ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozšiřování a krácení zlomků
Advertisements

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma 7.r zlomek - krácení Šablona číslo: 8 Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek

Anotace: Vysvětlení a procvičení krácení zlomků. Očekávaný výstup: Žáci dovedou krátit zlomky. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Zlomky, krácení zlomků. Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 20 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na základě prezentace vysvětlují krácení zlomků. Následně procvičují na zadaných příkladech.

Krácení zlomků = = 𝟒 𝟖 𝟐 𝟒 𝟏 𝟐 Zlomek zkrátíme, když čitatele i jmenovatele vydělíme stejným číslem. (společným dělitelem čitatele a jmenovatele) dvěma: čtyřmi: 4 8 = 4 : 𝟐 8 : 𝟐 = 2 4 4 8 = 4 : 𝟒 8 : 𝟒 = 1 2 animace - Hodnota zlomku se při krácení nezmění. další

Krácení zlomků 1) Zkrať třemi zlomky: a) 3 9 b) 15 21 c) 12 27 d) 30 51 e) 72 105 a) 3 9 = 1 3 b) 15 21 = 5 7 c) 12 27 = 4 9 d) 30 51 = 10 17 e) 72 105 = 24 35 2) Zkrať zlomek 1470 1680 a) třemi b) pěti c) sedmi d) deseti e) třiceti a) 490 560 b) 294 336 c) 210 240 d) 147 168 e) 49 56 další řešení

Krácení zlomků Zlomek v základním tvaru je zlomek, jehož čitatel a jmenovatel jsou nesoudělná čísla. Nesoudělná čísla jsou taková celá čísla, která mají pouze jednoho společného dělitele. (to je číslo 1) Vyjmenuj některé zlomky v základním tvaru: 3 8 5 9 1 7 14 5 11 13 řešení příklad 1 1000 další

Krácení zlomků do základního tvaru Vyber ze seznamu ty zlomky, které jsou v základním tvaru: 2 3 21 31 15 25 10 72 2 4 7 3 18 24 28 49 6 12 1 37 25 72 6 4 13 19 8 21 5 12 12 36 3 70 další

Krácení zlomků do základního tvaru Převeď zlomky do základního tvaru: a) 6 8 = b) 9 18 = c) 60 200 = d) 25 30 = e) 28 42 = f) 22 33 = a) 6 8 = 3 4 b) 9 18 = 1 2 c) 60 200 = 3 10 d) 25 30 = 5 6 e) 28 42 = 2 3 f) 22 33 = 2 3 další řešení

Krácení zlomků do základního tvaru Použitá literatura: ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, 140 00 Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN 9711255. Obrázky: Obrázky ze zakoupené licence Microsoft office.