Stavební fyzika SF01 pravidla hry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Advertisements

Úvod do objektového modelování
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Statika stavebních konstrukcí I
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
Didaktické prostředky
Úvod do managementu 1. seminář
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Digitální fotografie Struktura a organizace. Digitální fotografie úvod doc. Ing. Stanislav Horný, CSc,
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do managementu 1. seminář
Organizační chování Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Oceňování nemovitostí
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Ing. Lenka Randýsková Ing. Petr Konečný
Z0076 Meteorologie a klimatologie
11/2003Přednáška č. 41 Regulace výpočtu modelu Předmět: Modelování v řízení MR 11 (Počítačová podpora) Obor C, Modul M8 ZS, 2003, K126 EKO Předn./Cvič.:
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Základy informatiky Přednášející: Ing. Jana Krutišová Cvičící: Ing. Jan Štěbeták.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Komplexní hodnocení stavebních detailů Dvourozměrné vedení tepla a vodní páry Ing. Petr Kapička ČVUT v Praze, fakulta stavební Katedra konstrukcí pozemních.
BIOSTATISTIKA LS 2016 Garant předmětu: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Přednášející: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Cvičící: Ing. Martina Litschmannová,
1 Dopravní simulace Lekce 1:Úvod. 2 Představení Ondřej Přibyl, Ph.D. Schůzky: Konzultační hodiny: dohodou.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Ekonomika malých a středních podniků
Technické znalectví a pojišťovnictví
Zdravotnický management
Didaktické prostředky
Projekt Impuls / Seminář
Informační modelování budov (BIM)
Projekt Impuls / Seminář
Zdravotnický management
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Informační modelování budov (BIM)
Informatika pro ekonomy I LS 2009/2010
Potravinářské zbožíznalství
Transkript prezentace:

Stavební fyzika SF01 pravidla hry Jiří Novák FSv ČVUT ZS 2015

cíle absolvent předmětu má: pochopit základní pojmy (teplo, teplota, tepelný tok, kondenzace...) pochopit základní fyzikální principy (šíření tepla, vodní páry...) osvojit si postupy řešení problémů z oblasti tepelné techniky – aby byl schopen samostatně analyzovat a vyřešit libovolný problém (analýza, zjednodušení, sestavení výpočtového modelu, využití el. analogie...) získat přehled o základních, typických problémech tepelné techniky, které se řeší ve stavební praxi (U, y, kondenzace, vzduchotěsnost..) cílem není: příprava na „okamžitý nástup do praxe” naučit se „mechanicky” řešit vybrané nejběžnější problémy z praxe naučit se ovládat výpočtový software (pushbuttonismus...) Jiří Novák FSv ČVUT 2015

cíle základ pro další studium orientované na toerii (TZB, obor BaP...) orientované na praktické využití (KP4..., projekt....) spíše „něco jako pružnost nebo stavební mechanika” ne „beton 3”, „ocel 2” apod. Jiří Novák FSv ČVUT 2015

náplň úvod + základní teorie 1 základní teorie 2 přednášky cvičení úvod + základní teorie 1 základní teorie 2 konstrukce 1 – šíření tepla konstrukce 2 – šíření v.p. + úloha 5 konstrukce 3, detaily + úloha 6 budova - tepelná stabilita, energ. náročnost šíření tepla tepelná bilance zóny vlhkostní bilance zóny kondenzace ve skladbě – Glaserova graf. metoda kondenzace ve skladbě – roční bilance (TEPLO) detail – y a qsi, min (AREA) zadání a výklad ve cvičení zadání a výklad na přednášce (vlastní NTB nainstalovaný software) základní teorie úvod do navrhování a realizace Jiří Novák FSv ČVUT 2015

požadavky obecně pochopit problematiku umět využít získané vědomosti a dovednodti pro samostatné řešení problému zkouška zkouška ověřujíse vědomosti z přednášek a dovednosti ze cvičení příklady budou jiné, než ty ze cvičení nutné pochopit problematiku a umět znalosti použít v obecném případě... cvičení odevzdat zadané úlohy: včas vypracované samostatně správně v požadované formě v požadované kvalitě společné požadavky - kontrolují se vždy další požadavky může stanovit cvičící (např. docházku) kvalita zpracování úloh se klasifikuje Jiří Novák FSv ČVUT 2015

požadavky - cvičení ...včas konkrétní požadavky stanoví cvičící individuállně ...vypracované samostatně pokud student problematiku pochopil, musí být schopen postup vysvětlit a obhájit pokud student není schopen postup vysvětlit a obhájit, může se jednat o důsledek: nedostatečného pochopení problematiky (povrchní přístup...) nesamostatné práce („mechanické” opisování...) pokud student není schopen postup vysvětlit a obhájit, nelze úlohu uznat – bez ohledu na příčinu! kontrolní prostředky zvolí cvičící individuálně (např. doplňující dotazy při konzultaci) Jiří Novák FSv ČVUT 2015

požadavky - cvičení ...správně cílem je pochopit princip řešení jde především o postup řešení – „cesta je cíl” správně musí být především postup řešení o správnost číselného výsledku jde až v druhé řadě drobné nedostatky lze tolerovat (s dopady na klasifikaci...) hrubé nedostatky je potřeba opravit ...v požadované formě neodevzdává se výpočet – odevzdává se zpráva o řešení problému (report)! pro zpracování zprávy se použije předepsaná šablona informace uvedené ve zprávě musí být vždy: čitelné jednoznačné, jasné a srozumitelné přehledně a logicky uspořádané výpočty musí být kontrolovatelné podrobněji – viz komentář k šabloně Jiří Novák FSv ČVUT 2015

požadavky - cvičení ...v požadované kvalitě systematické dodržování předchozích bodů vede k dosažení požadované kvality... celková kvalita je vizitkou zpracovatele a má odpovídat práci budoucího inženýra v praxi má zpravidle kvaliativní úroveň dopad na finanční ohodnocení v tomto cvičení má vliv na klasifikaci úlohy Jiří Novák FSv ČVUT 2015

uzavření předmětu zkouška test – 3 otázky zkouška znalostí 5 min. 6 bodů stanovení průběhu teploty a rizika kondenzace v kci zkouška znalostí i dovedností 15 min. příklad – řešení problému zkouška dovedností (osvojení prac. postupu) 30 min. 8 bodů příklad zadání – viz web předmětu změny vyhrazeny! Jiří Novák FSv ČVUT 2015

uzavření předmětu cvičení - zápočet podmínky získání zápočtu: odevzdání všech úloh splnění požadavků na zpracování úloh – viz výše zápočet není klasifikovaný, ale kvalita cvičení se známkuje! důvody: zpětná vazba pro studenty možnost ocenění kvalitní práce motivace k postupnému zvyšování kvality známka ze cvičení je pouze interní! nepíše se do indexu, nehlásí se studijnímu odd., nezapočítává se do studijního průměru dobrá známka ze cvičení přináší zvýhodnění u zkoušky špatná známka ze cvičení nepřináší znevýhodnění u zkoušky Jiří Novák FSv ČVUT 2015

uzavření předmětu klasifikace cvičení známkuje se každá úloha samostatně známkuje se celková kvalita (správnost postupu, správnost výsledku, formální a grafická úroveň...) známkuje se také iniciativa zpracovatele („přidaná hodnota” - udělal „něco navíc”?) na základě klasifikace jednotlivých úloh rozhodne cvičící o celkové známce úlohy 1 ÷ 4 mají větší váhu v celkové známce může cvičící zohlednit vývoj práce (např. ignorovat špatné známky z prvníh úloh, pokud student v průběhu semestru systematicky zvyšuje kvalitu své práce) – snaha se cení! Jiří Novák FSv ČVUT 2015

uzavření předmětu celková klasifikace cvičení – zvýhodnění u zkoušky známka bodové navýšení další zvýhodnění A 3 body lepší známka v případě nerozhodného výsledku B 1 bod C --- D E F změny vyhrazeny! Jiří Novák FSv ČVUT 2015

klasifikace A B C D E F nadprůměrná kvalita průměrná kvalita jasná přidaná hodnota vynikající zpracování nadprůměrná kvalita zadání zcela splněno postup i výpočty bez nedostatků bez formálních nedostatků B zadání zcela splněno pouze drobné nedostatky (v postupu, ve výpočtech) drobné formální nedostatky průměrná kvalita C zadání zcela splněno řada nedostatků (v postupu, ve výpočtech) formální nedostatky D podprůměrná kvalita neúplná úloha (chybí jen drobnosti) řada nedostatků hrubší formální nedostatky E neakceptovatelná kvalita F Jiří Novák FSv ČVUT 2015