ZKUŠENOSTI MĚSTSKÉHO ÚŘADU PÍSEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Odpovědnost při hospodaření s majetkem státu
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Interpretace práva.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
O samosprávě Pohádkový příběh tak, jak jsem je odposlechl z bájných vyprávění starců a vykoukal z prachem zapadaných kronik, doprovázený různými kejklemi.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
Veřejná správa velmi významná problematika, proto nelze ponechat na smluvní volnosti právní normy upravující výkonnou státní moc = správní právo správní.
Vykonavatelé majetkových práv obcí a krajů
O řízení státu Prezident: Miloš Zeman
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Legislativní proces J.Kožiak.
Kontrola veřejné správy
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Prameny práva, právní vztahy
Řízení o přestupcích.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Vykonavatelé vlastnického práva státu
Obecná část správního práva
Kontrola veřejné správy I.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Správa veřejného majetku O štěkajících kočkách a mňoukajících psech.
Správa místních poplatků
Veřejnosprávní činnost
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Odměňování pracovníků ve veřejné správě a veřejných službách
Základy správního práva trestního
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Odvolání z funkce a další zvláštnosti postavení vedoucího zaměstnance
Správa veřejného majetku O štěkajících kočkách a mňoukajících psech.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Vzdělávací politika.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Příprava zákona „o úřednících veřejné správy“ odbor veřejné správy Ministerstvo vnitra 8. Národní konference kvality ve veřejné správě Praha, 28. – 29.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Město Valašské Meziříčí Spolupráce se zahraničím.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Pojem správy  vedení, řízení, (ekonomická) péče o něco  záměrná činnost, sledující dosažení určitého cíle (účelu)
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
© Martin ŠIKÝŘ 2011 l Řízení zaměstnanců neziskových organizací l Řízení zaměstnanců neziskových organizací.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Veřejná správa, pojem a charakteristika MP313Zk Úvod do studia veřejné správy 1. přednáška JUDr. Lukáš Potěšil, Ph.D. Zápatí prezentace.
Prameny Práva pp.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Prameny Práva pp.
Obecně o veřejné správě
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
KLUB VEŘEJNÉ SPRÁVY ČMA
Komunální politika: teorie a praxe. Úřady a úředníci
KLUB VEŘEJNÉ SPRÁVY ČMA
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Komunální politika: teorie a praxe. Úvodní informace
Komunální politika: teorie a praxe. Úřady a úředníci
Transkript prezentace:

ZKUŠENOSTI MĚSTSKÉHO ÚŘADU PÍSEK i odjinud Jiří Hořánek Praha 6.6.2018

Dobrý den. Kdo jsem a proč jsem tady?

Dobrá nebo špatná praxe ? Výměna dobré praxe se stává klišé, za které se schová cokoliv. Špatnou praxí se většinou nikdo nechlubí. Známé přísloví „Chybami se člověk učí“.

Kdo na ÚSC zodpovídá za personalistiku? Výslovné zmocnění v komunálních zákonech chybí. V pracovním právu je to úkol zaměstnavatele.

Co je „čelo“ úřadu? Pojem užívaný v právních předpisech. Nejedná se o statutární orgán. Rozdílná úprava u obcí, krajů a Prahy.

Hodnocení zaměstnanců - formálně či neformálně? Nelze řídit a nehodnotit. Zásadně obě formy. U formálního je třeba záznam. Neformální hodnocení se řídí etiketou, formální vlastními pravidly. Pravidla jsou interním aktem řízení. Kdo má pravidla vydat?

Má hodnocení vliv na motivaci zaměstnanců? Jednoznačně ano. Ale pozor - nevhodné, nesprávné a odbyté hodnocení demotivuje.

Co je účinnější - vnitřní nebo vnější motivace? Názory teoretiků a praktiků se liší. Jak mohou komunální politici motivovat úředníky?

Lze bez hodnocení upravovat plat? Pohyblivá složka se může měnit i dolů, navzdory vykladačům. Písemný záznam o hodnocení je nezbytný předpoklad. Nemusí se jednat jen o záznam z hodnotícího pohovoru.

Je důležitý objem prostředků na platy v rozpočtu? České přísloví „Bez peněz do hospody nelez“ platí i ve veřejné správě. Anglické přísloví „Nelze dort mít i sníst“ zde platí též. Politické vers. odborné rozhodnutí. Roste význam „nepeněžního“ odměňování.

Bude po volbách lépe? Zkušenosti vers. politické ambice. Nezaměnitelná úloha personalistů.