AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Zlomky Smíšená čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
9.
Dělení zlomků.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Zlomky - krácení zlomků
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_27.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lomené algebraické výrazy
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Lomené algebraické výrazy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29 TÉMA: 7.B - Krácení zlomků ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616

Anotace Tento digitální učební materiál je určený pro výklad a ucelení látky – zlomky a jejich krácení, obsahuje výklad, řešené příklady a příklady na procvičení. Je vytvořen v programu Microsoft PowerPoint. Materiál je vhodný pro žáky 7. tříd.

krácení zlomků Pro 7. ročník ZŠ

Zlomky a jejich části zlomky, které jsou stejné tyto zlomky se rovnají = mají stejnou hodnotu 9 27 ; 3 9 ; 1 3

Hodnota zlomku se při krácení nezmění !! krácení zlomků krácení = dělení čitatele i jmenovatele stejným číslem celý zlomek krátíme hodnotou 1 (celek) krátíme dvěma krátíme pěti Hodnota zlomku se při krácení nezmění !!

krácení - úkol krať následující zlomky pěti řešení: krať zlomek deseti sedmdesáti dvě sta deseti řešení:

krácení zlomků zlomek můžeme krátit na základní tvar Př.: tzn. zlomek má v čitateli a jmenovateli NESOUDĚLNÁ ČÍSLA tato čísla už nemají žádného společného dělitele Př.: určíme, které číslo je společným dělitelem nejlépe najít největšího společného dělitele čísel je zlomek v základním tvaru, 1 a 3 už nemají společného dělitele

krácení - úkol urči, zda jsou zlomky v základním tvaru pokud ne, tak uprav Výsledky převeď na základní tvar

krácení zlomků není-li uvedeno, jakým číslem máme krátit, pak musíme číslo dopočítat nejdříve určíme, jakým číslem jsme krátili pak podělíme i druhé číslo výsledným číslem doplníme

krácení - úkol dopočítej správně čtvrtý údaj Výsledky urči, čím krátíš pak poděl Výsledky

krácení zlomků není-li uvedeno, jakým číslem máme krátit, pak musíme číslo dopočítat nejdříve určíme, jakým číslem jsme krátili pak podělíme i druhé číslo výsledným číslem doplníme

krácení - úkol dopočítej správně čtvrtý údaj Výsledky urči, čím krátíš pak poděl Výsledky

citace vlastní autorské dílo