TEZE ROZVOJE BYDLENÍ V PRAZE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Radim Vysloužil Michal Babák. PŘÍSPĚVEK NA PÉČI - sociální dávka určená osobám závislým na pomoci druhých osob a to zejm. z důvodu nepříznivého zdravotního.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
KONCEPCE BYTOVÉ POLITIKY DO ROKU 2020 MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ červen 2011.
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Organizace sociální správy
Měření flexibility trhu práce v ČR pomocí strukturálních indikátorů Jan Pavel MF, oddělení koordinace hospodářských politik.
MAS a podpora sociálního podnikání Sociální podnikání a sociální bydlení Konference MAS
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
SUBURBANIZACE.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Sociální politika Téma: Bytová politika FSS MU Brno, 2006.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Dávky SSP, pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
OBSAH Představení OP Praha Prioritní osa 3 Oblasti podpory – specifické cíle Výzvy Kontakty.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Regionální politika: aktéři, cíle, nástroje, strategie.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Podpora odborného partnerství – Sociální bydlení v Plzeňském kraji
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
RNDr. Roman Matoušek, Ph.D.
Helena Chodounská Ukazatele potřebnosti sociálních služeb
Výsledky projednávání
BYDLENÍ PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PRIORITY ČSSD
Seniorské bydlení listopad 2017
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Projekce veřejných příjmů a výdajů v oblasti zdravotnictví
Transkript prezentace:

TEZE ROZVOJE BYDLENÍ V PRAZE VÝBOR PRO BYDLENÍ zastupitelstva HMP Pavel Zelenka 11. dubna 2019 Martin Šimáček

Koordinace aktérů přípravy tezí MĚSTSKÉ ČÁSTI / samospráva  

CÍLE V Praze se zvyšuje dostupnost bydlení. Praha má schopnost absorbovat nové obyvatele (kteří do ní přicházejí za prací, studiem, či z jiných důvodů) na svém území, aby je nevytlačovala do Středočeského kraje. Praha dokáže elasticky reagovat na aktuální změny v poptávce po bydlení, dokáže akcelerovat rozvoj dostupného a veřejného bydlení, stejně jako dokáže reagovat na zvýšenou potřebu výstavby bytů na trhu a má k tomu dostatečné vnitřní kapacity. Praha má rozvinutý segment sociálního bydlení, který je úzce provázán se sociálními službami. Praha nevytlačuje z území osoby, které nejsou atraktivní na trhu s bydlením, ale naopak předchází jejich migraci z města. Praha dokáže nabídnout podmínky pro bydlení občanům v nízkopříjmových profesích. Praha rozšiřuje svůj bytový fond a je aktivním správcem bytového fondu, udržuje ho a rozvíjí s cílem zvyšovat absolutní počet spravovaných bytů i jejich podíl z celkového počtu bytů alespoň na úroveň 7,5 % z celkového počtu bytů ve městě do roku 2030 (tj. výstavba cca 10 tis. bytů ročně, z toho cca 2 tis. obecní bytový fond, 8 tis. trh). Praha za účelem zlepšení dostupnosti bydlení v Praze spolupracuje zejména se zavedenými družstvy, s tzv. baugruppe, v režimu PPP (část stavěného bytového fondu, např. 50 %, se předává do obecního bytového fondu) a s městským developerem.

Analytická východiska 1) Znalost struktury a počtů bytů na území města Prahy (a v jeho okolí) Celkový počet bytů na území města Celkový počet bytů v soukromém vlastnictví a jejich struktura 2) Znalost struktury a počtu obyvatel města, vč. kvalifikovaného odhadu imigrace do města do roku 2030 a do roku 2050 Demografická struktura obyvatel Prahy (aktuálně a ve výhledu 2030/2050) Přehled imigrace do Prahy (podle věku, příjmů a povolání) Struktura zaměstnanosti a zaměstnanců v Praze, podle příjmů (z práce i výnosů) Struktura podle příjemců dávek SSP/HN Podlí osob se sociálním a zdravotním znevýhodněním

Dokončené byty

Občané ohrožení bytovou nouzí SENIOŘI Počet seniorů (starobní důchodci) 266 219 Průměrný důchod 12 690 Ostatní důchod (invalidé I.-III. stupně, vdovy a vdovci, sirotci) 40 499 Lidé s dlouhodobě nepříznivým zdravotním stavem (příspěvek na péči) 30 138 Lidé, kteří by bez podpory dávkami nemohli bydlet průměrný měsíční počet příjemců příspěvku na bydlení 22 338 průměrný měsíční počet příjemců doplatku na bydlení 3427 Počet osob v exekuci 90 062

Základní rovnováha ve zvyšování dostupnosti bytů v Praze Párování struktury bytového fondu a struktury a počtu obyvatel města Saldo ročního nárůstu počtu bytů a nárůstu počtu obyvatel Klíčové otázky: Převis poptávky po obecním bydlení nad nabídkou Struktura převisu (podle potřeb žadatelů)

Model optimalizovaného obecního bydlení v Praze V roce 2030 / 2050 Celkový počet bytů Celkový počet obecních bytů Určení obecních bytů Demografická studie potřebnosti obecního (veřejného) bydlení Optimalizovaná struktura nájemců obecních bytů

Strategie pro rozvoj obecního bydlení Výstavba Prostřednictvím městského developera V PPP (% z bytů z výstavby v soukromém sektoru) Baugruppe Ve spolupráci s bytovými družstvy Výkup bytů Revitalizace a rekonstrukce objektů bez využití (nebytové prostory)

Efektivizace výstavby Aktivizace pozemků Co brání výstavbě na území města? Jak zlevnit pozemky a zvýšit jejich dostupnost? Jak získávat zpět pozemky do vlastnictví města a připravovat je pro rozvoj? Rozvoj související infrastruktury Sítě Dopravní obslužnost a komunikace Občanská vybavenost a služby (vč. škol, zdravotní péče a sociálních služeb) Ekonomická náročnost Základní údaje o cenách pozemků a výstavby Cenová mapa nájmů Jednotkové náklady výstavby Možnosti financování výstavby Možnosti spolupráci PPP, úvěrování, návratnost investic

Děkujeme za pozornost martin.simacek@praha.eu 777 787 974