VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Elektronická učebnice - II
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Opakování na 3. písemnou práci
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DUM - Digitální Učební Materiál
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Operace s vektory Znázornění vektoru koncový bod vektoru
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Matematický kufr Verze 3
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2.2 Kvadratické rovnice.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Mgr. Radka POspíchalová
Název školy: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Rovnice základní pojmy.
Střední hodnoty Udávají střed celé skupiny údajů, kolem kterého všechny hodnoty kolísají (analogie těžiště). Aritmetický průměr - vznikne součtem hodnot.
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Vety o logaritmoch.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Jednočleny a mnohočleny
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Vzorce na úpravu výrazů
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Druhá mocnina a odmocnina
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
20 MNOHOČLENY.
Mocniny Druhá mocnina.
VÝRAZY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Nejmenší společný násobek,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI 19 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI

SESTAVENÍ VÝRAZU S PROMĚNNÝMI Zapište výrazem s proměnnou či proměnnými: trojnásobek x 3.x = 3x součet a a b a + b rozdíl x a y x - y podíl r a s 𝒓 𝒔 = r : s čtyřnásobek součtu u a v 4.(u + v) druhá mocnina součtu m a n (m + n)2 rozdíl druhých mocnin x a y x2 –y2 druhá mocnina rozdílu x a y (x – y)2 součin součtu a rozdílu a a b (a + b) . (a – b)

Zapište výrazem s proměnnou či proměnnými: polovina součtu x a y odmocnina rozdílu m a n součin součtu a a b a čísla 5 součet součinu a rozdílu u a v odmocnina součtu druhých mocnin x a y součet čísla 3 a součinu a a b (a + b).5 u.v + (u - v) 3 + a.b

Zapište výrazem s proměnnou či proměnnými: 20% z x čtyři devítiny z r tři sedminy z a 25% ze součtu r a s rozdíl 50% z x a 10% z y a zvětšené o 25% třetina rozdílu x a y k zmenšené o 10% nebo 𝟏 𝟐 .𝒙− 𝟏 𝟏𝟎 .𝒚 a + 0,25 . a = 1,25.a k – 0,1 . k = 0,9 . k