Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 09_Národní divadlo TÉMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Principy tvůrčího psaní a dramatické výchovy v galerijních animacích a dalších doprovodných programech v muzeu umění. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Středověká Praha Výukový program Štainerová Radka Vychovatelství 2. ročník.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.36_Volný_čas Datum:
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kultura středověku.
Architektonická kompozice
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ARTE POVERA Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Instalace RFID v muzeu Prado v Madridu Ján Rýzek, Pavel Zajíček
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Vítězslav Nezval.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Brno „Dítěti můžeme říci dvěma způsoby, co je slepý člověk. Můžeme mu říci, že slepý člověk je člověk, který nevidí. Nebo mu řekneme:“Zavři.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.24_Kultura_a_umeni.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Hudební renesance v Čechách
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Volný čas – kultura: kina, divadla, koncerty, výstavy, muzea
Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Land art Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Vnímání, poznávací schopnosti
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Zlata Houšková, Vít Richter
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
Kultura, socializace a jedinec
Krása a umění jako prostředky výchovy
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Umělecké obory v systému vzdělávání
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb.
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Vztah k životnímu prostředí
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Preromantismus.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Martina Jančová Klára Kautská Jana Petrásková Petra Solarová Prylová
Transkript prezentace:

Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých děl, hledání a vnímání krásy mimo umělecká díla.

Estetická výchova zahrnuje několik úkolů: Získávat vědomosti o umění Rozvíjet estetické vnímání krásy Kultivovat schopnost prožívat umění v přírodě, v práci, ve veřejném i osobním životě Rozvíjet umělecké schopnosti a dovednosti Rozvíjet kulturní chování, schopnost a potřebu vidět krásu v každodenním životě

Estetický rozvoj dítěte probíhá za neustálého živého styku s díly: Literárními (práce s knihou, recitace, vyprávění, předčítání) Výtvarnými (malba, kresba, prostorová tvorba, konstruování, ilustrace v knihách, návštěva muzeí a galerií) Hudebními (komponování, zpěv, hra na nástroj, poslech instrumentální hudby, rytmizace, hudební pohybové hry) Dramatickými (dramatizace příběhu, loutkové divadlo, pantomima, improvizace, živé obrazy)

Výtvarné umění (styk s výtvarnými uměleckými díly)

Výtvarná díla

Architektura

Přírodní scenérie

Sochařství

Vkusné prostředí MŠ