18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Rozklad mnohočlenu na součin
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Lomené algebraické výrazy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Počítání se závorkami 15 + (9+6)+10 = (12-8) = = 56.
Algoritmizace a programování
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
„EU peníze středním školám“
Početní výkony se závorkami
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Násobení lomených výrazů
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Společný dělitel … a jak ho najít.
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Posuň čárku 2.
Dělení lomených výrazů
Rovnice základní pojmy.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
12 CELÁ ČÍSLA.
Napětí a proud v obvodech
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Početní výkony s celými čísly: násobení
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematické operace Velká násobilka.
Sčítání a odčítání racionálních čísel
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Matematika – 7.ročník Mnohočleny VY_32_INOVACE_
Matematické operace Velká násobilka.
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Početní výkony s celými čísly: dělení
Matematika 1. ročník Rozklad č. 6.
20 MNOHOČLENY.
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Druhá mocnina.
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI

ČÍSELNÝ VÝRAZ VÝRAZ S PROMĚNNÝMI Číselným výrazem nazýváme matematický příklad zapsaný pomocí: 1; -15; 5,2; -0,125 čísel + - . : 2 √ matematických znamének { [ ( ) ] } závorek Například: [𝟐. 𝟏𝟒−𝟓.𝟒 ]:5 𝟏𝟎+𝟐. 𝟐𝟓 −𝟒 . 𝟓 𝟐 VÝRAZ S PROMĚNNÝMI obsahuje oproti číselnému výrazu navíc proměnné (písmenka): a, b, c, …… , x, y, … Například: 3x + 7y (a – 9) . (b + 2) 6.a2 a+c .v 2

HODNOTA VÝRAZU S PROMĚNNÝMI Urči hodnotu výrazu ( = dosaď za proměnnou daná čísla a vypočítej): Urči hodnotu výrazu 8.(x – 2) pro x = 7 8.(7 – 2 )= 8 . 5= 40 Urči hodnotu výrazu 3.(a + b), pro a = – 3, b = 9 3.(– 3 + 9)= 3 . 6= 18

Vypočítejte hodnotu výrazu (x + 6) Vypočítejte hodnotu výrazu (x + 6).(x – 5) pro a) x = 5 b) x = – 3 c) x = – 8 a) (5 + 6).(5 – 5)= 11 . 0= b) ( – 3 + 6).(– 3 – 5)= 3 . (– 8)= – 24 c) (– 8 + 6).(– 8 – 5)= (– 2).(– 13)= 26 Vypočítejte hodnotu výrazu -x - 3.y + 1 pro a) x = 5 , y = – 1 b) x = – 2, y = -3 a) -5 – 3.(– 1) + 1= -5 + 3 + 1= -1 b) -(-2) – 3 . (-3) + 1 = 2 + 9 + 1 = 12

Určete hodnotu výrazu (x – 4)2 pro a) x = 7 b) x = – 4 c) x = 2,5 d) x = 0 = 32 = 9 b) (– 4 – 4)2 = (– 8)2 = 64 c) (2,5 – 4)2 = ( – 1,5)2 = 2,25 d) (0 – 4)2 = (– 4)2 = 16 Určete hodnotu výrazu 𝟐.𝐚−𝐛 pro a) a = 4 , b = – 1 b) a = – 1, b = – 6 a) 2.4−(−1) = 8+1 = 9 = 3 b) 2.(−1)−(−6) = −2+6 = 4 = 2

Urči hodnotu výrazu –u2 + 2.v2 pro a) u = 2, v = -4 b) u = -5, v = 3 -4 + 2. 16 = -4 + 32 = 28 b) -(-5)2 + 2.32 = -25 + 2. 9 = -25 + 18 = -7