NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29 TÉMA: 7.B - Krácení zlomků ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616
Anotace Tento digitální učební materiál je určený pro výklad a ucelení látky – zlomky a jejich krácení, obsahuje výklad, řešené příklady a příklady na procvičení. Je vytvořen v programu Microsoft PowerPoint. Materiál je vhodný pro žáky 7. tříd.
krácení zlomků Pro 7. ročník ZŠ
Zlomky a jejich části zlomky, které jsou stejné tyto zlomky se rovnají = mají stejnou hodnotu 9 27 ; 3 9 ; 1 3
Hodnota zlomku se při krácení nezmění !! krácení zlomků krácení = dělení čitatele i jmenovatele stejným číslem celý zlomek krátíme hodnotou 1 (celek) krátíme dvěma krátíme pěti Hodnota zlomku se při krácení nezmění !!
krácení - úkol krať následující zlomky pěti řešení: krať zlomek deseti sedmdesáti dvě sta deseti řešení:
krácení zlomků zlomek můžeme krátit na základní tvar Př.: tzn. zlomek má v čitateli a jmenovateli NESOUDĚLNÁ ČÍSLA tato čísla už nemají žádného společného dělitele Př.: určíme, které číslo je společným dělitelem nejlépe najít největšího společného dělitele čísel je zlomek v základním tvaru, 1 a 3 už nemají společného dělitele
krácení - úkol urči, zda jsou zlomky v základním tvaru pokud ne, tak uprav Výsledky převeď na základní tvar
krácení zlomků není-li uvedeno, jakým číslem máme krátit, pak musíme číslo dopočítat nejdříve určíme, jakým číslem jsme krátili pak podělíme i druhé číslo výsledným číslem doplníme
krácení - úkol dopočítej správně čtvrtý údaj Výsledky urči, čím krátíš pak poděl Výsledky
krácení zlomků není-li uvedeno, jakým číslem máme krátit, pak musíme číslo dopočítat nejdříve určíme, jakým číslem jsme krátili pak podělíme i druhé číslo výsledným číslem doplníme
krácení - úkol dopočítej správně čtvrtý údaj Výsledky urči, čím krátíš pak poděl Výsledky
citace vlastní autorské dílo