Střední škola obchodně technická s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_98.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Násobení mnohočlenů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_67.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_115.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_104.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číselné výrazy s proměnnou
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Geometrická posloupnost - součet
Řešené úlohy na lineární rovnice
Neúplné kvadratické rovnice
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
Aritmetická posloupnost - součet
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vzdálenost bodu od přímky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Úpravy algebraických výrazů
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Střední škola obchodně technická s. r. o. Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_III_1_3_Algebraické výrazy II. Šablona číslo: III Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 3 Autor: PaedDr. Mgr. Libuše Ďurišová

Anotace Materiál seznamuje žáky s pravidly pro sčítání a odčítání mnohočlenů a užitím těchto pravidel při řešení příkladů. Autor PaedDr. Mgr. Libuše Ďurišová Klíčová slova mnohočlen, sčítání mnohočlenů, odčítání mnohočlenů Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Matematika Kompetence Žák chápe pojem mnohočlen, na konkrétních příkladech mnohočlenů umí aplikovat pojmy: člen, koeficient, stupeň mnohočlenu, zná pravidla pro sčítání a odčítání mnohočlenů a při řešení příkladů je aktivně používá.

Algebraické výrazy II. - sčítání mnohočlenů - odčítání mnohočlenů

Postup: Konstanty sečteme, základ s exponentem opíšeme. Sčítání mnohočlenů: Sčítat můžeme jen ty členy mnohočlenu, které mají stejný základ i stupeň a liší se pouze konstantou. Postup: Konstanty sečteme, základ s exponentem opíšeme. Př. 3x3 + 2x2y + 2xy2 + 3x2y + 5xy2 = 3x3 + (2 + 3)x2y + + (2 + 5)xy2 = 3x3 + 5x2y + 7xy2

Jestliže je před závorkou znaménko plus, znaménka v závorce se nemění. Pokud mnohočleny obsahují závorky, odstraňujeme je v následujícím pořadí: 1. kulatou ( ), 2. hranatou [ ], 3. složenou { }. Jestliže je před závorkou znaménko plus, znaménka v závorce se nemění. Př. 5a + {3b + [6c – 2a + (a – c)]} + [9a + (7b + c)] = = 5a + {3b + [6c – 2a + a - c]} + [9a + 7b + c] = = 5a + {3b + 6c – 2a + a - c} + 9a + 7b + c = = 5a + 3b + 6c – 2a + a – c + 9a + 7b + c = = 13a + 10b + 6c

Odčítání mnohočlenů: Odčítat můžeme jen ty členy mnohočlenu, které mají stejný základ i stupeň a liší se pouze konstantou. Postup: Konstanty odečteme a základ s exponentem opíšeme. Jestliže je před závorkou znaménko mínus, všechna znaménka v závorce se změní v opačná. Př. 5a - {3b - [6c – 2a - (a – c)]} - [9a - (7b + c)] = = 5a - {3b - [6c – 2a - a + c]} - [9a - 7b - c] = = 5a - {3b - 6c + 2a + a - c} - 9a + 7b + c = = 5a - 3b + 6c – 2a - a + c - 9a + 7b + c = = -7a + 4b + 8c

Zdroje: [1] Algebraické výrazy. [online]. ©2012. [cit. 2012-10-08] Zdroje: [1] Algebraické výrazy. [online]. ©2012. [cit. 2012-10-08]. Dostupné z: http://www.zam.fme.vutbr.cz/~martisek/Vyuka%5CPrij%5Cskripta3.pdf [2] JIRÁSEK, František a kol. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ a pro studijní obory SOU: 1. část. Dotisk 5. vyd. Praha: Prometheus, 1986. 361 s. ISBN 80-85849-55-0. [3] VOŠICKÝ Zdeněk. Matematika v kostce. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1977. 124 s. ISBN 80-7200-012-8.