Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Jan Mihalík zpracováno:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Protahování a protlačování I.
Digitální učební materiál
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ FRÉZOVÁNÍ I. Ing. Iveta Mičíková
Technologie obrábění frézováním
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ FRÉZOVÁNÍ IV. Ing. Iveta Mičíková
Digitální učební materiál
fyzikální základy procesu řezání tvorba třísky, tvorba povrchů
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ BROUŠENÍ I. Ing. Iveta Mičíková
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ SOUSTRUŽENÍ I. Ing. Iveta Mičíková
Digitální učební materiál
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Strojírenství Strojírenská technologie Teorie obrábění (ST 49)
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Číslicově řízené obráběcí.
Strojírenství Strojírenská technologie Teorie obrábění (ST 49)
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ FRÉZOVÁNÍ II. Ing. Iveta Mičíková
STATIKA TĚLES Název školy
Tato prezentace byla vytvořena
VYVRTÁVÁNÍ.
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Soustružení vnějších válcových ploch
Ročník: 2. a.3 Vzdělávací obor:Strojírenská technologie, DIC Tematický okruh: Obrábění - soustružení Téma:Soustružení vnitřních válcových ploch Jméno autora:FÜRST.
Ročník: 2. a .3 Vzdělávací obor: Strojírenská technologie , DIC
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Helena Jagošová Název šablonyIII/2.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Teorie frézování.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
18. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.1
Strojní obrábění – nástroje na frézování
Obráběcí nástroj, řezné úhly
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
STATIKA TĚLES Název školy
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Dokončovací práce - broušení na plocho
Základy soustružení – 2.část
Soustružení 1 VY_32_INOVACE_22_425
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
STATIKA TĚLES Název školy
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Základy strojního obrábění - válcové plochy
Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Strojírenská technologie , DIC
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
VY_52_INOVACE_I–03–01 Název a adresa školy:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Bc. Martin Šindelář SPŠ Na Třebešíně 2299
Transkript prezentace:

Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_1_5_Třískové obrábění Šablona číslo: XII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 5 Autor: Mgr. Radomíra Lorencová

Anotace Materiál seznamuje žáky s řeznými nástroji, řeznými plochami a jejich významem při obrábění. Autor Mgr. Radomíra Lorencová Klíčová slova břit, nástroj, řezná část, úhel, úhel nástroje Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Technologie

Geometrie řezného nástroje 1. Hlavní nástrojové úhly Třískového obrábění Geometrie řezného nástroje 1. Hlavní nástrojové úhly

Geometrie řezného nástroje Obráběcí nástroj se skládá s řezné části a upínací části tělesa.

Řezná část je tvořena určitým počtem břitů a dělí se na: jednobřité dvoubřité vícebřité vícebřité nepravidelné.

Do styku s obráběnou plochou přichází pouze řezná část nástroje, těleso nástroje se nesmí obrobku dotýkat. Geometrie nástroje je charakterizována celou řadou ploch, hran a úhlů.

Základní plochy nástroje: břit – řezná část obráběcího nástroje hřbet – plocha nebo více ploch obráběcího nástroje, přikloněny k řezné nebo obráběné ploše

čelo – plocha nástroje, po které se odvádí tříska, řezná hrana (ostří) – průsečnice plochy čela a plochy hřbetu vyskytující se v přímém tvaru, zakřiveném a lomeném.

Obrázek : Označení ploch nástroje (FRISCHHERZ, 2001, s. 27) 

Nástrojové úhly nástroje Má-li nástroj správně řezat, musí mít optimální řezné úhly. Závislosti mezi úhly v nástrojové souřadnicové soustavě je  +  +  = 90°.

Hlavní řezné úhly nástroje Obrázek : Úhly nástroje (FRISCHHERZ, 2001, s.26)

Úhel hřbetu  (alfa) – snižuje tření mezi obrobkem a břitem nástroje, dle vlastností materiálu se úhel mění v rozsahu 5 až 12°, má vliv na drsnost obrobené plochy (velký úhel – drsná poloha).

Úhel břitu  (beta) – volí se dle materiálu, na měkké kovy se doporučuje úhel 40°–50°, na houževnatější materiál 55–75°, tvrdé a křehké materiály 75–85° (malý úhel břitu vniká snadno do materiálu, ale snadno se láme).

Úhel čela  (gama) – má vliv na tvorbu třísky a řeznou sílu, velikost úhlu je odvislá na materiálu obrobku a nástroje, úhel má kladnou a zápornou hodnotu od +30 do -5°; kladným velkým úhlem dosáhneme dobrého odchodu třísky při malé řezné síle, kladným malým až záporným úhlem velké odolnosti břitu.

Kontrolní otázky Které části tvoří obráběcí nástroj? Který úhel má vliv na tvorbu třísky a řeznou sílu? Úhel beta mění v závislosti na materiálu nebo na drsnosti obrobené plochy?

Zdroje: LORENCOVÁ, Radomíra. Příprava učitele pro rekvalifikační kurz Obsluha CNC strojů. 2012. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Zdeněk Píša. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/252234/pedf_m/ FRISCHHERZ, A., a kol. Technologie zpracování 1. 1. vyd. Praha: Správa přípravy učňů, 1993. 268 s. ISBN 80-901657-2-9