Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Jehlan povrch a objem.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kužel Objem a povrch.
Matematika Povrchy těles.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitální učební materiál
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Rovinné útvary.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Geometrická tělesa kolem nás
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
Za předpokladu použití psacích potřeb.
T Ě L E S A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
VÁLEC… …a vše, co potřebujeme vědět Zbyněk Janča.
58.1 Povrch jehlanu, kužele, koule
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Kuželosečky.
Prezentace – Matematika
Pythagorova věta.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
KOULE objem a povrch.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vzdálenosti v tělesech
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Objem a povrch těles.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Koule Základní škola a Mateřská škola
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základy prostorové geometrie
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Objemy a povrchy hranatých a rotačných telies
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2598

Určeno žákům základní školy praktické.

Krychle Krychle – je trojrozměrné těleso, jehož stěny jsou rovnoběžné a tvoří je čtverce. délka a výška b šířka c a=b=c b c a

Kvádr Kvádr – je trojrozměrné těleso, jehož stěny tvoří šest pravoúhlých čtyřúhelníků. Protilehlé stěny jsou shodné a rovnoběžné. délka a výška b šířka c b c a

Válec Válec – je trojrozměrné těleso jehož stěny tvoří dvě rovnoběžné podstavy ve tvaru kruhu a plášť dvě rovnoběžné podstavy s poloměrem r výška v V r

Kužel Kužel – je trojrozměrné těleso, jehož základnu tvoří kruh a jeho každý bod je spojen s vrcholem V, ležícím mimo plochu základny. V + základna se středem S a poloměrem r vrchol V, mimo rovinu základny spojením bodů kružnice s vrcholem V vznikne kužel r S +

jehlan Jehlan – je trojrozměrné těleso, jehož základnu tvoří mnohoúhelník a vrcholy základny jsou spojeny s jedním bodem mimo základnu. V + základna s vrcholy A, B, C, D; vrchol V mimo rovinu základny spojením vrcholů základny s vrcholem V vznikne jehlan základna jehlanu může mít tvar všech mnohoúhelníků C B D A

Komolý kužel Komolý kužel – je prostorové těleso. Část kužele je protnutá mezi základnou a vrcholem rovinou rovnoběžnou se základnou. r2 S2 + základna se středem S1 a poloměrem r1 základna se středem S2 a poloměrem r2, spojením bodů kružnice 1 a bodů kružnice 2 vznikne kužel S1 r1 +

Komolý jehlan Komolý jehlan – je prostorové těleso. Část jehlanu je protnutá mezi základnou a vrcholem rovinou rovnoběžnou se základnou. základna s vrcholy A, B, C, D základna s vrcholy E ,F ,G, H spojením vrcholů základen vznikne komolý jehlan G F A E C D B A

Koule Koule – je prostorové těleso tvořené množinou všech bodů jejichž vzdálenost je rovna zadanému poloměru.

Test 1 Kvádr je pod písmenem Komolý kužel je pod písmenem 3. Komolý jehlan je pod písmenem Jehlan je pod písmenem Kužel je pod písmenem Koule je pod písmenem Válec je pod písmenem g) a) b) d) e) c) f)