, zejm. dopisy s podporou zahraničních institucí

Děkujeme za pozornost! Marek Třeštík: marek.trestik@eracr.cz Jan Hauser: jan.hauser@eracr.cz