NÁRODNÍ OBROZENÍ Národní obrození v Čechách:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Spisovatelé národního obrození a jejich nejznámější díla.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
 Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/  Název výukového materiálu: Národní divadlo.
Anotace  Materiál obsahuje prezentaci hlavních představitelů národního obrození. Materiál navazuje na znalosti dětí získané v hodinách českého jazyka,
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Jiřina Holešovská Ročník 5. Datum Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_11.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
VY_12_INOVACE_Rů_I_14 Drama 2/2 - Národní divadlo Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Poznáte české spisovatele? OK 2011 START. Karolina Světlá Jarmila Glazarová Božena Němcová Marie Pujmanová.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Národní divadlo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kdo je kdo Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_06 Název Josef Kajetán Tyl Téma hodiny Josef.
Velká písmena / velké osobnosti
VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Člověk a jeho svět 3. ročník
Člověk a jeho svět Vlastivěda
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_22   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.24_Kultura_a_umeni.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZŠ a MŠ Březno Monika Ulrychová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky VY_32_INOVACE_173
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
Novověk – devatenácté století
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
České drama Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Únor 2012 Ročník: 7.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Hymna ČR Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 32.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Český jazyk JOSEF KAJETÁN TYL.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_23_Buditelé_českého_národa_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
ŠABLONA 2/III Literární test pro 8. roč
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Transkript prezentace:

NÁRODNÍ OBROZENÍ Národní obrození v Čechách: Pozvednout český jazyk opět na úroveň vzdělanců. Motivovat obyvatele českých zemí k národní uvědomělosti.

NÁRODNÍ OBROZENÍ Osobnosti národního obrození v Čechách: Josef Dobrovský – historik Josef Jungmann – učitel, spisovatel Josef Kajetán Tyl – dramatik, spisovatel Karel Hynek Mácha – český básník a prozaik Božena Němcová – spisovatelka Karel Jaromír Erben –spisovatel

NÁRODNÍ OBROZENÍ Josef Dobrovský – historik

NÁRODNÍ OBROZENÍ Josef Jungmann – učitel, spisovatel

NÁRODNÍ OBROZENÍ Josef Kajetán Tyl – dramatik, spisovatel

NÁRODNÍ OBROZENÍ Karel Hynek Mácha – český básník a prozaik

NÁRODNÍ OBROZENÍ Božena Němcová – spisovatelka

NÁRODNÍ OBROZENÍ Karel Jaromír Erben –spisovatel

NÁRODNÍ OBROZENÍ V roce 1818 bylo založeno Národní muzeum v Praze – tehdy Vlastenecké muzeum v Čechách.

NÁRODNÍ OBROZENÍ Národní divadlo Slavnostně otevřeno 1881, operou Libuše, kterou složil Bedřich Smetana.

NÁRODNÍ OBROZENÍ V roce 1885 bylo postaveno Rudolfinum. koncerty výstavy

NÁRODNÍ OBROZENÍ Otázky a úkoly: Pamatujete si některou z osobností z národního obrození? Přibližte spolužákům některou z budov, které byly postaveny v době národního obrození.

Mikulenková, L.: Lidé a čas, učebnice pro 4. a 5. Použité zdroje: Mikulenková, L.: Lidé a čas, učebnice pro 4. a 5. ročník základní školy, Olomouc, Prodos 2008, ISBN 978-80-7230-225-3 Adresa (URL): http://lh3.ggpht.com/fC-7VYLKS4LsWkoOvCepTaMtUazzwDy_pyqYI8qbsFGQ4e5ztvg5Uhk3KgXsFddVFPGK=s85 http://lh5.ggpht.com/9ipqcPHAXMGdjqtif9H69H4iLdvsgaVoFFWTxZgkx3zwAJMkPjQn00eNf-ZnROrnGxQInJI=s85 http://lh5.ggpht.com/36M6zaJSF6XDbGZTn__RcibWCENEzHoDDVzSwgD5Czs0uOHLnQ5MirCCaKyZCtr6cvraUBU=s85 http://lh4.ggpht.com/c4XZYvbS_MTywm5yI6Hbga9djndcxu4u53O7395BhpKK3GZ4U_DoZNK952oUnaAOL9XM6gs=s85 http://lh4.ggpht.com/TCZJiMGTykYqSuPG26xG12UbcPUAwqgYwXwpKLGX1Ue9GD7W6pO-11rnHWOeMXxQwBJbD4A=s85 http://lh4.ggpht.com/9j4aCqi87CaCjebhOyRbUhzWxW_mhUUhLhSkwjfd2xUDGbaImvsDLXI0a1N__0CtlVcZdbE=s85 http://lh5.ggpht.com/Yxz4WUShLiMkvgoZxApJySpcDakz7lrbw579M4n9RK1xfJYouGshhJsZmdAS3JHd0A4QEg=s116 http://lh6.ggpht.com/OC46oKaCLPBIPXCFpgXIYTAhlGsoUqbNbDNkKY05bJowUV86mAdo1iO6CYjsPzPEhV9w2A=s85 http://lh3.ggpht.com/CbYRWZidstcMI1Ez5ajvMM6t7H6hTpAh7NLIsUhVRqJqL6HS7Q61hEekMY-1v6qe_5Ve=s114 http://lh5.ggpht.com/bTJ8dEhzw3_y0gie2qMB768GkC68SHsIWO67ZA3McGsYZZVNfbyCnK5cDo_oq8Y-Ypd67w=s114

NÁRODNÍ OBROZENÍ METODIKA Tento učební materiál je k učivu o národním obrození v Čechách. Podle jednotlivých slidů si žáci opakují svoje znalosti z probraného učiva – podle obrázků si zkoušejí poznat jednotlivé osobnosti. Podle otázek si žáci doplňují poznatky z minulých hodin do připravených pracovních listů. Otázky a úkoly jsou připraveny pro práci ve skupinách. V závěru hodiny si žáci vyplní připravený test.