Skvízy snadno a rychle 3.část Dvojité skvízy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Elektronická učebnice - II
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
Lineární rovnice a nerovnice I.
Tvorba myšlenkové mapy
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Jak je to s časy v angličtině...
Dělitelnost přirozených čísel
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Běžné reprezentace grafu
Poměr v základním tvaru.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Roznásobování závorky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vykazování postupu nebo stavu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Technické prostředky v požární ochraně
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Polský tref 2000 Zahájení 1  Zpracoval: Vláďa.Nulíček.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
SEM – speciální přístupy
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Poměr v základním tvaru.
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček
Modely obnovy stárnoucího zařízení
Opakování 2. písemná práce
Dělitelnost přirozených čísel
Informatika – Základní operace s buňkami
Killing Defence Vražedná obrana
Sehrávkové problémy 2.část
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Dělitelnost přirozených čísel
Statistická pravda o insolvenčních řízeních
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček
Strip and Endplay Eliminace a vpustka
Transkript prezentace:

Skvízy snadno a rychle 3.část Dvojité skvízy PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle 3.část Dvojité skvízy

Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 Hrozby: Kárový kluk – jednokartová hrozba proti E Srdcová desítka – jednokartová hrozba proti W Piková osma – pivot – dvoukartová hrozba proti oběma obráncům Skvízová karta: trefová desítka

Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 Odehráváte trefovou desítku – W musí držet kluka srdcového, musí tedy zahodit pik Ze stolu zahazujete již nepotřebnou srdcovou desítku Nyní je ve skvízu E, musí držet kárového krále, zahodí tedy rovněž pik Dohrajete na piky

Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz A 8 10 - - K J Q 9 J - - K - - 5 - J 10 Tento skvíz je poziční – pokud by držení v srdcích a kárech byly přehozené, skvíz by nefungoval, protože obě jednokartové hrozby by byly před obránci, které je zadržují Jedná se o tzv. simultánní dvojitý skvíz – oba obránci jsou postupně skvízováni v průběhu jednoho zdvihu

Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 9 7 6 2 K Q 10 5 2 Q J 10 4 9 6 2 Q 10 7 6 2 J 8 3 Q J 10 9 7 6 2 J 8 K 3 9 4 Po zahájení 3 piky hrajete 6 piků po výnosu dámou károvou Berete králem a hrajte trumf do krále, E bere esem a vrací krále srdcového Berete na stole esem a dotrumfujete Srdcový výnos rovnou by vás porazil, i takto ale máte pouze 11 zdvihů, šanci na 12. zdvih dává pouze skvíz

Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 9 7 6 2 K Q 10 5 2 Q J 10 4 9 6 2 Q 10 7 6 2 J 8 3 Q J 10 9 7 6 2 J 8 K 3 9 4 Z dosavadní obrany je zřejmé, že srdcový kluk je hrozbou proti E. Další hrozbu si můžete vypracovat v kárech prosnapnutím. Musíte poznat, kdo drží čtyřlist kárový, z výnosu a dalších shozů je to pravděpodobně W

Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 9 7 6 2 K Q 10 5 2 Q J 10 4 9 6 2 Q 10 7 6 2 J 8 3 Q J 10 9 7 6 2 J 8 K 3 9 4 Máte tedy připraveny předpoklady pro dvojitý skvíz Hrozby: Srdcový kluk – jednokartová hrozba proti W Kárová osmička – jednokartová hrozba proti E Trefová pětka – oboustranná vícekartová hrozba

Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 1.typ K 8 5 3 A 3 A 8 7 2 A K 5 - A 4 9 7 6 2 K Q 10 5 2 Q J 10 4 9 6 2 Q 10 7 6 2 J 8 3 Q J 10 9 7 6 2 J 8 K 3 9 4 Po odehrání všech trumfů až na jeden se vytvoří tato koncovka Hrajte sedmu pikovou, W musí držet kárového kluka, odhodí tedy tref, ze stolu odhazujete károvou osmu E musí držet krále srdcového, odhodí tedy rovněž tref – dohráváte na trefy Jedná se první typ dvojitého skvízu – s rozdělenými jednokartovými hrozbami

PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 2.typ Druhým typem dvojitého skvízu je případ, kdy pivot (oboustranná hrozba) je doprovázena dvěma vysokými kartami To dává prostor pro obě jednokartové hrozby v jedné ruce Tento typ skvízu tedy může fungovat jako automatický proti oběma obráncům A K 9 5

Dvojitý skvíz – 2.typ A K 9 4 - - J 8 6 Q 10 3 -  K J - PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 2.typ A K 9 4 - - J 8 6 Q 10 3 -  K J - - - 5 Q 10 J Hrozby Srdcová dáma – jednokartová hrozba proti E Kárová desítka – jednokartová hrozba proti W Piková devítka – oboustranná hrozba Skvízová karta – trefový kluk Skvíz by fungoval, i kdyby byly karty obránců prohozené

Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 9 2  J 10 8 5 Q 10 4 J 9 8 5 3 2 Q J 10 7 2 8 A Q 10 9 7 Q 7 6 3 6 9 6 4 Hrajete 7 piků, W vynáší dámu trefovou Berete esem na stole Vašim jediným problémem je čtvrté srdce Jednou šancí je trumfnout jen dvakrát a pokusit se snapnout srdce na stole (pokud budou srdce 4-2 s dublem trumfovým u dubl srdce)

Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 9 2  J 10 8 5 Q 10 4 J 9 8 5 3 2 Q J 10 7 2 8 A Q 10 9 7 Q 7 6 3 6 9 6 4 Větší šanci dává skvíz Hrozby: Trefová devítka – jednokartová hrozba proti W Srdcová sedmička – jednokartová hrozba proti obránci, který má 4-list (v našem případě E) Oboustranná hrozba – kárová sedmička

Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 2.typ K J 5 A K 4 A K 7 A K 5 3 8 4 3 6 2 9 2  J 10 8 5 Q 10 4 J 9 8 5 3 2 Q J 10 7 2 8 A Q 10 9 7 Q 7 6 3 6 9 6 4 Výnos berete esem trefovým, ve třech kolech vytrumfujete Hrajete tref k esu (Vienna Coup) Testujete dělení srdcí – bohužel se nedělí Hrajete zbytek trumfů – na pikovou desítku je W v trefo-károvém skvízu – musí zahodit káro, následně je v srdco-károvém skvízu E – dohrajete na kára

PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 3.typ Třetím typem dvojitého skvízu je případ, kdy oboustranná hrozba je doprovázena vysokými kartami v obou listech To dává prostor na to, aby obě jednokartové hrozby ležely proti skvízové kartě Tento typ skvízu je tedy rovněž automatickým skvízem, který funguje proti oběma obráncům A 7 K 10 2

Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 J 9 3 Q 8 6 5 Q J 10 4 9 8 5 J 7 2 Q 9 4 3 A K Q 10 9 7 K 10 2 6 3 10 5 Hrajete závazek 7 piků po výnosu dámou károvou Máte 12 zdvihů, šanci na třináctý dává skvíz – buď jednoduchý, pokud jsou obě levné barvy v jedné ruce, nebo dvojitý, jsou-li levné barvy rozdělené, srdcová barva poslouží jako pivot. Větší šanci dává dvojitý skvíz, zahrajeme tedy na něj

Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 J 9 3 Q 8 6 5 Q J 10 4 9 8 5 J 7 2 Q 9 4 3 A K Q 10 9 7 K 10 2 6 3 10 5 Po vzetí zdvihu na kárové eso ve třech kolech vytrumfujeme a zahrajeme krále kárového a kárový snap, abychom izolovali károvou hrozbu Totéž provedeme s trefy – eso, krále a snap – izolujeme trefovou hrozbu

Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Dvojitý skvíz – 3.typ J 5 A 7 4 A K 7 2 A K 8 6 8 4 3 6 2 J 9 3 Q 8 6 5 Q J 10 4 9 8 5 J 7 2 Q 9 4 3 A K Q 10 9 7 K 10 2 6 3 10 5 V situaci na obrázku máme Károvou sedmu jako jednokartovou hrozbu proti W Trefovou osmu jako jednokartovou hrozbu proti E Srdcovou desítku jako oboustrannou hrozbu Na pikovou desítku W odhodí srdce, my ze stolu káro a W se ocitne v trefo-srdcovém skvízu, pokud neodhodí trefovou dámu,, dohrajeme na srdce.

Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý A 6 K Q 9 7 Máte-li pivotní barvu ve dvojitém skvízu se třemi vysokými kartami (viz příklad), není nutno odhadovat, zda máte hrát jednoduchý nebo dvojitý skvíz podle toho, který obránce zadržuje vaše jednokartové hrozby Tato kombinace karet ve skutečnosti není oboustrannou hrozbou, protože ji může zadržet jen jeden obránce Vy se o to ale nemusíte starat, prostě s touto barvou budete zacházet jako s pivotem (oboustrannou hrozbou) a celé rozdání budete hrát jako dvojitý skvíz.

Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý A 6 J 7 4 A K Q 2 A 8 4 2 10 4 2 J 8 5 3 10 9 3 Q 8 5 2 8 6 3 10 7 J 9 7 5 Q 10 3 K Q 9 7 A K 6 J 9 5 4 K 6 Hrajete 6NT po výnosu srdcovou desítkou Vypadá to, že výnos nebyl od dámy, kluka srdcového si ponechte jako hrozbu proti E Propusťte jeden trefový zdvih – tím zarovnáte počet a zároveň si připravíte jednokartovou hrozbu proti W

Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý PRABRA - Kurz pro pokročilé - (c) V.Nulíček Skvízy snadno a rychle Jednoduchý skvíz hraný jako dvojitý A 6 J 7 4 A K Q 2 A 8 4 2 10 4 2 J 8 5 3 10 9 3 Q 8 5 2 8 6 3 10 7 J 9 7 5 Q 10 3 K Q 9 7 A K 6 J 9 5 4 K 6 Odehrajete nyní všechny vysoké karty kromě piků Máte tyto hrozby: Srdcový kluk je jednokartovou hrozbou proti E Trefová osma je jednokartovou hrozbou proti W Piky jsou (jakoby) oboustrannou hrozbou, i když ve skutečnosti je drží jen E Na poslední káro musí W odhodit pik, ze stolu odhodíte trefovou osmu a E je nyní v srdco-pikovém skvízu Jedná se ve skutečnosti o jednoduchý skvíz proti E, pokud jej ale odehrajete technikou dvojitého skvízu, nemusíte se starat o to, kdo drží pikovou barvu