Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH 18.4.2019.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Advertisements

1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
ČESKÁ REPUBLIKA I. Česká republika - mapa STÁTNÍ SYMBOLY Velký státní znakMalý státní znak.
Zpráva o kriminalitě na území hlavního města Prahy za rok 2011.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Činnost Krajského ředitelství policie Zlínského kraje v roce 2015
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Obsah veřejných rozpočtů I
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
NÁPAD TRESTNÉ ČINNOSTI VÝVOJ DOPRAVNÍ NEHODOVOSTI ÚO Břeclav
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Výsledky šetření ÚZIS k nedostatku sester
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Kriminalita na území okresu Most ve sledovaném období od do
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
2. fáze výcviku řidičů.
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Hodnocení plnění infrastrukturních opatření Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Ing. Josef Mikulík, CSc. ČSS, předseda sekce Bezpečnosti silničního.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Informace z krajů ČR – shrnutí
Transkript prezentace:

Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH 18.4.2019

Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 Základní čísla celkem nehod 85 859 usmrceno osob 629 těžce zraněno osob 2 762 lehce zraněno osob 23 655 odhadnutá hmotná škoda 4 933 mil. Kč   Pokles zaznamenáváme v kategorii: počet těžce zraněných o 20 osob tj. o 0,7% odhad hmotné škody o 4,94 mil. Kč tj. o 0,1% Nárůst zaznamenáváme v kategorii: počet usmrcených o 46 osob tj. o 7,9% počet lehce zraněných o 1 078 osob tj. o 4,8% počet nehod o 1 461 nehod tj. o 1,7% Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Vývoj počtu nehod a jejich následků v ČR; trend od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Vývoj počtu usmrcených osob za celý rok od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Porovnání počtu usmrcených osob po měsících za rok Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Porovnání usmrcených osob po měsících za rok 2014 v porovnání s 5 letým průměrem (2009 – 2013) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Porovnání počtu nehod s následky na životě a zdraví po měsících za rok Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 243 řidičů osobních automobilů 32 112 chodců -22 83 spolujezdců v osobních automobilech 3 75 řidiči motocyklů 14 57 cyklistů -1 29 řidičů nákladních automobilů 7 9 spolujezdců na motocyklu spolujezdců v nákladním automobilu řidiči jiného motorového vozidla 2 řidiči motocyklu do 50ccm řidiči mopedu 1 řidič autobusu řidič jiného nemotorového vozidla Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – usmrcené osoby dle věku Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Nehody na pozemních komunikacích za rok 2014 v porovnání s rokem 2013 K r a j Počet nehod Rozdíl nehod Rozdíl v % Počet usmrcených Rozdíl usmrcených Hlavní město Praha 19 306 713 3,83 20 -9 -31,03 Středočeský 11 604 338 3,00 116 28 31,82 Jihočeský 3 753 196 5,51 63 9 16,67 Plzeňský 2 905 -216 -6,92 40 -3 -6,98 Ústecký 8 372 142 1,73 57 18,75 Královéhradecký 4 254 90 2,16 35 -2 -5,41 Jihomoravský 6 950 249 3,72 66 11 20,00 Moravskoslezský 8 317 29 0,35 51 -17 -25,00 Olomoucký 4 450 18 0,41 1 3,70 Zlínský 3 484 170 5,13 33 -5,71 Vysočina 3 709 13 43 7 19,44 Pardubický 3 451 -171 -4,72 34 -1 -2,86 Liberecký 3 572 -5,70 8 40,00 Karlovarský 1 732 106 6,52 15 87,50 Česká republika 85 859 1461 629 46 7,89 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet usmrcených osob v krajích za rok 2014 v porovnání s rokem 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet usmrcených osob v krajích za 3 roky Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet nehod s následky na životě a zdraví v krajích za rok 2014 v porovnání s rokem 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet nehod s následky na životě a zdraví v krajích za 3 roky Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – alkohol a drogy Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo drog v porovnání s rokem 2013 počet nehod počet usmrcených zjištěná hladina alkoholu je nižší než 0,24‰ 191 (-182) 11 (+7) zjištěná hladina alkoholu je 0,24 až 0,5‰ 312 (+13) 2 (+1) zjištěná hladina alkoholu je 0,51 až 0,8‰ 276 (-27) 2 (-2) zjištěná hladina alkoholu je 0,81 až 1,0‰ 211(-2) 6 (+4) zjištěná hladina alkoholu je 1,1 až 1,5‰ 780 (+96) 9 (+3) zjištěná hladina alkoholu je 1,51‰ a vyšší 2827 (+44) 31 (0) zjištěno požití drog i alkoholu 40 (+9) zjištěno požití alkoholu celkem 4637 (-49) 63 (11) zjištěno požití drog celkem 260 (+16) 6 (-8) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Alkohol a drogy u viníka DN dle krajů celkem nehod z toho alkohol tj. % drogy usmrceno Hlavní město Praha 19 080 454 2,38 36 0,19 20 3 15,00 0,00 Středočeský kraj 9 752 569 5,83 30 0,31 116 7 6,03 Jihočeský kraj 3 689 351 9,51 12 0,33 63 5 7,94 Plzeňský kraj 2 740 302 11,02 26 0,95 40 6 2 5,00 Ústecký kraj 7 540 319 4,23 0,48 57 8 14,04 1 1,75 Královéhradecký kraj 3 684 232 6,30 9 0,24 34 8,82 Jihomoravský kraj 6 228 479 7,69 39 0,63 66 9,09 Moravskoslezský kraj 7 289 539 7,39 23 0,32 51 13,73 5,88 Olomoucký kraj 3 868 305 7,89 0,23 27 4 14,81 Zlínský kraj 2 967 300 10,11 0,30 33 15,15 Kraj Vysočina 2 917 168 5,76 0,21 43 2,33 Pardubický kraj 3 006 258 8,58 0,20 11,76 Liberecký kraj 3 046 239 7,85 13 0,43 28 10,71 Karlovarský kraj 1 507 122 8,10 0,40 15 6,67 ČR 77 313 4 637 6,00 260 0,34 627 10,05 0,96 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet nehod zaviněných pod vlivem alkoholu v krajích za rok 2014 v porovnání s rokem 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Alkohol v krajích za rok 2014, podíl dle ‰ Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Dlouhodobý vývoj v oblasti zjištěných alkoholů u řidičů motorových vozidel Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – nejčetnější příčiny DN Pořadí DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 14 098 2. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 6 757 3. nesprávné otáčení nebo couvání 6 583 4. jiný druh nesprávného způsobu jízdy 6 570 5. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 5 360 6. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 4 415 7. nezvládnutí řízení vozidla 4 294 8. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 3 686 9. vyhýbání bez dostatečné boční vůle 2 766 10. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 2 403 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – příčiny tragických DN Pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet usmrcených osob 1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 111 2. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 89 3. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 72 4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 43 5. nezvládnutí řízení vozidla 32 6. nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu 26 7. jiný druh nepřiměřené rychlosti 23 8. nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti 22 9. při předjíždění došlo k ohrožení protijedoucího řidiče vozidla 18 10. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 16 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – zavinění dopravní nehody Viník, zavinění nehody rok 2014 Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcených Rozdíl usmrcených ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 72 845 84,8 100,6 582 92,5 54 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 2 737 3,2 108,6 30 4,8 3 z toho dětmi 273 0,4 120,8 1 0,0 CHODCEM 1 226 1,4 108,3 13 2,1 -9 441 0,7 108,9 JINÝM ÚČASTNÍKEM 126 0,1 89,4 0,2 ZÁVADOU KOMUNIKACE 233 0,3 45,2 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 467 0,5 2 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ 7 846 9,1 115,7 -3 JINÉ ZAVINĚNÍ 379 82,4 -1 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Rok 2014 – dopravní nehody dle místa Druh komunikace rok 2014 Počet nehod Rozdíl nehod Počet usmrcených Rozdíl usmrcených DÁLNICE 2 549 3 24 1 SILNICE I. TŘÍDY 13 286 -101 220 SILNICE II. TŘÍDY 12 674 655 164 28 SILNICE III. TŘÍDY 10 304 -146 121 23 KOMUNIKACE SLEDOVANÁ 12 852 -245 36 -6 KOMUNIKACE MÍSTNÍ 30 236 904 60 ÚČELOVÁ KOMUNIKACE 3 958 391 4 -3 Místo nehody rok 2014 Počet nehod Počet usmrcených Počet těžce zraněných Počet lehce zraněných Hmotná škoda v mil. Kč V OBCI 60 736 196 1 479 14 113 2 839,67 Index rok 2013=100% 101,7 100,5 97,4 105,8 99,4 MIMO OBEC 25 123 433 1 283 9 542 2 093,56 111,6 101,5 103,3 100,6 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet dopravních nehod zaviněných řidiči mot Počet dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2014 18.4.2019

Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2014 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Usmrcení řidiči a spolujezdci na motocyklech po měsících za rok 2014 v porovnání s rokem 2013 (motocykly nad 50 ccm) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Usmrcení chodci po měsících Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Usmrcení cyklisté po měsících Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Faktory ovlivňující vývoj dopravní nehodovosti chování všech účastníků silničního provozu intenzita silničního provozu klimatické podmínky technický stav a bezpečnost vozidel kvalita a stav pozemních komunikací činnost Policie České republiky Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Možnosti ovlivňování BESIP ze strany PČR represe vůči účastníkům silničního provozu – dohled na dodržování zákonných norem, zintenzivnění činnosti v dopravně rizikových časech a lokalitách, efektivní využití technických prostředků určených pro dohled prevence vůči účastníkům silničního provozu – předcházení porušování pravidel silničního provozu, uvědomování si vlastní bezpečnosti, poskytování aktuálního dopravního zpravodajství vytváření bezpečného dopravního prostoru - zlepšování stavu pozemních komunikací, odstraňování rizikových lokalit, posuzování míst tragických dopravních nehod Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Dopravně inženýrské úseky Policie ČR v rámci posuzování míst smrtelných dopravních nehod bylo za rok 2014 provedeno celkem 568 bezpečnostních inspekcí, kdy bylo zjištěno celkem 62 poznatků, které mohly mít vliv na příčiny či následky dopravní nehody dopravní inženýři nahlásili za rok 2014 celkem 12905 komunikačních závad z toho 11026 závad na dopravním značení; odstraněno bylo správci komunikace 8099 závad z toho 7031 na dopravním značení dopravní inženýři dále provedli 1682 revizí rozhledových trojúhelníků křižovatek, zkontrolovali 856 železničních přejezdů a zaslali 619 podnětů na odstranění nehodových lokalit Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019

Přestože se dlouhodobě daří snižovat tragické následky dopravních nehod, je počet zbytečně zmařených životů stále velmi vysoký. Bezpečnost a plynulost silničního provozu je v prvé řadě přímo závislá na vlastním chování všech jeho účastníků. Nezapomeňme na to i v roce 2015! Děkuji za pozornost Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 18.4.2019