UA104 – Didaktika informatiky I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Hodnocení krajiny Kateřina Batelková Geografický ústav, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita, Brno 7. října 2014.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Formální a obsahové požadavky na referát z odborných p ř edm ě t ů Referát Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Didaktické zásady Literatura:
Kurz počítačové gramotnosti P0 – úvodní modul
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MINIMATURITY
Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
Inf Vývojový diagram.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Gymnasium Jižní Město Praha
Formátování dokumentu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Cisco Networking Academy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Francouzské revoluce a passé composé
Celoživotní vzdělávání učitelů
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

UA104 – Didaktika informatiky I RNDr. Jaroslav PELIKÁN, Ph.D. katedra počítačových systémů a komunikací Fakulta informatiky Masarykovy univerzity Botanická 68a, 602 00 BRNO kanc.: A209,  : +420 – 549 495 751 E-mail: pelikan@fi.muni.cz http://www.fi.muni.cz/usr/pelikan

Cíl předmětu Umožnit studentům prezentovat zadané téma z oblasti informatiky a výpočetní techniky formou výuky na střední škole Na konci tohoto kurzu student bude: znát základní metodické postupy používané při výuce informatiky na střední škole schopen prezentovat zadané téma formou výuky na střední škole 21/04/2019

Osnova Zadání témat referátů (výstupů) Samostatné referáty: rozsah: jedna vyučovací hodina (40 – 45 minut) hodnocení referátu: ze strany vyučujícího diskuse Časové rozvržení referátu: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 21/04/2019

Požadavky k zápočtu Aktivní účast na cvičeních 3 samostatné výstupy 21/04/2019

Obecné zásady (1) Hodinu na SŠ (ZŠ) nelze vést formou před-nášky na VŠ Nadpis hodiny – napsat na tabuli Sdělit cíl hodiny Motivace – vysvětlit žákům, proč je vhodné (nutné) studovat právě probíranou proble-matiku Promyšlený zápis na tabuli 21/04/2019

Obecné zásady (2) Přesně formulovat informace, které si žáci mají zapsat do sešitů Použijete-li v zápisu odrážkovaný seznam, musí mu předcházet uvozující text Nutno dbát na úpravu zápisu na tabuli Nemazat z tabule informace, které ještě nemají žáci opsané Nemodifikovat informace, které už byly na tabuli napsané 21/04/2019

Obecné zásady (3) Vhodně zvolit, zda budete postupovat od konkrétního k obecnému nebo naopak Výklad doplňovat příklady Při výkladu se vyhýbat slangovým výrazům Před řešením příkladu vždy jasně formulovat jeho zadání Velmi dobře si připravit zadání případných domácích úkolů 21/04/2019

Obecné zásady (4) Při používání zpětného projektoru dbát na to, aby žáci měli šanci si promítnuté informace opsat a doplnit případnými poznámkami Rozdávání kopií promítaných materiálů žákům bývá mnohdy kontraproduktivní Nesnažit se za každou cenu probrat všechnu připravenou látku 21/04/2019