Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem FUNKCE v matematice
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
F U N K C E II Funkce 5 Mocninná funkce 3 Čihák Plzeň 2013, 2014.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Základy infinitezimálního počtu
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Funkce Vlastnosti funkcí.
Funkce.
Vlastnosti funkcí Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_106.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
F U N K C E.
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Exponenciální a logaritmické funkce a rovnice
Funkce Funkce f reálné proměnné x je předpis, který každému x e R přiřadí nejvíc jedno y e R tak, že y = f(x) Definiční obor funkce D je množina všech.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B09 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníProsinec.
Analýza 1 J.Hendl. Reálná funkce reálné proměnné Def: Nulový bod funkce je x takové, že: Def: Monotonie Funkce je rostoucí, jestliže Funkce je klesající,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VLASTNOSTI FUNKCÍ Příklady.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
vlastnosti lineární funkce
Logaritmické funkce Michal Vlček T4.C.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 4 Mocninná funkce 2.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_87.
Funkce a jejich vlastnosti
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Číselné posloupnosti.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A10 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Funkce Absolutní hodnota
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A8 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A7 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Matematický milionář Foto: autor
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B04 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Funkce Funkce je zobrazení z jedné číselné množiny do druhé, nejčastěji Buď A a B množiny, f zobrazení. Potom definiční obor a obor hodnot nazveme množiny:
Funkce a jejich vlastnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozcvička Urči typ funkce:
Funkce Absolutní hodnota
Graf a vlastnosti funkce
Graf, vlastnosti - výklad
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
Funkce a jejich vlastnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Transkript prezentace:

Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/26.0026 Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a Státního rozpočtu České republiky

VLASTNOSTI FUNKCÍ Představíme si některé vlastnosti funkcí: MONOTÓNNOST FUNKCE: Funkce definovaná na množině se nazývá ROSTOUCÍ na A , kde , platí: právě tehdy, když

Funkce definovaná na množině se nazývá KLESAJÍCÍ na A , kde , platí: právě tehdy, když Funkce ROSTOUCÍ a KLESAJÍCÍ se nazývají RYZE MONOTÓNNÍ

Funkce definovaná na množině se nazývá NEKLESAJÍCÍ na A , kde , platí: právě tehdy, když

Funkce definovaná na množině se nazývá NEROSTOUCÍ na A , kde , platí: právě tehdy, když Funkce NEKLESAJÍCÍ a NEROSTOUCÍ se nazývají MONOTÓNNÍ

PROSTÁ FUNKCE: Funkce definovaná na množině se nazývá PROSTÁ na A právě tehdy, když , kde , platí: Příklad funkce, která není prostá:

SUDÁ a LICHÁ FUNKCE: existuje že platí: tak, Funkce definovaná na množině se nazývá SUDÁ právě tehdy, když Graf sudé funkce je osově souměrný podle osy y.

existuje že platí: tak, Funkce definovaná na množině se nazývá LICHÁ právě tehdy, když Graf liché funkce je středově souměrný podle počátku soustavy souřadnic.

OMEZENOST FUNKCE: Funkce definovaná na množině se nazývá ZDOLA OMEZENÁ na A právě tehdy, když existuje takové číslo , že je

Funkce definovaná na množině se nazývá SHORA OMEZENÁ na A právě tehdy, když existuje takové číslo , že je Funkce definovaná na množině se nazývá OMEZENÁ na A právě tehdy, když je omezená zdola i shora.

PERIODICKÁ FUNKCE: Funkce se nazývá PERIODICKÁ právě tehdy, když existuje takové číslo , že platí: 1. je-li funkce definována v čísle , pak je definována také v číslech 2. platí

MINIMUM A MAXIMUM FUNKCE: Funkce definovaná na množině má v bodě MINIMUM na A právě tehdy, je když

Funkce definovaná na množině má v bodě MAXIMUM na A právě tehdy, je když