VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B.02-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 13.10.2011 Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Advertisements

Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnebné pásy – tropický pás
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Nervová soustava vyšších obratlovců
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Soustava kožní TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Přírodověda 5.tř. opakování
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Savci jsou vývojově velmi pokročilá třída obratlovců a v současné době osidlují téměř celý svět. Jejich hlavním spojovacím znakem je výživa mláďat produktem.
NERVOVÁ SOUSTAVA IV Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_03_soustava pohybová
Základní škola a mateřská škola Bukovec
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rozmnožování organismů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
NERVOVÁ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B.02-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 13.10.2011 Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví. Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B.02_SOUSTAVY LIDSKÉHO TĚLA Název: SOUSTAVY LIDSKÉHO TĚLA Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k výkladu nového učiva.

Svalová soustava Svaly – vykonávají aktivní pohyb - ke kostem jsou připojeny šlachami - zkracují se (smršťují se) - prodlužují se (natahují se) Pohyb těla – souhra svalů, šlach a kostí Mozek – centrum, které vše řídí Pohyb – velký význam pro rozvoj všech svalů (bez pohybu jsou svaly ochablé)

Kožní soustava Kůže – chrání naše tělo - udržuje vodu v těle - pomáhá regulovat tělesnou teplotu - je sídlem hmatu - jsou v ní potní a mazové žlázy, kořínky chloupků a vlasů, vlásečnice a nervy - neustále se obnovuje (povrch odumírá) - odlupuje se v drobných šupinkách

Nervová soustava Mozek a Mícha – spolu řídí tělesné činnosti Neuron – nervová buňka - jsou v celém těle - přijímají podněty z celého těla a vedou je do mozku Mozek – reaguje a vyšle signál do těla Mícha – spojnice mezi mozkem a nerv.buňkami Mozek a Mícha – spolu řídí tělesné činnosti (činnost srdce, pohyby)

mozek Centrum myšlení a paměti Je rozdělen na levou a pravou polokouli Jeho pomocí – slyšíme, vidíme, hmatáme, cítíme, běžíme, odpočíváme… Zdraví mozek – aktivní odpočinek (sport, hra na hudební nástroj, turistika…)

Smysly Člověk má 5 smyslů: Čich Chuť Sluch Zrak Hmat Smyslové orgány – umožňují vnímat podněty z vnějšího prostředí

Použité zdroje JANČOVÁ, M.,GRIGÁRKOVÁ, M. Člověk a jeho zdraví. Prodos, Olomouc, 2010, s.16-18. ISBN 978-80-7230-229-1. Obrázky: [cit. 2011-10-13] Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na WWW: 1)<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Gr ay410.png> Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: 2) German Wikipedia <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Hum an_skin_structure.jpg> 3) Quasar Jarosz <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Neuron_Hand- tuned.svg> 4) WriterHound <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brain_090407.jpg> 5) La originala priskribo estas <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Neus1.jpg> Ilustrace www.office.microsoft.com [cit. 2011-10-13]

Metodický návod Pomocí jednotlivých stran vyložíme žákům nové učivo. Při výkladu si ukazujeme a popisujeme obrázky. Prezentaci pustíme ještě jednou – žáci si dělají výpisky a připomínají si novou látku. DUMku můžeme rozdělit do dvou hodin (je zde mnoho učiva).