Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZNÁMKY ve formátu PDF
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pythagorova věta užití v prostoru
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Využití goniometrických funkcí
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tělesa –čtyřboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 12.5.2013 Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_18_Užití goniometrických funkcí 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Užití goniometrických funkcí 2 Ročník: 9. ročník Klíčová slova: sinus, kosinus, pravoúhlý trojúhelník, slovní úloha, goniometrické funkce

Anotace Užití goniometrických funkcí: Příklady, ve kterých se v praxi objevují možnosti užití goniometrických funkcí. Důležitou součástí je identifikace či sestavení správného pravoúhlého trojúhelníku.

Užití goniometrických funkcí 2

. Příklad 4: Obsah rovnoběžníku Urči obsah rovnoběžníku KLMN na obrázku pro α = 56°. Výsledek zaokrouhli na čtverečné milimetry. N M α . K L v 58 mm 92 mm

Obsah rovnoběžníku je přibližně 4425 mm2.

Příklad 5: Kvádr s čtvercovou podstavou má délku hrany 5 cm. Velikost úhlu, který svírá tělesová úhlopříčka se stěnovou úhlopříčkou podstavy, je 62°. Vypočítej: a) výšku kvádru b) velikost tělesové úhlopříčky c) povrch kvádru d) objem kvádru

62° 5 cm v t 5 cm . x

a) Pythagorova věta: Výška kvádru je přibližně 13,3 cm.

b) Velikost tělesové úhlopříčky je přibližně 15,1 cm.

c) d) Povrch kvádru je přibližně 316 cm2. Objem kvádru je přibližně 332,5 cm3.

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-208-2. Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart