Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých děl, hledání a vnímání krásy mimo umělecká díla.
Estetická výchova zahrnuje několik úkolů: Získávat vědomosti o umění Rozvíjet estetické vnímání krásy Kultivovat schopnost prožívat umění v přírodě, v práci, ve veřejném i osobním životě Rozvíjet umělecké schopnosti a dovednosti Rozvíjet kulturní chování, schopnost a potřebu vidět krásu v každodenním životě
Estetický rozvoj dítěte probíhá za neustálého živého styku s díly: Literárními (práce s knihou, recitace, vyprávění, předčítání) Výtvarnými (malba, kresba, prostorová tvorba, konstruování, ilustrace v knihách, návštěva muzeí a galerií) Hudebními (komponování, zpěv, hra na nástroj, poslech instrumentální hudby, rytmizace, hudební pohybové hry) Dramatickými (dramatizace příběhu, loutkové divadlo, pantomima, improvizace, živé obrazy)
Výtvarné umění (styk s výtvarnými uměleckými díly)
Výtvarná díla
Architektura
Přírodní scenérie
Sochařství
Vkusné prostředí MŠ