Seminář pro tvůrce ŠAP polytechnické vzdělávání, podnikavost,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Nástroje daňových úlev
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Vize, výzvy a možnosti spolupráce škol a zaměstnavatelů Setkání s.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajské akční plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnické vzdělávání v praxi
Informační systém. Informační systém Změna ředitele/kontaktní osoby.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Informace o projektu IKAP
Tvorba ŠAP a jejich návaznost
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Polytechnické vzdělávání Seminář k tvorbě ŠAP / PA
Systémové řešení - motivace a vzdělávání pedagogů (IKAP A)
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Seminář pro tvůrce ŠAP polytechnické vzdělávání, podnikavost, odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli

Tomáš Cimbálník, polytechnické vzdělávání Petr Jansa, Martina Kaňáková, odborné vzdělávání a spolupráce se zaměstnavateli Tomáš Cimbálník, polytechnické vzdělávání Kateřina Lichtenberková, podnikavost Odborní garanti P-KAP pro jednotlivé oblasti petr.jansa@nuv.cz, martina.kanakova@nuv.cz tomas.cimbalnik@nuv.cz, katerina.lichtenberkova@nuv.cz,

Exkurze do čističky odpadních vod - příklad prolínání oblastí polytechnika - environmentální téma, příklad aplikované fyziky a chemie podnikavost - žáci volí téma a organizují exkurzi v návaznosti na jiný předmět, a to včetně rozpočtu, zajištění dopravy atd. odborné vzdělávání - vhodné pro chemiky, strojaře, elektroobory digi - přihlašovací formuláře, hlasování a jiné nástroje při organizaci akce / informační technologie v navštíveném provozu matematická gramotnost - zaměření na výpočty potřebné pro hladký chod provozu - průtoky, kapacita, statistiky čtenářská gramotnost - výkresy, únikové plány, zpráva z exkurze KaRiPo - zjištění zaměstnaneckých výhod a reflexe na hodině kariérového vzdělávání CŽU - navazující přednáška ve škole pro důchodce / učitel jde do podniku na stáž jazyky - zahraniční srovnání, PR firmy, referát o exkurzi v AJ, slovníček terminologie, ...

Inspiromat polytechnické vzdělávání (PTV) Web, sociální sítě Spolupráce se ZŠ Účast žáků na soutěžích Metodické kabinety Polytechnická hnízda Krajské projekty iKAP Informovanost žáků (rodičů), medializace PTV Další nástroje pro rozvoj PTV Inspiromat možných témat Materiálně technické vybavení Zkvalitnění / inovace ŠVP IT vybavení Modernizace učeben Rekonstrukce dílen a laboratoří Tvorba, pořízení učebních materiálů Inovace ŠVP Nabídka předmětů Provázání předmětů Oborové komise Vzdělávání pedagogů DVPP Hospitace Tandemová výuka Workshopy - výměna zkušeností

Inspiromat - podnikavost podpora krajů, implementační projekty KAP, MAP; šablony Inspiromat - podnikavost inovace výuky interaktivní formy výuky napříč předměty nové (inovativní metody) změna ŠVP rozvoj podnikavosti jako klíčové kompetence aktualizace obsahu - ekonomické vzdělávání a svět práce Inspiromat možných témat soutěže vzdělávání a rozvoj učitelů hry, aplikace simulace a hry projektová výuka fiktivní firmy CEFIF projektové dny / týdny ve škole / mimo školu JA studentské firmy zapojení žáků do plánování a organizace akcí školy napojení na odborný výcvik / odbornou praxi rozvoj podnikavosti na bázi podnikání napojení na mimoškolní aktivity, soutěže spolupráce s podnikateli, zaměstnavateli

Inspiromat spolupráce se zam. stáže učitelů ve firmách – učitel jako odborník inovace vzdělávacího obsahu včetně úpravy ŠVP přenesení teoretické výuky do prostor firmy Inspiromat spolupráce se zam. odborníci ve výuce (včetně tandemu) exkurze žáků i učitelů do firem – probíhají současně koordinátor spolupráce; mentor ve firmě Inspiromat možných témat Společná tvorba nových výukových materiálů či pomůcek obory L0 – s výcvikem i praxí, aplikovaná výuka neakreditované vzdělávání učitelů – cechy, firmy, certifikace vzdělávání instruktorů –využití daňových odpočtů produktivní práce žáků a motivující odměna za ni, stipendia, práce na reálných zakázkách zaznamenat a uznat zkušenost ze zahraničí soutěže různého druhu – odbornost a PR, trvale udržitelná hodnota jasně definovaný obsah výcviku/praxe u zaměstnavatele (prvky ECVET, využití CV pro hledání praxe) spojení propagace oboru a firemního náboru aktivity na podporu identifikace s oborem

Zajímavé odkazy P-KAP spolupráce polytechnika podnikavost Metodicka trovrby ŠAP/PA: http://www.nuv.cz/folder/257/ Videometodiky: http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-sap-pa Průřezové příklady inspirativní praxe: http://www.nuv.cz/p-kap/inspirace spolupráce Příklady inspirativní praxe: http://www.nuv.cz/p-kap/zajimavosti-a-priklady-dobre-praxe Materiály z POSPOLU (např. průvodce pro firmy): https://pospolu.rvp.cz/ https://pospolu.rvp.cz/pruvodce-zamestnavatele Kurz pro instruktory: http://www.nuv.cz/pospolu/vzdelavaci-kurzy-pro-instruktory-a-odborniky-z-praxe EQAVET: http://www.nuv.cz/eqavet polytechnika Příklady inspirativní praxe: http://www.nuv.cz/p-kap/zajimavosti-a-inspirativni-priklady-z-praxe Podkladová studie k RVP Technické vzdělávání http://www.nuv.cz/file/3517/ Sborník příspěvků k PTV, Projekt TTnet http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2016/TTnet17a_ 4_1_.pdf podnikavost Příklady inspirativní praxe: http://www.nuv.cz/p-kap/zajimavosti Projekt KaPoDaV Jihomoravského kraje: https://m.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=295913&TypeID=2 Podkladová studie k RVP Člověk a svět práce - bude zveřejněna koncem února http://www.nuv.cz/folder/228/display/ Rozcestník tématu: http://podnikavost.cz/

Dotazy?

Rozdělení do skupinek 11.30 – 12.30 A-polytechnika, B-podnikavost, C-OV a spolupráce se zam. 12.30 – 13.00 přestávka na oběd 13.00 – 14.00 C-polytechnika, A-podnikavost, B-OV a spolupráce se zam. – 14.00 – 15.00 B-polytechnika, C-podnikavost, A-OV a spolupráce se zam. Skupina A: zelení Skupina B: růžoví Skupina C: žlutí

Děkujeme za pozornost! Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou a supervizní podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol.