Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
Program 1.Úvodní informace 2.Veřejné zakázky 3.Pracovní výkazy a ostatní podklady 4.Webová aplikace a rezervování školení 5.Představení aktivit KA-1 a.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
vlastní hodnocení školy
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Plán vzdělávacích aktivit
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363

Cíl projektu Hlavním cílem projektu SYPO je vytvoření, ověření a implementace systému ucelené modulární podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů a navržení a ověření nástrojů a metod hodnocení kvality DVPP. Realizátor projektu: NIDV Období realizace – 58 měsíců: 1. 1. 2018 – 31. 10. 2022

Klíčové aktivity KABINETY MANAGEMENT ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL KVALITA PODPORA EVALUACE SPOLUPRÁCE VEŘEJNOST ŘÍZENÍ

KA Kabinety - základní účel Model systému profesní podpory učitelů v oblasti oborových didaktik Vytvořit organizační/institucionální, personální a obsahové podmínky pro činnost kabinetů Prostor pro odborný růst a profesní rozvoj PP (sdílení a setkávání) Systematický a koordinovaný rozvoj předmětových didaktik Začlenění metodických kabinetů do struktury podpory PP Vytvoření sítě ICT metodiků

KA Kabinety – učitelé budou moci: být aktivní členem sítě pedagogů stejné odborné kvalifikace v jednotlivých krajích, oblastech podílet se na rozvoji příslušné vzdělávací oblasti a její koncepci, a to národní, krajské i oblastní úrovni prohlubovat cíleně svou odbornou kvalifikaci sdílet příklady inspirativní praxe a zkušenosti seberealizovat se dle vlastní odborné kvalifikace

Horizontální členění kabinetů Období pilotáže – III. 2018 – XII. 2020 Tři pilotované kabinety Revize pilotáže – IX. 2020 – XII. 2020 MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE ČESKÝ JAZYK A LITERUTURA INFORMATIKA A ICT

Období implementace: I. 2021 - V. 2022 KABINET PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ KABINET SPOLEČENSKOVĚDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET PRACOVNÍ ČINNOSTI KABINET PRVOSTUPŇOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET CIZÍ JAZYKY KABINET PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET HUDEBNÍ A VÝTVARNÁ VÝCHOVA KABINET TĚLESNÁ VÝCHOVA A VÝCHOVA KE ZDRAVÍ KABINET UMĚLECKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET ČESKÝ JAZYK A LITERATURA KABINET MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE KABINET INFORMATIKA A ICT

Vertikální členění kabinetů NÁRODNÍ KABINET ŠKOLNÍ KABINET (METODICKÉ SDRUŽENÍ) KRAJSKÝ OBLASTNÍ

Struktura a vzájemná provázanost metodických kabinetů:

Harmonogram KA Kabinety Pilotáž – národní kabinety Personální zajištění – září – listopad 2018 První Národní kolokvium – prosinec 2018 Pokračující Národní kolokvia – březen, květen, říjen 2019 Pilotáž - krajské kabinety Personální zajištění – leden - březen 2019 Krajská kolokvia – květen, listopad 2019 Pilotáž – oblastní kabinety Personální zajištění – květen – červen 2019 Činnost v oblastech – od září 2019

KA Kabinety – síť krajských ICT metodiků vytvoření a ověření činnosti sítě krajských ICT metodiků – nástroje jednotné podpory: Plošná, jednotná a koordinovaná podpora ICT koordinátorů/metodiků ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ) Odborné metodické vedení při aplikování digitálních technologií napříč všemi oblastmi vzdělávání a při řízení školy Metodické vedení v návaznosti na metodické kabinety a KA SYPO

Síť krajských ICT metodiků Skupina ICT metodiků se zastoupením v každém ze 14 krajů Personální zajištění: květen – září 2018 Zahájení činnosti ICT metodiků: říjen 2018 Zahájení realizace podpory: listopad 2018

KA Management - cíl Navrhnout a ověřit Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol Uvést v činnost stálou konferenci ředitelů, tzv. kabinet vedení Navrhnout a realizovat vlastní podporu profesního rozvoje vedení škol

KA Management - harmonogram činností Model 2018-2019 - návrh modelu 2020-2022 - ověření/revize modelu Vlastní podpora 2018 - návrh podpory 2018-2022 – pilotáž/revize Stálá konference ředitelů 2018 – ustanovení 2018-2020 – pilotáž/revize 2021-2022 – implementace

Management - přínosy Zavedení systémové podpory profesního rozvoje vedení škol a spojení centralizovaných a individuálních požadavků Podpora zaměřená na různé etapy profesní dráhy vedení škol Motivace k dalšímu zvyšování profesních kompetencí a reflexi pedagogické práce

KA Začínající učitel - cíl Navržení a ověření systému podpory začínajících učitelů, a to ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Začínající učitel – pedagog, jehož profesní praxe je kratší než dva roky Uvádějící učitel- zkušený pedagog, který podporuje profesní rozvoj začínajícího učitele Adaptační období – období jednoho roku

KA Začínající učitel - aktivity Navržení systému podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy – vytvoření Modelu systému Navržení a realizace vlastní podpory (vzdělávání), která bude zaměřena na funkční nastavení spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Pilotní ověření a implementace navrženého systému podpory začínajících učitelů

KA Začínající učitel Harmonogram: 2018 – návrh Modelu systému podpory ZU 2019 – návrh a vytvoření vzdělávání 2019 – 2022 – realizace vzdělávání; revize 2019 – 2021 – pilotáž/revize systému 2021 – 2022 – implementace systému

KA Začínající učitel – přínosy Navržení systémové podpory začínajících učitelů – jako inspirace pro školy – inspirace učitelů i škol navzájem. Podpora zaměřená na všechny aktéry zapojené do adaptačního procesu – vedení škol, uvádějící učitele, začínající učitele. Podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy. Návrhy témat pro podporu adaptačního procesu jako podklady pro DVPP.

Děkuji za pozornost Ing. Radka Heřmánková odborný krajský metodik SYPO hermankova@nidv.cz Tel. 770 171 677