Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Advertisements

2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
 Dráha  Rychlost  Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Základní škola Čelákovice
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_07 DUM: 07 Datum ověření ve výuce: 22.2.2012 Ročník: 9. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Řešení slovních úloh Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy o pohyby - jednoduché

ANOTACE pohyb, rychlost, dráha, čas, slovní úlohy Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Aplikace základního vzorce pro rovnoměrný přímočarý pohyb v jednoduchých slovních úlohách Konkrétně: Výpočet dráhy, rychlosti nebo času Způsob využití: Vyučující předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost pojmu měřítko mapy při řešení slovních úloh a v praxi Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: pohyb, rychlost, dráha, čas, slovní úlohy Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Jednoduché slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení Pohyb 1 Jednoduché slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

s = v ∙ t Základní pojmy Rychlost pohybu . . . . . v jednotky . . . . m/s; km/h Čas (doba pohybu) . . . . t jednotky . . . . h; min; s Dráha (vzdálenost) . . . . s jednotky . . . . m; km Základní vztah: s = v ∙ t

Vzorový příklad č.1 Řešení Jakou rychlost v km/h vyvine cyklista na Tour de France, jestliže etapu dlouhou 190 km ujede za 4 h a 25 minut? Řešení s = v . t ….v = s : t s = 180,2 km t = 4h a 15 min = 255 min = 255/60 h = 4,25 h v = 180,2 : 4,25 = 42,4 km Cyklista jede průměrnou rychlostí 42,4 km/h.

Vzorový příklad č.2 Řešení Jak dlouho bude trvat cesta na chalupu Jirkovi na kole, jestliže pojede průměrnou rychlostí 18 km/h? S tatínkem jeji v autě průměrnou rychlostí 60 km/h 45 minut. Řešení Cesta autem: v = 60 km/h t = 45 min = 45 : 60 h = 0,75 h s = v ∙ t s = 0,75 ∙ 60 = 45 km Cesta na kole: s = 45 km v = 15 km/h t = s : v t = 45 : 15 = 3 h Odpověď: Jirkovi bude cesta na chalupu trvat 3 hodiny.

Příklady k řešení Jakou rychlostí v km/h běží sprinteři, kteří uběhnou 100 m za 10 sekund? Jakou rychlostí jel motocyklista, který 200 km z Prahy do Brna urazil za hodinu a 20 minut? Které auto se pohybovalo rychleji? Mercedes ujel za 2 a půl hodiny 300 km a trabant ujel za 40 minut 90km. Jak daleko dojel cyklista? Jel 3 a čtvrt hodiny průměrnou rychlostí 24 km/h.

Řešení: Za 10 s 100 m → za 1 min 600 m → za 1 hod 36 000 m →v = 36 km/h v = s:t = 200 : 𝟒 𝟑 h = 150 km/h Řešení: Mercedes . . . v = 300:2,5 = 120 km/h Trabant . . . . v = 90 : 𝟐 𝟑 = 135 km/h s = 24 ∙ 3,25 = 78 km