Děti se závažnou zdravotní a sociální anamnézou v kontextu mezinárodního osvojení Mikulov, 16. 11. 2018 Petra Jonášková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Podpora trvalého řešení situace nezletilých žadatelů o azyl v ČR TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ.
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Rozdíly a interakce veřejné služby a dobrovolnické služby Mgr. Petr Beck Odbor rodiny a dávkových systémů Ústí nad Labem
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Rodina.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Představuje pilotní projekt s názvem POLIS. ... je sociálně preventivní pilotní projekt... zkušební doba 18 měsíců... spolufinancován Evropským sociálním.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Komunikace mezi generacemi
Rodinné prostředí žáka
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Náhradní rodinná péče aneb „Děti patří domů“ Karel a Petra HENNHOFEROVI.
Třírychlostní model čerpání rodičovského příspěvku RNDr. Petr Nečas Ministerstvo práce a sociálních věcí.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
SVĚŘENÍ DÍTĚTE DO VÝCHOVY (PÉČE) JINÉ FYZICKÉ OSOBY NEŽ RODIČE OSOBNÍ PÉČE O DÍTĚ V RODINĚ BEZ ZMĚNY STATUSU.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Náhradní rodinná péče -NRP
MEZINÁRODNÍ OSVOJENÍ © Michaela Janočková, Co je to „mezinárodní osvojení dítěte“? I v mezinárodním měřítku platí definice přijetí.
Pediatrie - dětské lékařství
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Seminář pro ředitele dětských domovů Pozlovice,
Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Odlišnosti lůžkové a primární péče o děti a dorost MUDr. Alena Šebková Předsedkyně OSPDL ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Pěstounská péče na přechodnou dobu Mgr. Kateřina Majerová.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Denní stacionáře.
Dlouhodobá intenzivní péče v pediatrii
Kolpingova rodina Smečno
Týdenní stacionáře.
Sociální práce s rodinou 4
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
PROCES ZPROSTŘEDKOVÁNÍ NÁHRADNÍ RODINNÉ PÉČE
Financováno Nadací Sirius
Konference je financována Nadací Sirius
Základní pojmy speciální pedagogiky
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
Sociální práce s rodinou 10
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
18 let zkušeností s mezinárodním osvojením
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Osvojitelnost dítěte v agendě mezinárodního osvojení Mikulov, 15. –16
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Rodičovství biologické a pěstounské
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Základní principy Úmluvy o ochraně dětí a spolupráci při mezinárodním osvojení Mikulov, 15. – Markéta Nováková.
Transkript prezentace:

Děti se závažnou zdravotní a sociální anamnézou v kontextu mezinárodního osvojení Mikulov, 16. 11. 2018 Petra Jonášková

Kategorie dětí v evidenci UMPOD 1.) Děti, pro které máme vhodné žadatele v naší evidenci 2.) Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci A) Děti se „speciálními potřebami“ („children with special needs“) B) Děti s velmi závažnou zdravotní a sociální anamnézou

Děti, pro které máme vhodné žadatele v naší evidenci Děti zdravé, příp. s drobnějším zdravotním handicapem Nalezení rodiny v zahraničí je v jejich nejlepším zájmu Postup Posouzení právníkem (osvojitelnost √) → psychologem √ Výběr nejvhodnějších žadatelů z evidence, PS, matching letter, interakce …

Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci Děti se „speciálními potřebami“ („children with special needs“) Děti s komplikovanou zdravotní anamnézou Závažné opoždění ve vývoji, viditelná fyzická postižení, ADHD, HIV, žloutenka typu C atd. Pravidelná péče odborníků (nyní a do budoucna) X Starší děti cca od 6/7 let do 10/12 let Sourozenecké skupiny Nalezení rodiny v zahraničí je v jejich nejlepším zájmu (specifické podmínky a žadatelé)

Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci Děti se „speciálními potřebami“ („children with special needs“) Požadavky na žadatele Tolerantní, zkušení, dobré zdroje Odlišná motivace Žádní vhodní žadatelé v naší evidenci X možné nalezení vhodných žadatelů v evidenci našich partnerů Postup Posouzení právníkem (osvojitelnost √) → psychologem √ ! Oslovení zahraničních partnerů Shrnutí anamnézy dítěte + profil žadatelů Žadatelé nalezeni → klasický postup

Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci B) Děti s velmi závažnou zdravotní a sociální anamnézou Děti s kombinovaným postižením Autismus, mikrocefalie, vážná psychiatrická onemocnění s potřebou medikace atd. Potřeba souvislé péče odborníků a nepřetržitá péče pečovatelů Často komunikují neverbálně Špatné snášení změn (nepředvídatelné reakce) X Děti s kontaktem s biologickou rodinou Sourozenci, rodiče, prarodiče, příp. hostitelská péče Děti s negativním postojem k mezinárodnímu osvojení

Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci B) Děti s velmi závažnou zdravotní a sociální anamnézou Požadavky na žadatele Naplnění rodičovské role Odlišná motivace Zdroje, zázemí Stejný jazyk, sociokulturní prostředí Žádní žadatelé v naší evidenci X možné nalezení vhodných žadatelů v evidenci našich partnerů? Benefity mezinárodního osvojení vs. Rizika Mezinárodní osvojení jako vhodná platforma pro všechny děti bez rozdílu?

Děti, pro které nemáme vhodné žadatele v naší evidenci B) Děti s velmi závažnou zdravotní a sociální anamnézou Vývoj Do 2017 mezinárodní osvojení nezprostředkováváno 2017 diskuze s nadřízeným orgánem 2018 pokusy o zprostředkování mezinárodního osvojení pro všechny děti Postup Posouzení právníkem (osvojitelnost √) → psychologem ! Oslovení zahraničních partnerů Shrnutí anamnézy + profil žadatelů + názor psychologa UMPOD/poručníka/ústavního zařízení/aj. ohledně vhodnosti mezinárodního osvojení

Děkuji za pozornost