Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světoví hudební skladatelé
Advertisements

KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Klasicismus a romantismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Závěr 18. století – poč. 19. století
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova - hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroj – dudy AnotaceDudy.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Umělecké směry 19. století
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Klasicismus, empír, romantismus
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
VY_32_INOVACE_
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Netvořice
Klasicismus
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_2B_05_Klasicismus Téma: Dějepis na 2.stupni ZŠ

Klasicismus Prezentace je určena jako výkladová část hodiny věnované umění období klasicismu. Jednotlivé slidy doprovází učitel svým výkladem a ukázkami výtvarných děl z encyklopedie Dějiny umění od José Pijoana. Zároveň jsou vhodné hudební ukázky zmiňovaných hudebních skladatelů.

Klasicismus Umělecký směr vznikající ke konci 18.stol jako reakce na přeumělkované rokoko Inspirací je antika a renesance Ovlivněn vykopávkami v Pompejích Zadavatelem uměleckých děl je buržoazie-podnikatelé-jednodušší, méně nákladný směr

Architektura Přísný, pevný řád, vyrovnanost, přehlednost, uspořádanost Užitkové stavby ve městech – činžovní domy, úřední budovy, divadla, muzea, nemocnice Stavební prvky – trojúhelníkový štít, sloupy

Malířství Zdůraznění občanských ctností Francisko de Goya –španělský malíř, portrétista, grafik,návrhář gobelínů-Hrůzy války Jacques Louis David-1.malíř francouzského císařství, oslava hrdinství: Korunovace Napoleona, Přísaha Horatiů

Literatura Navazuje na antiku-přísný literární řád Johan Wolfgang Goethe- německý básník a filozof, Doktor Faust Fridrich Schiller – německý básník, Óda na radost

Hudba Wolfgang Amadeus Mozart- rakouský hudební skladatel, autor oper / Figarova svatba, Kouzelná flétna, Don Giovanni/, koncertů, symfonií Ludwig van Beethoven- německý hudební skladatel, autor instrumentálních skladeb – sonáty, symfonie – Devátá symfonie, Óda na radost

Citace: Dějepis 89 pro základní školy. Praha : SPN, 2008. Kultura 17.-18-století, s. 50. Dějepis,2.díl,Novověk pro základní školy. Praha : Práce, 1995. Klasicismus, s. 29-31. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-22]. Fridrich Schiller. Dostupné z WWW: http://www.google.cz/imgres?q=Friedrich+Schiller&hl=cs&sa=G&biw=1280&bih=834&gbv=2&tbm=isch&tbnid=KBRvZ_SrCGG6uM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Schiller&docid=PEvXDoLpYS0JgM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/Friedrich_schiller.jpg/180px-Friedrich_schiller.jpg&w=180&h=246&ei=yNnLTvjBIOjY4QSXob0i&zoom=1&iact=hc&vpx=196&vpy=213&dur=89&hovh=196&hovw=144&tx=96&ty=112&sig=112028904852566368578&page=1&tbnh=141&tbnw=111&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:0,s:0>. Text- vlastní tvorba autora